Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för en fortsatt intressant tråd.
Angående vad du skaraborg2 ska avslöja eller inte så tycker jag att det är bara att som det heter på engelska "Let it all out". Jag menar snart har det gått EXAKT fyrtiofyra år sedan händelsen. Och jag tror att de flesta . Även levande anhöriga. Skulle vilja ha så mycket klarhet i det här som möjligt. Fast det skulle ge en negativ bild över deras nära och kära och deras eventuella gärningar. Eller mer brutalt uttryckt: Få veta vad som troligen hände innan de dör.
Att hålla inne på något med hänsyn till att Dahlsjö och Johansson EVENTUELLT skulle leva fortfarande är det ännu mindre skäl till anser jag. Ska de ge sig till känna kommer allt det här upp riktigt rejält igen och de blir då ansedda skyldiga i folks ögon även om brottet är preskriberat.
Det riktigt mystiska är varför INGET av bil eller personer någonsin hittats ett spår av under dessa MÅNGA år.
En alternativteori (som mycket kanske talar emot) skulle ju vara att de blev bråk i bilen vilket gjorde att bilen helt enkelt körde över kajkanten och ner i havet varefter endast Johansson och Dahlsjö kunnat rädda sig ur den. Gay och Hymme blev kvar "sleeping with the fishes". Simpelt och enkelt.
Tack för visat intresse samt tack för din uppskattning Celeron.
Naturligtvis så kan det ha skett på det sätt du skriver om? Jag tror personligen inte på den, men visst kan den vara möjlig?
De som fick "sleeping with the fishes" var troligtvis förvisso Karlsson och Lundquist. Eftersom ingen av dessa
någonsin hörde av sig så kan det bara betyda till 95-99% sannolikhet att de dog den 29 juli 1965. Detta
vet vi. Både systern till Karlsson och "Hymmes" föräldrar skulle ha berättat detta. Systern berättade för mig: "Jag förstod ganska snart att han var död. Han skulle definitivt ha hört av sig, åtminstone till mig."
Skulle alla anhöriga vilja veta detta? Ja ibland tvivlar jag faktiskt på detta? Dessutom vet vi inte
om Dahlsjö eller Johansson under årtionderna har varit i kontakt med nära och kära?
Jag vet att Karlssons syster vill veta så mycket som möjligt om brodern. Hans föräldrar är avlidna för länge sedan. Hans äldre bror bor sedan 1960-talet på en ort långt från Göteborg. Kvar finns denna helsyster samt två (2) yngre halvsystrar, som inte hade lika bra kontakt med honom. "Hymmes" föräldrar och tvillingbror är avlidna. Dahlsjös föräldrar är också avlidna men där finns det en stor mängd hel och halvsyskon. Johanssons föräldrar vet jag inte om de är döda. Där finns det också ett antal helbröder samt en helsyster. Dessutom så finns det ett barn som idag måste vara ca 43 år.
Det där med "Let it all out" låter nog bra, men detta som systern fick se och som hon absolut inte skulle ha sett är inget trevligt. Detta är jag
säker på att
ingen skulle vilja läsa om på nätet. Det var faktiskt en ren "lyckoträff" att detta kom fram.