2007-02-23, 13:31
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...

Du kan använda konsolen, men då förstör du hela spelet.

EDIT: Jag spelar en magiker med OOO-modden, och jag blir spöad i varenda j-a grotta. Är på level 10 men gör inte tillräckligt mycket skada & tål heller inte tillräckligt.. Pilbåge är ju ett helt meningslöst vapen, det gör ju INGEN skada? Det krävs typ 100 pilar för att döda en halvbra motståndare, speciellt när de ständigt healar sig själva,,

Du får ränna ut i buskarna och gnugga alkemi helt enkelt. Sen när du börjar få schysst utrustning och kan göra feta gifter, då smäller man ju in runt en 1000 i skada per pil man skjuter i sneak mode.
Citera
2007-02-23, 15:03
Medlem
grandezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Kör du på PC kan du alltid fuska. Tryck § för att öppna konsolen, skriv sen:

additem 00000192 5, och vips så har du fem soul gems.

Inte särskilt tillfredställande att fuska kanske? Men fan vet om jag inte gör det ändå!! Orka springa och leta efter stenar i timvis liksom...
Citera
2007-02-23, 15:07
Medlem
grandezzas avatar
Citat:

Du kan använda konsolen, men då förstör du hela spelet.

EDIT: Jag spelar en magiker med OOO-modden, och jag blir spöad i varenda j-a grotta. Är på level 10 men gör inte tillräckligt mycket skada & tål heller inte tillräckligt.. Pilbåge är ju ett helt meningslöst vapen, det gör ju INGEN skada? Det krävs typ 100 pilar för att döda en halvbra motståndare, speciellt när de ständigt healar sig själva,,

Pilbåge is the shit!! Sätt många poäng i marksman, speed och acrobatics så blir du odödlig. Man kan liksom bara springa ifrån sina fiender samtidigt som man skickar iväg pilar mot dom. Min pilbåge skadar dessutom deras fatigue, så dom säckar typ ihop efter att ha jagat mej ett tag!! Om man är en duktig akrobat kan man även hoppa upp på en klipphylla eller något liknande, där fienderna inte når en. Och sen sitter man där och småmyser till ljudet av ens pilar som borrar sej in i skinnet på dom hjälplösa små krabaterna där nere.. MUHAHAHAHA!
Citera
2007-02-23, 15:44
Bannlyst
Problemet med folk som spelar Elder Scrolls-spelen är att de tror att man är duktig i alla färdigheter från början.
Citera
2007-02-23, 17:15
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Problemet med folk som spelar Elder Scrolls-spelen är att de tror att man är duktig i alla färdigheter från början.

Jag har typ 50 i den abilityn, och har dessutom spelat OB när det kom ut, bågar är löjligt veka.

Citat:
Du får ränna ut i buskarna och gnugga alkemi helt enkelt. Sen när du börjar få schysst utrustning och kan göra feta gifter, då smäller man ju in runt en 1000 i skada per pil man skjuter i sneak mode.

Kan man förgifta sina pilar??

Citat:
Ursprungligen postat av grandezza
Pilbåge is the shit!! Sätt många poäng i marksman, speed och acrobatics så blir du odödlig. Man kan liksom bara springa ifrån sina fiender samtidigt som man skickar iväg pilar mot dom. Min pilbåge skadar dessutom deras fatigue, så dom säckar typ ihop efter att ha jagat mej ett tag!! Om man är en duktig akrobat kan man även hoppa upp på en klipphylla eller något liknande, där fienderna inte når en. Och sen sitter man där och småmyser till ljudet av ens pilar som borrar sej in i skinnet på dom hjälplösa små krabaterna där nere.. MUHAHAHAHA!

Jag använder den taktiken så ofta det går, men hur kul är det när man möter ett par motståndare som kastar magi till höger & vänster...
Citera
2007-02-23, 19:04
Medlem
grandezzas avatar
Jag får inte upp consolen ens =( Det ska väl vara samma knapp som i exempelvis CS? Den här alltså: §
Citera
2007-02-23, 19:16
Medlem
Cracker-Jack: Ja du kan förgifta dina pilar. Köp eller gör t.ex en potion som drainar 10 endurance, använd den på en pil så drainar pilen 10 endurance på målet!
Citera
2007-02-24, 01:54
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Kan man förgifta sina pilar??

Ja, och spelar man OOO måste man fan förgifta pilarna för att inte dö hela tiden.
Citera
2007-02-25, 20:13
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ja, och spelar man OOO måste man fan förgifta pilarna för att inte dö hela tiden.

Daedric är väl bäst?

Är den gömd i själva gaten, eller i en kista i ett av tornen?

Har inte sett ngn gate än..
Citera
2007-02-25, 21:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Eller så kan man vänta med att sticka huvudet i lejonets håla tills man har skaffat sig tillräckligt tjockt pannben...
Citera
2007-02-26, 10:24
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Daedric är väl bäst?

Är den gömd i själva gaten, eller i en kista i ett av tornen?

Har inte sett ngn gate än..

Citera
2007-02-26, 11:28
Medlem
Lassemans avatar
Har efter långt uppehåll tänkt att installera Oblivion igen. Tänkte beställa Knight of the nine, men vart lite osäker om den är kompatibel med OOO modden som verkar vara det bästa som har hänt sen skivad ost. Nån som kör med båda som kan bekräfta att dom funkar ok tillsammans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in