2009-02-10, 20:16
Medlem
Således om detta stämmer kunde mördaren få skjuts med en ambassadbil som har imunitet och sen för vidare transport till någon ambassad.

Alternativt är det den person Palme skulle träffa som plockas upp av den bil som kört honom till platsen.
Behöver inte vara mördaren.

Om den här typen av vittnesmål existerar och inte dragits fram i utredningen visar det bara hur mörklagt detta mord är.

En egendomlig detalj, som fler än Jörn Svensson hakat upp sig på och grubblat mycket över, är hur gärningsmannen kunde veta om Palmes oplanerade biobesök? Och hur fick han veta att Palme var obevakad? Det måste vara fråga om kvalificerad avlyssning, eller en förrädare i den inre kretsen
Senast redigerad av rattelsnake 2009-02-10 kl. 20:21.
Citera
2009-02-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
En annan intressant uppgift på http://blogg.aftonbladet.se/keyw.php?blog=2157&keyword=nato

"Flera av varandra oberoende vittnen, som befann sig i närheten av Norra Bantorget-Vasagatan-Kungsgatan, såg mordnatten något som talar för en lönnmördare från främmande makt. En hemlig agent med rätt att döda.

Vittnena befann sig på motsatta sidan av Sveavägen och gjorde sina iakttagelser inom tio minuter efter det att mordet förövats. De hade givetvis ingen aning om dådet. Vid den tiden hade inte ens en polissiren hörts i natten.

Först hörde de ljudet av "tjutande däck". Som en bil rivstartar eller tar en kurva vid en biljakt på bio. Sedan "tvärnitade" bilen. I samma ögonblick kom en man snabbt fram till bilen från Tunnelgatan, i vars början och på andra sidan Sveavägen, Olof Palme fortfarande låg kvar blödande till döds eller just lyfts in i ambulansen.

Vittnena hade sin uppmärksamhet riktad på den "dårkörande bilen" och kunde därför inte säga om mannen kom hastigt fram till den. Efteråt har de dragit slutsatsen att bilen stått och väntat på mannen och sedan rivstartat för att snabbt ta upp honom.

Raggarstart och biltjut är visserligen ingenting ovanligt i Stockholms innerstad. Men det är nu det ovanliga händer. Föraren i bilen hoppar nämligen ur och öppnar bakdörren. "Han håller upp den och sträcker på sig, när den andre hoppat in, som om han var en engelsk betjänt eller privatchaufför som släpper in en ambassadör", berättade ett vittne. "Det såg för dråpligt ut, som ett ironiskt skämt, men ingen av dem skrattade", sa ett annat vittne. Sedan körde bilen iväg med normal fart.

Det var den överdrivna artigheten som gjorde att vittnena berättade för polisen vad de sett. Varför tyckte då polisen att detta klart kunde kopplas ihop med mordet på Olof Palme, om man bortser från tidpunkten, som ju kunde vara en tillfällighet?

"Det finns inga svenskar, vare sig chaufförer eller andra, som stiger ur bilen och halvt i givakt håller upp dörren för passageraren, särskilt inte om det är bråttom", sa en poliskälla till oss. "Den här stilen och disciplinen finns idag bara mellan hög ambassadpersonal och deras chaufförer".

I sovjetiska spionkretsar litar man aldrig på attentatsmän som rapporterar ett lyckat dåd, och den här mannen kan därför ha varit den fristående kontrollanten, utsänd av KGB - uppdragsgivaren bakom mordet på Olof Palme!"

Ere nån som vet nått mer om detta?

Hej Drasut

GM sprang österut längs Tunnelgatan. Den man du skriver om springer några minuter efter mordet västerut längs Tunnelgatan.

Detta är den man som skulle mörda OP och han plockades upp av sin flyktbil.

Om du läser mitt inlägg:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=9537015&postcount=1423

så finns det flera observationer av denne man och hans medhjälpare.

Det är vanligt bland officerare att "gå upp i enskild ställning" när man håller upp en dörr. Det var enligt mitt scenario två officerare varav den ene hade sökt upp flyktbilen och den andre togs upp vid Norra Bantorget.

Den mest trolige som öppnade dörren var Peter Casselton som var känd för sin humor och skämtsamhet bland kollegor inom underrättelsetjänsten i Sydafrika.

Tyvärr talade han om för en av sina kollegor att han tänkte avslöja hur mordet på Sveriges statsminister gick till och vem som utförde det en vecka innan han skulle höras av Sanningskommissionen och direkt efter mördades han i en arrangerad olycka.

I denna intervju nämner Peter Casselton själv namnet på den han fått höra ge order att han skulle mördas.

Intervju med Peter Casselton

Citat:
http://www.law.yale.edu/trc/view_all_requests.asp

17:06 in på ”episoden” börjar avsnittet med intervjun av Peter Casselton.

Episode 30 (Webmastern eller vad det nu heter har fått lite oordning på episoderna så själva intervjun ligger under "episode" 29 medan beskrivningen som följer nedan ligger som den skall under episod 30.) This episode contains a number of segments: (...) Another segment deals with the activities of Peter Casselton, and overseas operations of the Security Forces, including the bombing of the ANC offices in London. (...

Jo, jag vet mer om detta men kommer inte att skriva det här.

Diamantspåret:
Översikt över Sveavägen och makarna Palmes väg till mordet.
http://img254.imageshack.us/my.php?image=makarnapalmesvgtilldekodt5.jpg
Flykten från Dekorima:
http://img205.imageshack.us/img205/8382/flyktened9.png
Den fortsatta flykten från Dekorima:
http://img365.imageshack.us/my.php?image=flyktengj2.jpg

Berättelserna om Diamantspåret:
Intressanta inlägg som har samband med Diamantspåret:
Inlägg om polisbilen på Drottninggatan.

Vapentekniska frågor om Palmevapnet och kulorna.
Senast redigerad av Utredaren 2009-02-10 kl. 21:22.
Citera
2009-02-10, 21:38
Medlem
ATT OP var telefonavlyssnad kan ha berott på något så enkelt som att han var notorisk smitare från sina livvakter: Livvaktsskyddet/säpo kanske bara ville hålla kollen på var karln befann sig..........

ATT OP var skuggad av en hel drös med walkie-talkie-försedda snubbar den där kvällen behöver inte betyda något annat än att han var diskret "övervakad" av säpo.
OM så var fallet är det anledning nog att sedan tysta ned precis allting.....i och med att man så snöpligt hade misslyckats med att genskjuta G-mannen och hans event. back-up.
Citera
2009-02-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
zorze (och alla andra)

Jag undrar också vad det här var för figur. Vad gillade han (sport, motion, politik)? Hade han bra kondition? Talade han finska? Hur var han som person? Bestämdoch beslutsam? Lojal? Gillade han att sitta och slänga käft och diskutera politik med folk? Kan han ha varit mytoman? Dessa frågor kan tyckas som nonsens, men svaren kan vara helt avgörande för mordet på Palme. Han kan ha varit GM.Han kan ha varit rena bluffen.
Vidare: Hur kunde man ha ett rum som inte ens väktarna kunde komma in i? Hur kunde man ha det godkänt ur brandsäkerhetssynpunkt? Mycket onormalt.
Det finns också uppgifter om att skandiahusets garage ibland används som värmestuga av norrmalmspolisens spanare. Om så är fallet borde Engström då och då haft i alla fall en möjlighet att träffa på några av dom poliskonstaplar som såväl ingick i norrmalmspolisens baseboll-piket som i "polisspåret".
Stay Behind var sannolikt nedlagt eller inte särskilt aktivt vid det härlaget, men varför inte upprätthålla en pålitlig gamal kontaktkanal?

Bästa Mastermind Leif D!

Här kommer Mastermind Rattelsnake med en helt ny revolutionerande hypotes!!

Det förklarar mycket varför Skandiamannen inte setts på brottsplatsen, varför hans rum var så hemligt och varför förhör med vakten hemligstämplats.
Det finns mer men nu är jag så ivrig och har sådan magkänsla att jag bara måste skriva.

Det var inte Skandiamannen som passerade vakten och gick ut ur Skandiahuset i samband med mordet.
En annan person som hållits gömd på Engströms
kontor och använt sig av Engströms loggnings ID vid passage ut via vakten.
Iklädd nerdragen keps och glasögon eller hur det nu var han var klädd.
Denne man är mördaren eller den person Palme skulle träffa.
Jag tror på det sistnämda.
Engström smet obemärkt ut bakvägen.

Det är den här personen som plockas upp av en trolig ambassadbil.
(eller möjligen GM springandes in på Tunnelgatan)
Jag har mer på g i bakhuvudet med so far detta.

Givetvis har Engström inte setts på brottsplatsen och givetvis missar han viktiga detaljer i vittnesmålet som ex. den andra ambulansen.

Det här skulle kunna vara förklaringen till i stort sett alla underligheter med Skandiamannen.
Senast redigerad av rattelsnake 2009-02-10 kl. 22:41.
Citera
2009-02-10, 22:18
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake

Det var inte Skandiamannen som passerade vakten och gick ut ur Skandiahuset i samband med mordet.
En annan person som hållits gömd på Engströms
kontor och använt sig av Engströms loggnings ID vid passage ut via vakten.
Iklädd nerdragen keps och glasögon eller hur det nu var han var klädd.
Denne man är mördaren eller den person Palme skulle träffa.
Jag tror på det sistnämda.
Engström smet obemärkt ut bakvägen.

Det är den här personen som plockas upp av en trolig ambassadbil.
Jag har mer på g i bakhuvudet med so far detta.

Givetvis har Engström inte setts på brottsplatsen och givetvis missar han viktiga detaljer i vittnesmålet som ex. den andra ambulansen.

Det här skullr kunna vara förklaringen till i stort sett alla underligheter med Skandiamannen.

Genialiskt. Men skandiamannen har lämnat ett vittnesmål dagen efter och en del stämmer väl? Han har kanske stått och kollat på håll, men inte sett allt. Jag fattar dock fortfarande inte varför han lämnar vittnesmål om atthan varit på plats. Kanske för att det ska stämma med att han "lämnade" kontoret? Mycket möjligt. Att han aldrig var på brottsplatsen är väl klart eftersom ingen sett honnom där. Enda chansen är att han var där i egenskap av gärningsman, men observatör känns ju troligare, ja.

GM behöver inte alls ha plockats upp av en ambasadbil. Han kan ha hoppat i ett hus i närheten, bytt om, legat lågt en stund och sedan lugnt promenderat iväg.
Citera
2009-02-10, 22:24
Medlem
Citat:
Genialiskt. Men skandiamannen har lämnat ett vittnesmål dagen efter och en del stämmer väl? Han har kanske stått och kollat på håll, men inte sett allt. Jag fattar dock fortfarande inte varför han lämnar vittnesmål om atthan varit på plats. Kanske för att det ska stämma med att han "lämnade" kontoret? Mycket möjligt. Att han aldrig var på brottsplatsen är väl klart eftersom ingen sett honnom där. Enda chansen är att han var där i egenskap av gärningsman, men observatör känns ju troligare, ja.

GM behöver inte alls ha plockats upp av en ambasadbil. Han kan ha hoppat i ett hus i närheten, bytt om, legat lågt en stund och sedan lugnt promenderat iväg.

Du jag tror fanimej att det här är ett steg i rätt riktning.

Jag tror detta är den man som Palme promenerat med och ev. även stått och pratat med.
Det har pågått något riktigt skumt och Palme var säkert bevakad av SÄPO.

Beteendet att hålla upp dörren i givakt indikerar som flera här tycker på ambassadchaufför.
Dock..om chauffören visste attt ett mord var på gång skulle han troligen inte agerat på detta sätt.
Han fattade inte vad som hänt helt enkelt.
Palmes träff hade smugglats in på Skandiakontoret och där suttit helt osedd och inväntat bions slut.
Ja sen kan man spekulera vidare en hel del.

Nu hände det osannolika och Palmes träff sprang mot den väntande ambassadbilen som planerat.

Spännande scenario.

Av vad jag minns ringde Engström något märkligt samtal till Oslo(!) dagen efter och innan förhöret...och informerade sig om händelsen...något konstigt var det.
Nä Engström har aldrig varit på brottsplasen men hans ID passerade loggningen vid vaktkuren strax innan mordet.Av någon anledning måste Engström ljuga ihop att han varit på brottsplatsen, kanske i ren och skär panik.!
Senast redigerad av rattelsnake 2009-02-10 kl. 22:33.
Citera
2009-02-10, 22:31
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
ATT OP var telefonavlyssnad kan ha berott på något så enkelt som att han var notorisk smitare från sina livvakter: Livvaktsskyddet/säpo kanske bara ville hålla kollen på var karln befann sig..........

ATT OP var skuggad av en hel drös med walkie-talkie-försedda snubbar den där kvällen behöver inte betyda något annat än att han var diskret "övervakad" av säpo.
OM så var fallet är det anledning nog att sedan tysta ned precis allting.....i och med att man så snöpligt hade misslyckats med att genskjuta G-mannen och hans event. back-up.

Ja, SÄPO hade ju klagat på att han sprang omkring på både ena och det andra utan att anmäla vad han höll på med. Hade jag varit SÄPO på den tiden hade jag haft span på karln 24/7. Särskilt eftersom SÄPO redan då utan tvekan kände till CIAs raggnigsförsök + om ev. senare försök lyckats. SÄPO hade, och har, en massa information som vi inte har. Men vi kan gissa. Kollar man vad OP hade för sig i sin ungdom så fanns det goda skäl att hålla ett öga på karln, särskilt med tanke på jobbet han hade.

Men att SÄPO hade OP på bevakning utesluter ju inte att man "utvidgade bevakningsuppdraget"... Det finns ju en del som tyder på det.

Skulle ju nästan vara ännu värre om man hade span och missade GM än om man själv var inblandad. Om man nu hade span, varför sprang ingen efter GM? Varför larmade ingen ambulans eller motsvoarande? Man behöver ju inte uppge att man jobbar för SÄPO utan kan hete Karl Pedal när man ringer.
Hmmm...
Citera
2009-02-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ja, SÄPO hade ju klagat på att han sprang omkring på både ena och det andra utan att anmäla vad han höll på med. Hade jag varit SÄPO på den tiden hade jag haft span på karln 24/7. Särskilt eftersom SÄPO redan då utan tvekan kände till CIAs raggnigsförsök + om ev. senare försök lyckats. SÄPO hade, och har, en massa information som vi inte har. Men vi kan gissa. Kollar man vad OP hade för sig i sin ungdom så fanns det goda skäl att hålla ett öga på karln, särskilt med tanke på jobbet han hade.

Men att SÄPO hade OP på bevakning utesluter ju inte att man "utvidgade bevakningsuppdraget"... Det finns ju en del som tyder på det.

Skulle ju nästan vara ännu värre om man hade span och missade GM än om man själv var inblandad. Om man nu hade span, varför sprang ingen efter GM? Varför larmade ingen ambulans eller motsvoarande? Man behöver ju inte uppge att man jobbar för SÄPO utan kan hete Karl Pedal när man ringer.
Hmmm...

Tror Palme skjöts mitt framför näsan på SÄPO.

En ytterligare teori jag har är varför obduktionsprotokollet är hemligstämplat i 70 år.

Palme skjöts från ett större avstånd än 50-100 cm och detta skulle framkomma vid ett öppnande av protokollet.
Därav har Lisbeth Palme aldrig sett någon gärningsman som hon klart uttalar i första förhöret.

LR itdemokrati har troligen rätt i att den officiella förklaringen till händelsförloppet inte stämmer.
Senast redigerad av rattelsnake 2009-02-10 kl. 22:56.
Citera
2009-02-10, 22:56
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Tror Palme skjöts mitt framför näsan på SÄPO.

En ytterligare teori jag har är varför obduktionsprotokollet är hemligstämplat i 70 år.

Palme skjöts från ett större avstånd än 50-100 cm och detta skulle framkomma vid ett öppnande av protokollet.
Därav att LR kan hävda att saker och ting inte stämmer!

Antingen framför ögonen på SÄPO eller av SÄPO. Illa i båda fallen

Varför skulle skottet avlossats från större avstånd? Det minskar ju chansen att träffa? Jag tror snarare att GM hade pipan mer eller mindre i ryggen när han tryckte av.

Det var ju några poliser som rörde sig på gatorna öster om mordplatsen i samma veva också. Det kan väl inte uteslutas att dom sett GM springa förbi? Inget larm hade ju gått ut, sådomvisste ju inte vemdet var, förren typ 10 minuter senare. Så dags då. Självklart berättar man ju inte det för någon efteråt, så det är ju en ren spekulation. Dombehöver inte alls ha varit inbalndade, men ingrep inte då dom inte hade en aning om vad som pågick.
Citera
2009-02-10, 23:00
Medlem
Citat:
Antingen framför ögonen på SÄPO eller av SÄPO. Illa i båda fallen

Varför skulle skottet avlossats från större avstånd? Det minskar ju chansen att träffa? Jag tror snarare att GM hade pipan mer eller mindre i ryggen när han tryckte av.Det var ju några poliser som rörde sig på gatorna öster om mordplatsen i samma veva också. Det kan väl inte uteslutas att dom sett GM springa förbi? Inget larm hade ju gått ut, sådomvisste ju inte vemdet var, förren typ 10 minuter senare. Så dags då. Självklart berättar man ju inte det för någon efteråt, så det är ju en ren spekulation. Dombehöver inte alls ha varit inbalndade, men ingrep inte då dom inte hade en aning om vad som pågick.

Möjligt.

Men jag har helt hakat upp mig på detta faktum att någon skjuter med en magnum 50 cm från örat och går lugnt vidare som inget hänt och tänker kommentera detta som "ungar som leker med påsksmällare..på avstånd"
Jag får helt enkelt inte ihop detta.

Skandiamannen
"Klockan 23.19 den 28 februari 1986 stämplade Stig E ut från sin arbetsplats, försäkringsbolaget Skandia på Sveavägen i Stockholm. En av de mest egendomliga episoderna i Palmemordets historia har inletts. Över fallet Skandiamannen har efter en intensiv utredningsrush i juni 1986 bretts ett tystnadens täcke..."det spelar egentligen ingen roll var jag sätter fingret i denna affär; jag hamnar alltid i egendomligheter, absurda påståenden, märkliga händelseförlopp, skrämmande overksamhet från polisens och åklagarnas sida. Allt är egendomligt, ingenting är klart."

Orden är hämtade från boken "cover-upalmemordet" av Sven Anér - den bästa av Sven Anérs böcker. Ingen tegelsten, men späckad med fakta och autentiska dokument, t.o.m hemligstämplade sådana. Här finns tex GMP:s officiella rekonstruktion av morddagen och mordnatten, en diger lista, minut för minut, med samtliga vittnen, händelser och klockslag. Och här finns de minst sagt spännande uppgifterna om "Skandiamannen", med bla ett autentiskt protokoll över ett telefonsamtal mellan utredande polisen Erik Skoglund och säkerhetschefen på Skandia, Per Häggström - där det planerades ett tillslag i Stig E.s låsta rum högst uppe i Skandia huset...

Men vad var det då som var så egendomligt med Stig E? Han har ju i massmedia beskrivits som det vittne som kom att gå ett tiotal meter bakom makarna Palme, hörde hur det small, och skyndade fram och tillsammans med en sjuksköterskeelev och hennes pojkvän försökte ge Palme första hjälpen. Stig E var mycket aktiv på mordplatsen, han frågade Lisbet Palme om mördarens klädsel, han pekade ut mördarens flyktväg för en grupp poliser, han sprang efter poliserna för att ge ett mera korrekt signalement, och han ställde sig i vittneskön framför en antecknande polis, där han påpekade att signalementet som killen framför honom givit på mördarens klädsel måste vara fel, det gällde nog Stig E själv när han sprang efter poliserna...

Vad är egendomligt? Jo, problemet är att ingen har sett Stig E på mordplatsen! Han stämplade ut 23.19, så långt är det klart, men sen dess har ingen sett honom. Vare sig sjuksköterskeeleven, hennes pojkvän, Lisbeth Palme, den antecknande polisen eller något annat vittne vid mordplatsen såg Stig E utföra de saker han påstått sig ha gjort. Den enda språngmarsch som iakttogs var mördarens, sex minuter innan Stig E påstod sig ha sprungit in i Tunnelgatan.

Stig E finns inte ens omnämnd i GMP-rekonstruktionen, trots den centrala roll han enligt egen utsago hade vid mordplatsen.

Enligt väktarna inne på Skandia var Stig E denna kväll iklädd en mörk knälång rock, keps och glasögon utan stålkant, "Glenn Millerliknande". Han bar en mörk handledsväska. Det är i det närmaste exakt samma beskrivning som de närmaste vittnena ger av mördarens klädsel... Var polisen intresserade av Skandiamannen, mer än som vittne? Ja det var de. Det vet vi tack vare att någon, polis eller arkivpersonal, smusslade ut det nedskrivna hemligstämplade telefonsamtalet mellan Erik Skoglund, Rikskriminalen, och Per Häggström, säkerhetsansvarig på Skandia. Dessa båda konstaterade, bland mycket annat hårresande fakta (läs boken), att "klädsel och tidpunkt, det stämmer bra det".

Den tolfte juni 1986 planerade polisen att bryta sig in i Stig E:s låsta rum högst uppe i Skandia. Man skulle leta efter "dokument, vapenfett och vapendelar."

Tre dagar innan tillslaget kom kontraorder från högsta ort. Ingen undersökning skulle göras. Hela utredningen om Stig E skulle läggas ned med omedelbar verkan. Varför vet vi inte, orsaken är hemligstämplad. Chef för Palmeutredningen var då länspolismästare Hans Holmér. Regeringens representant i Palmerummet var Klas Bergenstrand.

---

Det första som slog mig när jag läste boken var att Stig E helt enkelt kunde vara en mytoman. Han kunde ju ha stått och iakttagit alltsammans från femtio meters håll, och sedan fantiserat ihop en historia för att få stå i händelsernas centrum ett litet tag. Men sen när man börjar fundera....polisen höll tre förhör med honom, de planerade till och med att göra ett inbrott på hans rum, borde inte polisen ha genomskådat en mytoman efter tre förhör? Adrenalinet pumpade ganska friskt hos Skoglund och Häggström av telefonsamtalet att döma, de trodde sig säkerligen ha en chans att hitta Palmes mördare.

---

Sven Anér återigen:
"Försäkringsbolaget Skandia har vid flera tillfällen kopplats till den hemliga USA-understödda verksamheten "Stay Behind", som skulle ha till syfte att vid krigsfall rädda Sverige från en tänkbar attack österifrån. Enligt odementerade uppgifter leddes detta svenska Stay Behind under ären 1970-81 av den dåvarande Skandia-chefen Alvar Lindencrona.

Några klart trovärdiga dokument kring Stay Behind har aldrig lagts fram. Däremot är det väl känt att såväl utredande polis som utredande journalister från tid till annan erhållit information innehållande klara preciseringar av Stay Behind och Skandias förhållande till detta Stay Behind. Det har även talats om viss relation Olof Palme - Skandia - Stay Behind.

Om sanningshalten i dessa uppgifter vet jag ingenting. Men det är ju lätt att notera att utredande myndigheter aldrig med någon energi - om ens över huvud taget - ägnat sig åt de här frågorna."

Forskaren Ola Tunander har skrivit att det svensk-amerikanska underrättelsesamarbetet enligt vissa källor bland annat organiserats från lokaler i försäkringsbolaget Skandia hus i hörnet av Sveavägen och Tunnelgatan. Försäkringsbolaget Skandia skall ha organiserat detta samarbete under kodnamnet "Thule". Förbindelsen Thule - Skandia på 60-talet sägs ha inneburit att Skandia stod över alla lagar...
Senast redigerad av rattelsnake 2009-02-10 kl. 23:14.
Citera
2009-02-10, 23:13
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Möjligt.

Men jag har helt hakat upp mig på detta faktum att någon skjuter med en magnum 50 cm från örat och går lugnt vidare som inget hänt och tänker kommentera detta som "ungar som leker med påsksmällare..på avstånd"
Jag får helt enkelt inte ihop detta.

Någon som vet hur "Skandiamannen" var klädd?

Jag tror inte på det där med "går lugnt vidare som inget hänt och tänker kommentera detta som "ungar som leker med påsksmällare..på avstånd"". Jag tror LP ljuger om saken. Om någon skjuter med en magnum .357 bakom ryggen så spelardet ingen roll om dom står med pickan 50 cm bakom eller 200. Det smäller som fan i vilket fall som helst.
En maxipuff smäller ungefär lika starkt, så det är inte det där påsksmällare på avstånd som är problmet utan det där med "gick lungt vidare". Fan, en normal människa hoppar ju ur skorna!

Skandiamannan skaha haft någon slags mörk rock (halvlång, typ) och mössa med sånna där öronlappar, nedvikta. Glasögon.
Senast redigerad av Leif D 2009-02-10 kl. 23:16.
Citera
2009-02-10, 23:16
Medlem
Citat:
Jag tror inte på det där med "går lugnt vidare som inget hänt och tänker kommentera detta som "ungar som leker med påsksmällare..på avstånd"". Jag tror LP ljuger om saken. Om någon skjuter med en magnum .357 bakom ryggen så spelardet ingen roll om dom står med pickan 50 cm bakom eller 200. Det smäller som fan i vilket fall som helst.
En maxipuff smäller ungefär lika starkt, så det är inte det där påsksmällare på avstånd som är problmet utan det där med "gick lungt vidare". Fan, en normal människa hoppar ju ur skorna!

Jepp.

Det är nog så att Lisbeth ljuger.
Finns ingen annan normal förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in