Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Enl. polisen hade FS mer pengar än normalt i fickan då han greps. Detta sade de när de knackade dörr i området. Men i samband med att FS anhölls, och senare häktades blev
hans tillgångar beslagtagna.
Hur många ggr FS gjort uttag och hur mkt pengar han tagit ut, det vet vi ej.
Eftersom MJ försvann senast 28/7 och FS anhölls först 4/8 så kan han tagit ut pengar flera ggr.
Det var flera uttag, men polisen har endast sökt vittnen till uttaget i Stora Höga 11:00 den 28/7. Antagligen för att det saknades kamera och för de ville veta om MJ var i livet vid denna tidpunkt.
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det kan tyckas så och de har sagt en hel del annat också som jag inte kan skriva i tråden. Skulle jag göra det så outar jag min källa - vilket jag inte vill.
Nu har inte polisen sagt ngt som är av värde för denna tråd, men i alla fall.
Polisen frågade om en man synts till gåendes på vägen och innan vittnet hann förklara hur vederbörande såg ut, höll de upp ett kort på FS och frågade om det var han.
Och de sade att "FS levt på MJ under två års tid".
Nej, det är inga rykten och källan är lika förvånad som du. Och jag. Och troligtvis många andra.
Tidsbrist i jakt på bevis, stress och en önskan att sätta dit FS? Polisen är som alla vi andra med fel och brister.
Detta är inget nytt, det har jag skrivit i tråden tidigare.
Är detta återigen samma vittne som sett ev. MJ i bil och FS med barn?
Jag förstår inte vad polisen har sagt, är det både att FS hade mycket pengar på sig och att han levt på MJ i två år?
När gjordes dörrknackningen?
Enligt tidningarna så är det bekräftat att flera uttag gjorts efter MJs försvinnande, men vill har in observationer på uttaget kl.11. Det kan ju vara så att FS erkänt att det är han som gjort alla uttagen förutom det kl.11.
På något sätt är man alltså ganska säkra på när MJ försavann, polisen alltså, eftersom man uttrycker sig på det sättet att alla uttag var gjorda efter försvinnandet.