2011-04-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Datum är ju viktiga för polisen, helst klockslag. FS hade ju rätt att röra sej i Svartedalen såklart.
Bilen, var den synlig efter att MJ försvunnit? Det borde väl intresserat dom?

Det var just det som jag inte riktigt kom ihåg som jag också nämnde för polisen. Det måste ha varit i vevan kring hennes försvinnande för det var bär/ svamp tider.
Citera
2011-04-06, 17:17
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han greps rätt omgående efter försvinnandet, om jag minns rätt var det 4 augusti. Direkt efter frisläppandet tilläts han hämta personliga ägodelar, sedan försvann han ut i riket. Enligt maskroos har han varit tillbaka en gång till för att hämta ägodelar. Så han har knappt haft chans att köra bilen. Har han setts inte köra bilen efter försvinnandet?

Det var den här mannen som gick på landsvägen 28/7, men ingen kan bekräfta att detta var FS, eller om det kan ha varit ngn annan man med samma utseende.
Den 28/7 på e.m. sågs FS på promenad med barn några hundra meter från MJ:s hus. En granne som känner igen FS.
Sedan är det glapp tills det "ryktas" att MJ:s pappa kommit till huset för att se efter om MJ är där då det ej gått att nå henne telefonledes - och att han då skall ha träffat en "påtänd FS".
Det är väl ganska rimligt att anta att pappan (eller någon annan från familjen) åkt till huset innan de anmält MJ försvunnen. Men om hon anmäldes försvunnen samma dag eller någon annan dag, det vet vi inte. Inte heller om FS var i huset då. Och vi vet inte heller vart han anhölls.

Så vi vet inte hur mycket eller lite tid han spenderat i huset mer än att han var där efter att MJ:s bil parkerades på pendelparkeringen.

Har han sagt något till dig maskroos om vart han befann sig då han blev anhållen första gången? Eller vad han gjorde från det MJ försvann tills han blev anhållen?
Senast redigerad av rubbergirl 2011-04-06 kl. 17:20.
Citera
2011-04-06, 17:23
Bannlyst
Citat:
Du skrev att bromsskivorna inte rostar på ett par dagar. Eftersom det var rost på dem så kan inte bilen ha parkerats den 4:e och hittats den 5:e. Mannen som sågs på landsvägen den 4:e kan alltså inte ha varit FS direkt efter att ha parkerat bilen. Snarare att bilen parkerades i samband med försvinnandet en vecka tidigare.
Man får inte rost på bromsskivorna för att den står still en vecka!
Som innan så kan det finnas rost på ytterkanterna av skivorna men det är en annan sak!
Citera
2011-04-06, 17:24
Medlem
saffys avatar
Jag och min man såg ju en man promenera vid golfbanan den 28 juli vid tre-tiden, och vi fick ju kolla foton senare. Svårt att säga hundra men det liknade FS med hästsvans, längd och kläder.
Vi reagerade på varför han gick där, lugnt och obekymrat, dom flesta åker ju förbi med bil eller släpar golfbag.
Samma fm hade MJ:s bil kört fort ner mot Spekeröd (och som även är det hållet mot Stora Höga)
Vi/min man hade aldrig gått med på att kika på bilder om det inte hade verkat konstigt
Senast redigerad av saffy 2011-04-06 kl. 17:26.
Citera
2011-04-06, 17:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Man får inte rost på bromsskivorna för att den står still en vecka!
Som innan så kan det finnas rost på ytterkanterna av skivorna men det är en annan sak!
Så, hur länge har bilen stått vid stationen i Stora Höga när den hittades den 5:e, tror du?
Citera
2011-04-06, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, jag kommer ihåg att tester har gjorts tidigare i tråden, men att utifrån detta kunna avgöra hur länge bilen stått är det nog ingen som kan bedöma.
En orsak finns för att påskynda rostangreppen på skivorna!
Vatten! Har bilen stått i vatten med hjulen?
Citera
2011-04-06, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag och min man såg ju en man promenera vid golfbanan den 28 juli vid tre-tiden, och vi fick ju kolla foton senare. Svårt att säga hundra men det liknade FS med hästsvans, längd och kläder.
Vi reagerade på varför han gick där, lugnt och obekymrat, dom flesta åker ju förbi med bil eller släpar golfbag.
Samma fm hade MJ:s bil kört fort ner mot Spekeröd (och som även är det hållet mot Stora Höga)
Vi/min man hade aldrig gått med på att kika på bilder om det inte hade verkat konstigt
Det kan jag tänka mig var FS efter att han kört bilen, eller blivit skjutsad av någon, till Stora Höga. Snarare det senare eftersom föraren såg ut som en kvinna.
Citera
2011-04-06, 17:30
Bannlyst
Citat:
Så, hur länge har bilen stått vid stationen i Stora Höga när den hittades den 5:e, tror du?
Inte svårt att svara på om man vet hur mycket av skivorna som är rostangripna och var!
Citera
Medlem
saffys avatar
Ingen såg den efter den 28 juli!
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
En orsak finns för att påskynda rostangreppen på skivorna!
Vatten! Har bilen stått i vatten med hjulen?
Så att bromsskivorna har stått i vatten, menar du?
Citera
2011-04-06, 17:31
Bannlyst
Citat:
Så att bromsskivorna har stått i vatten, menar du?
Japp.
Citera
2011-04-06, 17:34
Medlem
Jag tänker så här: Polisen har hittat saker/ spår som stärker misstanken mot F - det är ju ett faktum eftersom han nu är häktad på sannolika skäl, som är den starkare graden av misstanke. Kan det vara så att bevis inte alls hittats vid huset i Spekeröd utan där han befunnit sig nyligen, Hagfors? Kan det funnits flera GM? Ett möjligt senario kan ju vara följande:

F slår M medvetslös, blodvite uppstår (blodspår från detta hittas vid polisens undersökningar varpå han tas in första gången). F transporterar den medvetslösa M någonstans där någon möter upp honom med en annan bil (ägd eller hyrd). M flyttas till denna bil och körs vidare till ett uppgjort "dumpningsställe". Pengar tas ut och M´s bil ställs på tågparkeringen i S. Höga. F återvänder hem och låtsas som hon har åkt iväg.

Hittade polisen pengarna hos F? Kan det varit betalning för att någon skulle göra sig av med M? Vem kan i så fall vara medhjälpare, vem umgicks F med i denna veva?

Det kan ju vara så att jag sett en eller annan krim- serie på tv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in