Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vixmix
Du är nog lvl 1 för att du aldrig sovit/vilat, det behövs för att lvl upp.

Jaahaaa

får ta å prova det. Tog Theif 2 gånger? kanske är dåligt? när får man börja gå med i någon tjuvgrupp eller nått? brukar tjuva mig lite saker här å var. Får väll ta å picklocka mig in i nått hotel å sova lite Finns de något märkbart i spelet som man märker att man har OOO igång? (Jag har endast 1 fil som heter Oscurius Oblabla OBlbal iklickad? ska de va så?

EDIT: nej fortfarande lvl 1 fan jag dör 2 slag av nån dinosaurie vid portalen kan de bero på att OOO inte är igång?
Senast redigerad av marsbo 2009-04-19 kl. 17:06.
Citera
2009-04-19, 17:27
Medlem
Du måste skaffa mod manager och skit om det ska funka.

Sen kan du inte sova på ett ställe där du bryter dig in, men det finns gratis sängar på vissa ställen iaf så.

Sen dör du inte pga av att ooo inte är på, du dör pga av att du suger och ooo gör inte spelet lättare om du trodde det.
Citera
2009-04-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Du måste skaffa mod manager och skit om det ska funka.

Sen kan du inte sova på ett ställe där du bryter dig in, men det finns gratis sängar på vissa ställen iaf så.

Sen dör du inte pga av att ooo inte är på, du dör pga av att du suger och ooo gör inte spelet lättare om du trodde det.

Jag sa aldrig att OOO skulle göra spelet lättare.
Undrade om spelet kanske är helt obalanserat på vissa ställen.
Jag sov på nån filt vid nån camping.
Det står inget om mod manager på 2 guides jag läst om hur man installerar OOO.
Jag har provat å lägga in de i mods i OMM mappen men de funkar inte heller.
Jag kom en bit in i tornet men tycker de är underligt att man ska dö av 1-2 slag.
Citera
2009-04-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marsbo
Jag kom en bit in i tornet men tycker de är underligt att man ska dö av 1-2 slag.
Det som händer är att spelet inte blir lvlat. Vilket betyder att du dör av ett slag av en fet fiende på lvl 1 och att du kan döda en råtta med en pil på lvl 15. Mycket bättre enligt mig, kasst att man kan döda feta fiender på lvl 1 i vanliga oblivion.
Citera
2009-04-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Det som händer är att spelet inte blir lvlat. Vilket betyder att du dör av ett slag av en fet fiende på lvl 1 och att du kan döda en råtta med en pil på lvl 15. Mycket bättre enligt mig, kasst att man kan döda feta fiender på lvl 1 i vanliga oblivion.

Hmm hur ska man då klara sig inne i portalen? Ska hämta några soldater i nått torn. låter han springa för helda tiden men när de är 2-3 gubbar så är de svårt.
Citera
2009-04-20, 15:19
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Jaahaaa

får ta å prova det. Tog Theif 2 gånger? kanske är dåligt? när får man börja gå med i någon tjuvgrupp eller nått? brukar tjuva mig lite saker här å var. Får väll ta å picklocka mig in i nått hotel å sova lite Finns de något märkbart i spelet som man märker att man har OOO igång? (Jag har endast 1 fil som heter Oscurius Oblabla OBlbal iklickad? ska de va så?

EDIT: nej fortfarande lvl 1 fan jag dör 2 slag av nån dinosaurie vid portalen kan de bero på att OOO inte är igång?
Citera
2009-04-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash

Gick helt enkelt dit när efter kl 24:00 å gjort några uppdrag. fick lite info av nån tiggare om the gray wolf. Har blivit slayer i the dark brotherhood med och gått upp i lvl 2

Spelar de nån roll om jag lägger the kings amulet uppdraget åt sidan?

Tack endå
Citera
2009-04-20, 23:38
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Hmm hur ska man då klara sig inne i portalen? Ska hämta några soldater i nått torn. låter han springa för helda tiden men när de är 2-3 gubbar så är de svårt.

Du kan ju börja med att slåss mot enklare fiender så att du blir starkare Har du aldrig spelat något RPG innan?
Citera
2009-04-21, 00:40
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Gick helt enkelt dit när efter kl 24:00 å gjort några uppdrag. fick lite info av nån tiggare om the gray wolf. Har blivit slayer i the dark brotherhood med och gått upp i lvl 2

Spelar de nån roll om jag lägger the kings amulet uppdraget åt sidan?

Tack endå
Nepp. Spelar ingen roll.
Citera
2009-05-19, 19:20
Medlem
Dexxys avatar
Jag hörde det ryktas om av en vän att det ska finnas en Multiplayer-mod till Oblivion. Googlade runt lite och hittade ett par halvfärdiga projekt, som inte verkade vara särskilt bra. Är det någon som vet om det finns en ordentlig version, där det fungerar att göra quests tillsammans?
Citera
2009-05-19, 19:23
Medlem
Novums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Jag hörde det ryktas om av en vän att det ska finnas en Multiplayer-mod till Oblivion. Googlade runt lite och hittade ett par halvfärdiga projekt, som inte verkade vara särskilt bra. Är det någon som vet om det finns en ordentlig version, där det fungerar att göra quests tillsammans?

Vad jag vet så finns det ingen 100%-ig fungerande mod än så länge. Alla håller på att arbetas på. Sen vad jag vet så det längsta någon kommit så är det att man kan spela med varann, men inte göra nått mer än att springa runt, dock ser man inte varandra eller kan slåss mot fiender, ta quest etc.
Citera
2009-06-04, 14:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Ett tips är att ni installerar Knights of the Nine, då får man nämligen(förutom skitroliga quests och annat nytt) ett hus i vilket man kan bli av med vampyrismen på två sek..

Funkar det att installera det efter man har börjat köra spelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in