Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
zorze (och alla andra)
Jag undrar också vad det här var för figur. Vad gillade han (sport, motion, politik)? Hade han bra kondition? Talade han finska? Hur var han som person? Bestämdoch beslutsam? Lojal? Gillade han att sitta och slänga käft och diskutera politik med folk? Kan han ha varit mytoman? Dessa frågor kan tyckas som nonsens, men svaren kan vara helt avgörande för mordet på Palme. Han kan ha varit GM.Han kan ha varit rena bluffen.
Vidare: Hur kunde man ha ett rum som inte ens väktarna kunde komma in i? Hur kunde man ha det godkänt ur brandsäkerhetssynpunkt? Mycket onormalt.
Det finns också uppgifter om att skandiahusets garage ibland används som värmestuga av norrmalmspolisens spanare. Om så är fallet borde Engström då och då haft i alla fall en möjlighet att träffa på några av dom poliskonstaplar som såväl ingick i norrmalmspolisens baseboll-piket som i "polisspåret".
Stay Behind var sannolikt nedlagt eller inte särskilt aktivt vid det härlaget, men varför inte upprätthålla en pålitlig gamal kontaktkanal?
Bästa Mastermind Leif D!
Här kommer Mastermind Rattelsnake med en helt ny revolutionerande hypotes!!
Det förklarar mycket varför Skandiamannen inte setts på brottsplatsen, varför hans rum var så hemligt och varför förhör med vakten hemligstämplats.
Det finns mer men nu är jag så ivrig och har sådan magkänsla att jag bara måste skriva.
Det var inte Skandiamannen som passerade vakten och gick ut ur Skandiahuset i samband med mordet.
En annan person som hållits gömd på Engströms kontor och använt sig av Engströms loggnings ID vid passage ut via vakten.
Iklädd nerdragen keps och glasögon eller hur det nu var han var klädd.
Denne man är mördaren eller den person Palme skulle träffa.
Jag tror på det sistnämda.
Engström smet obemärkt ut bakvägen.
Det är den här personen som plockas upp av en trolig ambassadbil.
(eller möjligen GM springandes in på Tunnelgatan)
Jag har mer på g i bakhuvudet med so far detta.
Givetvis har Engström inte setts på brottsplatsen och givetvis missar han viktiga detaljer i vittnesmålet som ex. den andra ambulansen.
Det här skulle kunna vara förklaringen till i stort sett alla underligheter med Skandiamannen.