Citat:
I många år har jag försökt få ordning på det har med alla komradiogubbar och springande grupper av människor vara bara en liten del är kända. Det är definitivt inte proffsigt eller pekande på en mordkomplott och blir därför förvirrande. Kanske är det som du antyder att mördarna spet in emellan Op och dessa märkliga gubbar. En sak är dock tycker jag klar. Det var ingen officiell Säpoaktion. Möjligen några reliker från IB. Krantz snutar hörde för övrigt inte till SÄPO. Gör det också svårt att se att det var en komplott isensatt av främmande makt.
Ursprungligen postat av amilofs
Angående alla poliser och alla walkie talies som setts denna kväll i centrala sthlm, av dessa vittnen får iaf jag en känsla av en totalt misslyckad övervakning av OP. Vad jag förstått så har OP själv sagt ifrån om livvakt denna kväll. Men varje fungerande och tänkande säkerhetspolis bryr sig förstås inte om vad en statsminister vill.
Öppet sinne.
Öppet sinne.
Tänker man dock poliser med högerideer och sin egen uppfattning av hur problem skall lösas skulle ju Åkes Gubbar passa in som teori. Dvs att detta tillhörde en icke auktoriserad verksamhet inte nödvändigtvis kopplad direkt men kanske indirekt till mordet eller helt fristående.
Livvaktsstyrkan hade aldrig anlagt något så löjligt skydd på avstånd i hemlighet. De hade antingen insisterat på skydd eller avrått från utfärden.
Det liknar mera någon slags relativt amamtörmässig skuggning av OP.
ve