2010-09-08, 17:59
Medlem
limahas avatar
.....dumper
Senast redigerad av limaha 2010-09-08 kl. 18:03.
Citera
2010-09-08, 18:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
.....dumper
Icke galet
Citera
2010-09-08, 18:13
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att köpa cigg för

OK! Jag har tydligen missat, att han rökte vanliga cigaretter.
Han verkar i så fall vara en inbiten nikotinist, eftersom hans enda påtagliga reaktion i samband med tingsrättens beslut, är att han kanske inte får möjlighet att köpa cigaretter.
Citera
2010-09-08, 18:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
OK! Jag har tydligen missat, att han rökte vanliga cigaretter.
Han verkar i så fall vara en inbiten nikotinist, eftersom hans enda påtagliga reaktion i samband med tingsrättens beslut, är att han kanske inte får möjlighet att köpa cigaretter.
Kan vara tvärtom. Han ville vara häktad längre så han får större skadestånd.
Citera
2010-09-08, 18:30
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Nu kommer en av mina knasiga teorier igen. .

Jag själv är Bipolär (tidigare manodepressiv), när jag var "nere" i en svacka så var jag proffs på att dölja detta.

Jag "misslyckades med ett, två självmordsförsök. Möjligt att MJ led av samma sjukdom (för mig att det stod i tråden tidigare att hon gick i terapi).

Hon är i en down period och orkar inte med livet. Hon gör ett försök hemma i huset tex skära sig i handlederna.

Hon skär sig i en handled men klarar inte av att göra det i den andra, hon känner att detta inte kommer att funka.

Då kommer hon på ett annat sätt som är 100%igt , nämligen att ställa sig framför tåget.

Hon tar bilen mot Stora Höga, kör vårdslöst pga att hon bara kan köra med en hand.

Väl framme vid pendelparkeringen så går hon ifrån påstigningsplatsen (för att inte bli förhindrad).

Hon går en bra bit därifrån, där är dock väldigt högt gräs samt ett dike innan rälsen.

Hon blir yr av blodförlusten och blir liggandes och slutligen avlider.

SOM SAGT PARANOIDA TEORIER

I så fall borde hon ha hittats.

Om man begår självmord, så är det osannolikt att man lyckas dölja sin döda kropp så väl, innan man avlider att ingen kan finna den, ens i samband med de eftersök som gjorts.
Citera
2010-09-08, 18:31
Medlem
cochrans avatar
Citat:
.....dumper

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Icke galet

?????
Citera
2010-09-08, 18:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Om man begår självmord, så är det osannolikt att man lyckas dölja sin döda kropp så väl, innan man avlider att ingen kan finna den, ens i samband med de eftersök som gjorts.
Det finns en enkel metod. Skaffa en ryggsäck med midjebälte. Fyll den med sten. Ta på Dig den och hoppa från bro, kaj eller båt.
Citera
2010-09-08, 18:52
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en enkel metod. Skaffa en ryggsäck med midjebälte. Fyll den med sten. Ta på Dig den och hoppa från bro, kaj eller båt.

Den varianten har jag inte tänkt på.

Nu till något helt annat, som nyhetsankarna brukar uttrycka sig:
Jag har för mig att jag läste i någon artikel, att polisen ansåg det vara troligt, att FS ändrat MJ:s semesterplaner i någon datasite.

Jag har letat efter den tidningsartikeln, men inte hittat den. Är det någon annan som minns detta uttalande från polisen?
Citera
2010-09-08, 18:53
Medlem
jjagares avatar
Citat:

Jag e nog ute och cyklar men 500 meter från pendelparkeringen finns en bro som går över Anråsån....
Citera
2010-09-08, 18:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tack så jätte mycket!
Citera
2010-09-08, 19:06
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag e nog ute och cyklar men 500 meter från pendelparkeringen finns en bro som går över Anråsån....

Försedd med ett viktbälte skulle hon kanske i så fall fortfarande ligga på botten, i annat fall skulle hon ha flutit upp till ytan vid det här laget.
Citera
2010-09-08, 19:30
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Enl. polisen hade FS mer pengar än normalt i fickan då han greps. Detta sade de när de knackade dörr i området. Men i samband med att FS anhölls, och senare häktades blev hans tillgångar beslagtagna.

Hur många ggr FS gjort uttag och hur mkt pengar han tagit ut, det vet vi ej.
Eftersom MJ försvann senast 28/7 och FS anhölls först 4/8 så kan han tagit ut pengar flera ggr.
Det var flera uttag, men polisen har endast sökt vittnen till uttaget i Stora Höga 11:00 den 28/7. Antagligen för att det saknades kamera och för de ville veta om MJ var i livet vid denna tidpunkt.

Citat:
Det kan tyckas så och de har sagt en hel del annat också som jag inte kan skriva i tråden. Skulle jag göra det så outar jag min källa - vilket jag inte vill.
Nu har inte polisen sagt ngt som är av värde för denna tråd, men i alla fall.

Polisen frågade om en man synts till gåendes på vägen och innan vittnet hann förklara hur vederbörande såg ut, höll de upp ett kort på FS och frågade om det var han.
Och de sade att "FS levt på MJ under två års tid".

Nej, det är inga rykten och källan är lika förvånad som du. Och jag. Och troligtvis många andra.

Tidsbrist i jakt på bevis, stress och en önskan att sätta dit FS? Polisen är som alla vi andra med fel och brister.

Detta är inget nytt, det har jag skrivit i tråden tidigare.
Är detta återigen samma vittne som sett ev. MJ i bil och FS med barn?
Jag förstår inte vad polisen har sagt, är det både att FS hade mycket pengar på sig och att han levt på MJ i två år?
När gjordes dörrknackningen?

Enligt tidningarna så är det bekräftat att flera uttag gjorts efter MJs försvinnande, men vill har in observationer på uttaget kl.11. Det kan ju vara så att FS erkänt att det är han som gjort alla uttagen förutom det kl.11.
På något sätt är man alltså ganska säkra på när MJ försavann, polisen alltså, eftersom man uttrycker sig på det sättet att alla uttag var gjorda efter försvinnandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in