2007-11-04, 13:26
Medlem
Insignificunts avatar
Vet att det finns i tråden, men jag vill minnas att någon vänlig själ postade en lång lista med olika moddar som gjorde oblivion till det spel som jag vill att det ska vara; e.xv så tvekade man lvlscalingsystemet rejält så att det fanns vissa områden som man inte kunde besöka på länge och man kunde inte bli champion på arenan förrän man var riktigt grym o.s.v.

Skulle gärna se det igen.
Citera
2007-11-04, 14:34
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Vet att det finns i tråden, men jag vill minnas att någon vänlig själ postade en lång lista med olika moddar som gjorde oblivion till det spel som jag vill att det ska vara; e.xv så tvekade man lvlscalingsystemet rejält så att det fanns vissa områden som man inte kunde besöka på länge och man kunde inte bli champion på arenan förrän man var riktigt grym o.s.v.

Skulle gärna se det igen.
Oblivion Overhaul är väl det som alla riktiga rollspelsnördar svärmar för?
http://jorgeoscuro.googlepages.com/

2. What does Oscuro's Oblivion Overhaul do?
Citera
2007-11-05, 15:46
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden
Oblivion Overhaul är väl det som alla riktiga rollspelsnördar svärmar för?
http://jorgeoscuro.googlepages.com/

2. What does Oscuro's Oblivion Overhaul do?

A men OOO var bra skit, gör spelet lite ballare.

Märkt en bug dock, så fort jag har en dialog med någon så försvinner ljudet helt. Jag hör allting annat o så. Helskumt. Har ett realtek HD audio kort på moderkortet vill jag minnas. Inte märkt av något problem på något annat spel jag spelat. Högst besynnerligt. Nån som vet nått? Försökt söka på google men inte hittat något bra.
Citera
2007-11-05, 23:35
Medlem
iValhallas avatar
Jag vill köpa ett hus som jag har för mig var grymt med nedspökat! Problemet är ju då såklart att jag inte kommer ihåg vilken stad huset fanns i. Vilken stad och vem ska jag snacka med?
Citera
2007-11-05, 23:47
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iValhalla
Jag vill köpa ett hus som jag har för mig var grymt med nedspökat! Problemet är ju då såklart att jag inte kommer ihåg vilken stad huset fanns i. Vilken stad och vem ska jag snacka med?

Huset heter "Benirus Manor" och ligger i Anvil.
Du ska prata med "Velwyn Benirus" och han hittar du lättast i "The Count's Arms".
Happy ghost hunting!
Citera
2007-11-05, 23:48
Medlem
Jomazis avatar
Spokquestet i Anvil, snacka med kille pa hotel som saljer huset billigt.
Citera
2007-11-06, 09:52
Medlem
iValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Huset heter "Benirus Manor" och ligger i Anvil.
Du ska prata med "Velwyn Benirus" och han hittar du lättast i "The Count's Arms".
Happy ghost hunting!

Tackar!
Citera
2007-11-06, 10:57
Bannlyst
ett tips är att spara innan du börjar med questen för den är ganska buggig så du vet.
Citera
2007-11-11, 00:43
Medlem
Insignificunts avatar
Måste säga att spelet ändå suger ganska hårt. Finns liksom inga belöningar i det. Har försökt spela det två gånger men kommit av mig båda gångerna.

Det slutar alltid med att jag bara går omkring och tittar på staden uppifrån bergen och njuter av hur vackert det är, men det blir gammalt jävligt snabbt.
Citera
2007-11-11, 21:29
Medlem
Danny Gomezs avatar
Någon ner än jag som blev ganska besviken på slutet i main questen?

Sen får jag säga att Oblivion dock varit ett fantastiskt bra spel, det är mycket möjligt att det är det spelet jag blivit allra mest engagerad i någonsin. Minns mina arenastrider. Låtsades att jag var där och inte riktigt hade ett val, ni vet. När jag dödat någon slog jag på walk-mode och stog och glodde på den jag dödat ett tag och sedan melankoliskt gick ut genom porten

Nu blev det mycket, men jag har en fråga också. Spoiler om Paradise-questen, se upp

Citera
2007-11-12, 03:29
Medlem
Samwises avatar
Har inte orkat titta närmare i tråden men kan man lämna en guild?
Thiefsguild var sådär...
Jag undrar även hur detta med moddarna/expansions fungerar, är det så att de läggs på orginalspelet och orginalvärlden eller är det nya ikoner,ny story osv?
Svar uppskattas!
Citera
2007-11-12, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Har inte orkat titta närmare i tråden men kan man lämna en guild?
Thiefsguild var sådär...
Jag undrar även hur detta med moddarna/expansions fungerar, är det så att de läggs på orginalspelet och orginalvärlden eller är det nya ikoner,ny story osv?
Svar uppskattas!

De adderas till originalvärlden och dyker upp som t ex nya quests i redan påbörjade spel. Det är ytterst få moddar som kräver att du startar en helt ny spelomgång.

För de som föredrar en litet mer verklighetstrogen värld finns det en bra lista över sådana moddar här:
http://www.bethsoft.com/bgsforums/in...owtopic=773367
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in