2010-09-08, 20:53
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Är detta återigen samma vittne som sett ev. MJ i bil och FS med barn?
Jag förstår inte vad polisen har sagt, är det både att FS hade mycket pengar på sig och att han levt på MJ i två år?
När gjordes dörrknackningen?

Enligt tidningarna så är det bekräftat att flera uttag gjorts efter MJs försvinnande, men vill har in observationer på uttaget kl.11. Det kan ju vara så att FS erkänt att det är han som gjort alla uttagen förutom det kl.11.
På något sätt är man alltså ganska säkra på när MJ försavann, polisen alltså, eftersom man uttrycker sig på det sättet att alla uttag var gjorda efter försvinnandet.

Jag minns inte exakt när dörrknackningen gjordes, men det var ganska snart inpå det att MJ anmäldes försvunnen. Det står säkert i ngn av alla tidningsartiklar som publicerats om fallet.
Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag uppfattat det som att de knackade dörr i närmsta området först, sedan längre bort och sedan körde de ytterligare en vända hos de som hade sett/hört ngt och där de behövde komplettera uppgifter de fått.

Ja, polisen har sagt att FS hade mer pengar än normalt på sig + att han levt på MJ under 2 års tid. Samma polis till samma källa.
Och kanske har jag gett för mkt credit då jag inte citerat ordagrant. "Den jäveln har levt på henne under 2 års tid", är ett korrekt citat.

Det låter lite som om de kanske hade bestämt sig på förhand vem som var skyldig. Alternativt att de haft med FS att göra tidigare och gärna vill sätta åt honom.
Citera
2010-09-08, 21:16
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag minns inte exakt när dörrknackningen gjordes, men det var ganska snart inpå det att MJ anmäldes försvunnen. Det står säkert i ngn av alla tidningsartiklar som publicerats om fallet.
Om jag inte är helt ute och cyklar så har jag uppfattat det som att de knackade dörr i närmsta området först, sedan längre bort och sedan körde de ytterligare en vända hos de som hade sett/hört ngt och där de behövde komplettera uppgifter de fått.

Ja, polisen har sagt att FS hade mer pengar än normalt på sig + att han levt på MJ under 2 års tid. Samma polis till samma källa.
Och kanske har jag gett för mkt credit då jag inte citerat ordagrant. "Den jäveln har levt på henne under 2 års tid", är ett korrekt citat.

Det låter lite som om de kanske hade bestämt sig på förhand vem som var skyldig. Alternativt att de haft med FS att göra tidigare och gärna vill sätta åt honom.

Om dine kilder snakker sant, er det meget kritikkverdig av politiet. Helt utrolig...

Kanskje Saffy leser dette (gidder ikke lete fram innlegg) og kan svare på om politiet viste henne bilde på FS.

Om hun ikke ble vist noe bilde, kan hun kan titte på et bilde jeg har på ham. Se om personen stemmer på hennes observasjonen av den mann hun mente kunne være FS.
Senast redigerad av limaha 2010-09-08 kl. 21:23.
Citera
2010-09-08, 21:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Om dine kilder snakker sant, er det meget kritikkverdig av politiet. Helt utrolig...

Kanskje Saffy leser dette (gidder ikke lete fram innlegg) og kan svare på om politiet viste henne bilde på FS.

Om hun ikke ble vist noe bilde, kan hun kan titte på et bilde jeg har på ham. Se om personen stemmer på hennes observasjonen av den mann hun mente kunne være FS.

Nu är jag inte Saffy men är det detta inlägg du menar? https://www.flashback.org/sp25348119
Citera
2010-09-08, 22:12
Medlem
VEM skrev i tråden att fallet skulle tas upp i Efterlyst? Hockus Pockus
Citera
2010-09-08, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
VEM skrev i tråden att fallet skulle tas upp i Efterlyst? Hockus Pockus
Jag skrev så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TV3:s Efterlyst kommer onsdag 8 september kl 21. Jag skulle bli mycket förvånad om det här försvinnandet inte tas upp, om det inte har kommit närmare lösning då.
och jag är mycket förvånad.
Citera
2010-09-08, 22:25
Medlem
Tack Q! Ja, jag är också förvånad. Det är locket på - stenhårt!
Citera
2010-09-08, 22:26
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha

Jag vet inte hur FS ser ut..
Citera
2010-09-08, 22:32
Medlem
rubbergirls avatar
Det är FS profil på Anstalten som länkats.

Efter "forskning" konstaterar jag följande: FS säger sig älska kvinnor och flirtar gärna med damer.

Den 29/4 2009 får han frågan: "Hur går det med tjejen då?" av en annan tjej. På detta svarar FS: "Det går bara fint."
Men han limmar ändå på andra tjejer på detta community under denna tidpunkt.

Och nu till det enda intressanta jag hittat:

Det gäller en fråga från en manlig vän till FS, från GBG (vill inte lägga ut andras nick här) som undrar varför inte FS hört av sig till honom.
Nu har FS:s vän raderat mess i sin gästbok så man kan inte läsa exakt vad FS svarar, men vännen skriver tillbaks till FS så här:

Datum: 8/10-2009
"Oki, jag trodde du var "anstaltstrött" din fan... men jobb, barn och familj går alltid före ett fånigt forum!"

Tusen frågor följer: vem är denna flickvän? FS bodde väl hos MJ då? Menar han att MJ är flickvännen i april 2009? Och vilka är i så fall barnen och familjen? Hade FS en fv, men bodde hos MJ alt. bodde växelvis hos dem? Flyttade han in hos flickvännen och flyttade tillbaks till MJ efter det tog slut? Är de, FS och denna flickvän, fortfarande ihop, men hon ville inte låta honom flytta in hos henne p.g.a. att hon har barn?

Jag fattar, ärligt talat, inte ett skit. Men han verkar inte lida brist på villiga fruntimmer iaf
Senast redigerad av rubbergirl 2010-09-08 kl. 22:34.
Citera
2010-09-08, 22:42
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är FS profil på Anstalten som länkats.

Efter "forskning" konstaterar jag följande: FS säger sig älska kvinnor och flirtar gärna med damer.

Den 29/4 2009 får han frågan: "Hur går det med tjejen då?" av en annan tjej. På detta svarar FS: "Det går bara fint."
Men han limmar ändå på andra tjejer på detta community under denna tidpunkt.

Och nu till det enda intressanta jag hittat:

Det gäller en fråga från en manlig vän till FS, från GBG (vill inte lägga ut andras nick här) som undrar varför inte FS hört av sig till honom.
Nu har FS:s vän raderat mess i sin gästbok så man kan inte läsa exakt vad FS svarar, men vännen skriver tillbaks till FS så här:

Datum: 8/10-2009
"Oki, jag trodde du var "anstaltstrött" din fan... men jobb, barn och familj går alltid före ett fånigt forum!"

Tusen frågor följer: vem är denna flickvän? FS bodde väl hos MJ då? Menar han att MJ är flickvännen i april 2009? Och vilka är i så fall barnen och familjen? Hade FS en fv, men bodde hos MJ alt. bodde växelvis hos dem? Flyttade han in hos flickvännen och flyttade tillbaks till MJ efter det tog slut? Är de, FS och denna flickvän, fortfarande ihop, men hon ville inte låta honom flytta in hos henne p.g.a. att hon har barn?

Jag fattar, ärligt talat, inte ett skit. Men han verkar inte lida brist på villiga fruntimmer iaf

Detta läste jag på Skånska mord:

10 skrivet: 06 Augusti, 2010, 08:25:23 »

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har talat med Marina några gånger och det slog mig alltid att hon hade ett väldigt konstigt förhållande till sin pojkvän. Jag kommer inte ihåg exakt vad det var som var fel, men jag har för mig att han var kriminell, bodde med en annan kvinna (som han också hade barn med) och samtidigt var skriven och deltidsboende hos Marina.

Mitt intryck av Marina var att hon var en smart tjej med livslust och integritet. /// slut citat
Citera
2010-09-08, 22:49
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag vet inte hur FS ser ut..
Sender bilde i pm. Er i tvil om jeg kan eller bør legge det ut i tråden. Han er ikke tiltalt for noe ennå.
Senast redigerad av limaha 2010-09-08 kl. 23:00.
Citera
2010-09-08, 22:49
Medlem
saffys avatar
Jag undrar om det är någon på tråden som vet hur Marinas syster/systrar ser ut? Jag menar, är dom lika varandra?
Kan ju berätta, men det låter ju osannolikt..Jag var ute och åt ikväll vid sex-tiden på en pizzeria i Stenungsund. Det kommer in en kvinna med resväska och satte sej strax bakom. Jag satte nästan pizzan i halsen, för det var faktiskt slående likt MJ..dom bilderna jag har sett i tidningen.
Hon kom in med en avslappnad stil, log mot mej, och ställde väskan brevid bordet. Kom tillbaka igen och tog väskan med sej. När jag gick så såg jag att kvinnan satt på uteserveringen i sällskap med en äldre kvinna.
Nu tror jag väl inte att det var Marina..men spökligt lika var dom.
Citera
2010-09-08, 22:54
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag undrar om det är någon på tråden som vet hur Marinas syster/systrar ser ut? Jag menar, är dom lika varandra?
Kan ju berätta, men det låter ju osannolikt..Jag var ute och åt ikväll vid sex-tiden på en pizzeria i Stenungsund. Det kommer in en kvinna med resväska och satte sej strax bakom. Jag satte nästan pizzan i halsen, för det var faktiskt slående likt MJ..dom bilderna jag har sett i tidningen.
Hon kom in med en avslappnad stil, log mot mej, och ställde väskan brevid bordet. Kom tillbaka igen och tog väskan med sej. När jag gick så såg jag att kvinnan satt på uteserveringen i sällskap med en äldre kvinna.
Nu tror jag väl inte att det var Marina..men spökligt lika var dom.

Kolla på facebook så ser du hur systrarna ser ut. MJ och ena systern skall vara väldigt lika. Först trodde grannar i området att de var tvillingar. Men av det jag sett på kort så tycker jag inte de är så drastiskt lika, men i verkligheten sägs de vara det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in