2011-08-31, 18:20
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Tror inte han kommer att göra något om han nu e så smart?? och håller klaffen hela tiden. Han borde ju veta att han har ögonen på sig.

Jag tror inte att han är så smart, han har haft en jävla tur bara o ju mer han knarkar ju mer försvinner hans lilla äckliga hjärna *poff*
Citera
2011-08-31, 18:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Funderar lite på dom som vittnat mot fredrik, hans ex. hans mamma osv....Kommer han o ge sej på dom tro? Vad säger statistiken om det? o vad tror ni andra om det?

Eftersom han kostade på sig att skicka en hälsning till oss, så kanske även vittnena kan räkna med en hälsning.
Citera
2011-08-31, 18:26
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Registreringsnummer: RTW423

har inte kollat ägare men har vart inne här o kollat fakta om bilen.
Jag har kollat. Bilen ägs av Marina. Inköpt okt 2007.
Citera
2011-08-31, 18:27
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Bra, tack. Då får han inte tillbaka den, han ärver inte henne.
Citera
2011-08-31, 18:30
Medlem
Quarrels avatar
Nu hoppas jag att Marina återkommer eller återfinns, så att de anhöriga får ro och att vi får en lösning på gåtan.

Jag hoppas också att polisen har fått sig en minnesbeta, så att nästa gång de gör en brottsplatsundersökning tittar i misstänkte brottsoffrets säng. Det är det minsta vi skattebetalare kan begära av de som har att upprätta lagen och lösa brott.
Citera
2011-08-31, 18:31
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Eftersom han kostade på sig att skicka en hälsning till oss, så kanske även vittnena kan räkna med en hälsning.
Det kan också vara så, att de redan sagt samma sak till Fredrik personligen. De kanske redan är på sin vakt.
Citera
2011-08-31, 18:33
Medlem
Kams avatar
Jag vågar inte skämta, men den belgiska pistolen kanske är värdefull
Citera
2011-08-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, de 4000 kronor borde han få tillbaka, men vet inte hur länge det dröjer innan tingsrätten häver beslaget.

Eftersom de pengarna inte går att spåra och han frias för brottet så kan inte dessa 4000 kr anses vara bevis eller beslagtagna för annans räkning. Han borde få tillbaka dessa, kanske omgående då jag inte har läst domen ännu.
Beslaget kommer säkert att hävas när domen kommer den 16:e men utbetalningen sker inte förrän domen vunnit laga kraft, alltså efter eventuella överklaganden avgjorts.
Om nu pengarna finns kvar hos polisen i Västra Götaland..?? Det har ju en tendens att försvinna både pengar och annat hos polisen... Det är ju som bekant inte bara hustruplågare, allmänt våldsbenägna, sadistiska sexualförbrytare, barnknullare osv. som är anställda av polisen. Det finns även gott om skitiga småtjuvar på RPS lönelista...

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
fredriks ekonomi är väl inte den bästa jag har inte koll på om han har skuldor hos fogden, nån som vet? om han har det och han får skadestånd, har dom inte rätt o ta av dom pengarna då? eller hur funkar det? kommer han att få fortsatt socialbidrag om han får ut skadeståndet? det heter väl att man ska spara pengar osv. Nån som kan fakta om det?

Drygt 200 tusen. Men vet inte om dessa ersättningar från JK är utmätningsbara.
Skadestånd är skyddade från utmätning. Det innebär att fogden inte kan röra dessa pengar...
MEN: I praktiken brukar detta innebära att pengarna inte utmäts från det konto de satts in på under samma dag som de utbetalats. Står de kvar nästa dag betraktas de som en tillgång och kan utmätas i vanlig ordning. Det innebär att FS måste ta ut pengarna samma dag de utbetalas och sen se till att fogden inte kommer åt dem nästa dag....
När det gäller socialbidrag är jag inte säker men det borde logiskt sett vara samma sak där...
Citera
2011-08-31, 18:34
Medlem
essohasses avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Bra, tack. Då får han inte tillbaka den, han ärver inte henne.
Sök i tråden på Lupo.
Diskussionen om bilens ägarförhållande, prissättning och modell har förts förut.
Citera
2011-08-31, 18:35
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Jag vågar inte skämta, men den belgiska pistolen kanske är värdefull
Hade vart nåt om den dök upp på e-bay. Hörru Fidde, man kan va´anonym där, det vet du la´?
Citera
2011-08-31, 18:36
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:

Det jag menar med detta är att allt såg så bra ut innan rättegången, även att familjen hade bättre rätt till hans 4000 kr i kontanter.

Kan det finnas sambolagar eller annat som tröder in nu som ger FS rätt att behålla bostaden i tid framåt. Hur der sambolagen ut avseende arv utan testamente, jag har för mig att att gränsen för begränsat arv går vid 3 års sammanboende.

Hade de något samboavtal, går det att bevisa att de verkligen brutit upp och kan någon påvisa vad FS inte har tillfört bostaden?

Kan FS genom sitt samboförhållande, eller genom sitt kontrakt, hävda bättre rätt och kasta ut Per med anhäng och själv flytta in?

Här behöver du inte oroa dig. Drägg av FS kaliber går alltid vidare och tittar aldrig bakåt på de broar de bränt. FS har precis kommit undan en mord-dom och att han då skulle återvända med krav ser jag som i stort sett omöjligt. Möjligen får han se sig om över axeln i framtiden. Hagforsingarna är ett blodtörstigt släkte.
Citera
2011-08-31, 18:37
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Massa text...
Det innebär att FS måste ta ut pengarna samma dag de utbetalas och sen se till att fogden inte kommer åt dem nästa dag....
OK, Adolf det är bra att du upplyser FS om hur han skall förfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in