Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Är detta återigen samma vittne som sett ev. MJ i bil och FS med barn?
Jag förstår inte vad polisen har sagt, är det både att FS hade mycket pengar på sig och att han levt på MJ i två år?
När gjordes dörrknackningen?
Enligt tidningarna så är det bekräftat att flera uttag gjorts efter MJs försvinnande, men vill har in observationer på uttaget kl.11. Det kan ju vara så att FS erkänt att det är han som gjort alla uttagen förutom det kl.11.
På något sätt är man alltså ganska säkra på när MJ försavann, polisen alltså, eftersom man uttrycker sig på det sättet att alla uttag var gjorda efter försvinnandet.
Jag förstår inte vad polisen har sagt, är det både att FS hade mycket pengar på sig och att han levt på MJ i två år?
När gjordes dörrknackningen?
Enligt tidningarna så är det bekräftat att flera uttag gjorts efter MJs försvinnande, men vill har in observationer på uttaget kl.11. Det kan ju vara så att FS erkänt att det är han som gjort alla uttagen förutom det kl.11.
På något sätt är man alltså ganska säkra på när MJ försavann, polisen alltså, eftersom man uttrycker sig på det sättet att alla uttag var gjorda efter försvinnandet.
Jag minns inte exakt när dörrknackningen gjordes, men det var ganska snart inpå det att MJ anmäldes försvunnen. Det står säkert i ngn av alla tidningsartiklar som publicerats om fallet.
Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag uppfattat det som att de knackade dörr i närmsta området först, sedan längre bort och sedan körde de ytterligare en vända hos de som hade sett/hört ngt och där de behövde komplettera uppgifter de fått.
Ja, polisen har sagt att FS hade mer pengar än normalt på sig + att han levt på MJ under 2 års tid. Samma polis till samma källa.
Och kanske har jag gett för mkt credit då jag inte citerat ordagrant. "Den jäveln har levt på henne under 2 års tid", är ett korrekt citat.
Det låter lite som om de kanske hade bestämt sig på förhand vem som var skyldig. Alternativt att de haft med FS att göra tidigare och gärna vill sätta åt honom.