2010-08-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Fredrik är smart på många sätt, gatusmart ,allmänbildad, teknisk, o.s.v. Men betänk också att jag inte träffat honom på 2 år och innan dess var det 3 år med sporadisk kontakt.

Att jag inte skrivit beror på att jag vakat vid mammas sjukbädd. Hon gick bort i söndags, så jag har haft lite annat än Fredrik att tänka på.

Mycket på en gång för dig nu
Citera
2010-08-19, 11:17
Bannlyst
Citat:
Fredrik är smart på många sätt, gatusmart ,allmänbildad, teknisk, o.s.v. Men betänk också att jag inte träffat honom på 2 år och innan dess var det 3 år med sporadisk kontakt.

Att jag inte skrivit beror på att jag vakat vid mammas sjukbädd. Hon gick bort i söndags, så jag har haft lite annat än Fredrik att tänka på.

Beklagar sorgen Nillan!

Ställer några frågor som du kan besvara om du vill. Hur tror du själv han förändrats? Så pass att han inte klarade av att skaffa ett eget boende?
Citera
2010-08-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Beklagar sorgen Nillan!

Ställer några frågor som du kan besvara om du vill. Hur tror du själv han förändrats? Så pass att han inte klarade av att skaffa ett eget boende?

Tack

Om han inte får tag på boende så beror det snarare på att han är arbetslös och har/hade skulder hos kronofogden.

Ett långvarit missbruk påverkar ju såklart hjärnan, men jag vet inte hur mycket han har förändrats.
Citera
2010-08-19, 11:21
Medlem
NillanB: Jag beklagar...

Jag umgås fortfarande med Marina.
Jag har uppfattningen om att hon blivit gladare, piggare och mer positiv sen FS och hon gjorde slut i oktober. Hon tyckte det var jobbigt att han bodde kvar MEN snäll som hon är ville hon inte slänga ut nån som inte har jobb eller kan få en bostad, han hade många anmärkningar.
De funkade ganska bra som vänner och han hjälpte henne med små renoveringar av huset.

Jag känner även familjen, MJs förhållande till dem har med stärkts sista halvåret, sem som var planerad nu i Aug till Mallorca skulle hon göra med sin mamma.

Mjs pappa har haft alkoholproblem men mig veterligen ändrat sig de sista åren då han jobbar mindre, är med familjen mer samt njuter i lägenheten de har på just Mallis.

Kanske detta kan ger en mer posotiv bild av MJ och hennes familj, jag vet såklart inte allt om MJ, men jag känner henne och vet endel, å det jag skriver är inga spekulationer.
Citera
2010-08-19, 11:28
Medlem
Doktordliszts avatar
Citat:

Ett par av spaningens viktigaste ingredienser är skepticism och kritisk granskning. Tillåt mig om inte tvivla så undra; det är bara litet för mycket...
Citera
2010-08-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishfull
NillanB: Jag beklagar...

Jag umgås fortfarande med Marina.
Jag har uppfattningen om att hon blivit gladare, piggare och mer positiv sen FS och hon gjorde slut i oktober. Hon tyckte det var jobbigt att han bodde kvar MEN snäll som hon är ville hon inte slänga ut nån som inte har jobb eller kan få en bostad, han hade många anmärkningar.
De funkade ganska bra som vänner och han hjälpte henne med små renoveringar av huset.

Jag känner även familjen, MJs förhållande till dem har med stärkts sista halvåret, sem som var planerad nu i Aug till Mallorca skulle hon göra med sin mamma.

Mjs pappa har haft alkoholproblem men mig veterligen ändrat sig de sista åren då han jobbar mindre, är med familjen mer samt njuter i lägenheten de har på just Mallis.

Kanske detta kan ger en mer posotiv bild av MJ och hennes familj, jag vet såklart inte allt om MJ, men jag känner henne och vet endel, å det jag skriver är inga spekulationer.

Tack

Jag tror inte att min bild av vare sig Fredrik eller Marina kommer att ändras efter det som mina barn berättat att de gjort, men det är klart att bilden blir mer nyanserad.
Citera
2010-08-19, 11:38
Medlem
NillanB

Jag förstår din avsky mot vad de har gjort dina barn, jag har själv barn och kan inte ens föreställa mig smärtan av att nån skulle ha gjort så mot mina små.

Just därför har jag valt att inte kommentera den delen av Marinas liv, det är för mig ett mysterium hur hon har kunnat utföra en sån vidrig handling och det är absolut inget jag försvarar.

Ta vara på dina hjärtan, starkt av dig att gå ifrån en sån man som Fredrik, vet hur övertygande han kan va.
Citera
2010-08-19, 11:51
Medlem
Tuesdays avatar
NillanB

Har FS och/eller MJ bett barnen om förlåt efter det inträffade?

Har någon av dem visat ånger?
Citera
2010-08-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
NillanB

Nej och nej
Citera
2010-08-19, 12:02
Medlem
Catings avatar
Citat:

Beklagar sorgen och skickar varma styrkekramar till dig
Citera
2010-08-19, 12:15
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
NillanB

Citat:
Nej och nej

Kompletterande fråga:

Har någon av dem varit i kontakt med barnen eller dig privat sedan det inträffade eller efter rättegång/ar?
Citera
2010-08-19, 12:15
Medlem
Catings avatar
Ni som är boende i området runt Svartedalen / Spekeröd. Är det någon aktivitet där ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in