2009-06-04, 16:12
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Funkar det att installera det efter man har börjat köra spelet?

Yes, detta gäller även alla patchar, all DLC, Shivering Isles ( expansion) och 99% utav fanmade mods
Citera
2009-06-17, 02:26
Medlem
Kyrioss avatar
Har nyss införskaffat den kompletta Oblivion-kollektionen för ~150 spänn på steam. Vilka moddar bör jag börja med att installera? Har Bethesda fixat levelling-problemet? Om inte, vilken modd bör jag använda? (Obscuro's eller?)

De jag minns sedan jag spelade för ett antal år sedan är:
  • Obscuro's eller liknande.
  • Ljus-modden som gör att att det faktiskt finns becksvart mörker. Vilket är nödvändigt ifall "se i mörker"-besvärjelser faktiskt ska vara användbara. (Städer blev sagolikt snygga också.)
  • En som fixade Level-Up-systemet. Så att man faktiskt tjänar något på att öka sina main-skills (eller master eller vad de nu heter).
  • Snyggare gränssnitt. Mörkare och bättre anpassat för PC.
  • Någon som fixade hotkey:ar.

Vilka moddar behöver jag?

(Härifrån köpte jag det: The Elder Scrolls IV: Oblivion® Game of the Year Edition Deluxe. Kostar c:a 172 för ALLT.)
Citera
2009-06-17, 02:37
Medlem
Ingoteras avatar
Jag diggar Francescos (stavning?) bättre än Oscuros.
Oscuros är mera överdriven och så jämfört med Francescos.
Francescos har många valbara moddar ihoplagt i en snygg instaler där man enkelt bockar av och för vad man vill ha.
Men kort och gott så grundmodden ändrar levels på fiender och gör så de inte levlar med en. Sedan lägger den till MASSOR med equipment och fiender på ett bra och oöverdrivet sätt. Allt smälter samman på ett mycket balanserat och bra sätt.

EDIT: Sedan skall du köra med BTMod (UI) eller den mörka varienten, minns inte vad den hette dock.

Jag körde mest med dessa två mods. Det är de enda som är "must-have" enligt mig.
Senast redigerad av Ingotera 2009-06-17 kl. 02:39.
Citera
2009-06-17, 03:25
Medlem
Kyrioss avatar
Tack som fan för responsen!

BTMod verkar intressant. DarkUI:s mörkare gränssnitt var nog ändå inget för mig.

Men kan du klargöra skillnaderna lite bättre mellan Francesco's och Oscuro's?
Senast redigerad av Kyrios 2009-06-17 kl. 03:34.
Citera
2009-06-17, 04:15
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrios
De jag minns sedan jag spelade för ett antal år sedan är:
  • Obscuro's eller liknande.
  • Ljus-modden som gör att att det faktiskt finns becksvart mörker. Vilket är nödvändigt ifall "se i mörker"-besvärjelser faktiskt ska vara användbara. (Städer blev sagolikt snygga också.)
  • En som fixade Level-Up-systemet. Så att man faktiskt tjänar något på att öka sina main-skills (eller master eller vad de nu heter).
  • Snyggare gränssnitt. Mörkare och bättre anpassat för PC.
  • Någon som fixade hotkey:ar.
Skulle du kunna posta länkar till dom mods du hittar? Tycker att alla lät intressanta om jag ska spela detta igen
Citera
2009-06-17, 09:33
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrios
Tack som fan för responsen!

BTMod verkar intressant. DarkUI:s mörkare gränssnitt var nog ändå inget för mig.

Men kan du klargöra skillnaderna lite bättre mellan Francesco's och Oscuro's?
Här har du en tråd som klargör skillnaden http://www.bethsoft.com/bgsforums/in...owtopic=820948
Citera
2009-06-17, 16:18
Medlem
Kyrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Här har du en tråd som klargör skillnaden http://www.bethsoft.com/bgsforums/in...owtopic=820948
Tack för den länken!

Det verkar som att det blir OOO igen för min del. Det verkar passa mig bättre.
Citera
2009-06-22, 20:00
Medlem
Jag har problem med mitt Shivering Isles. Jag har tittat i tråden men inte hittat något av värde.

När det kommer upp att en ny dörr har dykt upp i bukten så fasttravel jag dit och simmar ut men när jag kommer fram till punkten dyker det bara upp en massa utropstecken.

Ja, shivering isles är nedladdat, kan inte hitta att någon annan har haft något problem bland kommentarerna.

Någon som haft detta problem och fixat det? Eller kanske kan skriva en lista på vad som ska finnas efter en installation av Shivering Isles och vart dessa filer ska ligga? har provat med 2 olika Shivering Isles nu utan att någon utav de funkar, den har väl inte högre systemkrav än vanliga Oblivion?
Citera
2009-06-27, 19:34
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
http://obliviononline.com/

Översatt från deras wiki

Den senaste "stabila" versionen, 0.4.5 stöder i stort sett 12 spelare i en deathmatch

Den senaste versionen, som är en öppen beta, 0.4.8, är helt omskriven (helt ny kod alltså) och är samma som 0.4.5 men har en chatruta i spelet och så synkroniserar det NPC's

Nästa version, 0.4.9 kommer att stödja:
* NPC och monster-synkronisering
* En chat-ruta +serverlist mm i spelet
* Förbättrad synkronisering av spelare, alla vapen mm.
* Snabbare nätverkskod, ska fungera med telefonmodem
* Bättre server, admin kan banna andra spelare osv.
* Server moddar för att påverka hur spelet spelas
* Massor av buggar, det kommer vara en öppne beta

0.5 kommer vara som 0.4.9 minus buggarna

De söker utvecklare eftersom bara en person arbetar på det, projectet är opensource, http://code.google.com/p/oonline/source/list (Där syns även vad utvecklaren gör just nu)
Citera
2009-07-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BergHansen
Jag har problem med mitt Shivering Isles. Jag har tittat i tråden men inte hittat något av värde.

När det kommer upp att en ny dörr har dykt upp i bukten så fasttravel jag dit och simmar ut men när jag kommer fram till punkten dyker det bara upp en massa utropstecken.

Ja, shivering isles är nedladdat, kan inte hitta att någon annan har haft något problem bland kommentarerna.

Någon som haft detta problem och fixat det? Eller kanske kan skriva en lista på vad som ska finnas efter en installation av Shivering Isles och vart dessa filer ska ligga? har provat med 2 olika Shivering Isles nu utan att någon utav de funkar, den har väl inte högre systemkrav än vanliga Oblivion?

Bump.

Någon som kan hjälpa?
Citera
2009-07-07, 20:24
Medlem
Synergys avatar
Oblivion är det mest stämningsfulla spelet detta årtionde än sålänge.

Kan sakna att spela det ibland.
Citera
2009-07-07, 20:29
Medlem
Fan raderade datorn och glömde spara mina saves på nått annat ställe

Så nu är både fallout 3 karaktären och oblivion killen borta. Han som var så jävla grym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in