Citat:
Ursprungligen postat av Avveckling
Först vill jag tacka Skaraborg2 för en otroligt intressant tråd. Ditt engagemang är verkligen genuint. Har kikat på flera av dina trådar angående äldre fall ett tag. Har läst igenom denna tråd tre gånger nu, och även på annat håll har jag läst Skaraborg2s arbete. Det här fallet är mycket intressant ur flera aspekter.
Det jag funderar över och inte är helt övertygad om är att "Hymme" har med de andras försvinnande att göra. Att trion försvinner samma dag som "Hymme" gör det är en sak. Har Skaraborg2 några fakta eller indicier på att dessa tre överhuvudtaget har korsat "Hymmes" vägar denna dag?
Jag resonerar då utifrån att Göteborg är en stor stad och det är inte helt osannolikt att "trion" har dragit iväg på sitt "äventyr" och "Hymme" har gått en helt annan väg.
Vore oerhört intressant att få ta del av Skaraborg:s teorier när han sammankopplar dessa fyra unga män.
Tack för visat intresse samt för din uppskattning Avveckling.
Ja på "annat håll" är på SM eftersom denna tråd lades ju upp där allra först.
Ja du kan ha helt rätt i att "Hymme" inte har ett dugg med de övriga att göra? Ingen kan säga att detta är vare sig fel eller rätt. Lika lite det som jag personligen tror skulle vara fel eller rätt.
En sak är iaf säker och det är att dessa "äventyr" Dahlsjö, Johansson och Karlsson drog iväg på denna dag, var att "något" riktigt vidrigt och hemskt inträffade. Vill inte gå in på detta närmare för tillfället.
Samma dag som de försvinner kommer "Hymme" till Göteborg. Han har liftat upp genom Halland och ankommit Göteborgs Centralstation. Som jag har skrivit förut detta så
vet vi att så var fallet. Vi
vet också att "Hymme" skulle vidare till Tanums kommun i norra Bohuslän. Detta var en regnig och blåsig dag.
När nu "Hymme" skulle lifta vidare norröver så lär han gå till Götaälvbrons södra brofäste som är ca 5 minuters promenad från centralstationen. Han kan också ha ställt sig direkt utanför centralstationen och börjat lifta därefrån. I vilket fall som helst så passerar man både centralen och det södra brofästet i riktning mot Brämaregården (eller någon annanstans i nordlig riktning).
Ingen kan ju med säkerhet säga att han fick lift med denna duvblå PV? Vad vi däremot också
vet är att även han försvann för alltid, precis som på samma sätt som de övriga tre i "Dahlsjö-gänget". Dessutom på samma dag.