2009-01-31, 22:43
Medlem
4522s avatar
Fyfan! Det vände verkligen efter matchen mot den gamla damen, dessa upphämtningar trodde man inte existerade den här säsongen. Ännu en gång är det de tongivande figurerna som kliver fram, finns få spelare som är så magiska som Di Natale och Quagliarella i Italien och jag är innerligt stolt över att ha dom i "mitt" lag". Jag hade knappt hoppas på två poäng i dom här två omgångarna men tji fick jag, Marino har lyft laget på något konstigt sätt. Eller, det är kanske för mycket att ge Marino krädd.. det är nog snarare duon Quagli och Toto Natale.

När det gäller Cagliari................ så är jag mållös. Jag kan bara medge att jag var packad och höll alla tummar för Cagliari i kvällens match. Det gick verkligen vägen och jag är fortfarande mållös. Det stimmet Cagliari är inne i nu finner jag inga ord för, det är sann magi och jag kan tänka mig att Brille går runt med ett fett leende på läpparna. Med all rätt måste jag säga. Jag har lyft på hatten i en månad och kan bara fortsätta göra det. Jag tycker det är skitkul!
Citera
2009-01-31, 22:43
Medlem
Takeshis avatar
3 anfallare på topp är lösningen.

Giovinco-Giovinco-Giovinco
Citera
2009-01-31, 23:03
Medlem
pirates avatar
Ajaj såg precis att Juve torskade idag mot Cagliari. Det är fan ett lag som man verkligen inte ska underskatta. Men men det återstår att se ifall Inter kan nu dryga ut sin ledning mot resten i tabellen.

Lazio - Milan lär oxå bli en höjdar match....
Citera
2009-02-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
När det gäller Cagliari................ så är jag mållös. Jag kan bara medge att jag var packad och höll alla tummar för Cagliari i kvällens match. Det gick verkligen vägen och jag är fortfarande mållös. Det stimmet Cagliari är inne i nu finner jag inga ord för, det är sann magi och jag kan tänka mig att Brille går runt med ett fett leende på läpparna. Med all rätt måste jag säga. Jag har lyft på hatten i en månad och kan bara fortsätta göra det. Jag tycker det är skitkul!

Visst fan går jag omkring med ett brett och ganska fånigt leende nuförtiden. Just som man intalar sig att detta är en mellanmatch, och att det viktiga är att vara i form till de två nästa omgångarna, de viktiga hemmamatcherna mot Atalanta och Lecce. Då jävlar passar de på att besegra Juventus i Turin. Stort.

Och det var inte Marchetti och Acquafresca som stod bakom segern. Utan det var anonyma spelare som Fini, Cossu, Jeda, Parola och framförallt Biondini som besegrade Juventus. Det var mycket snack om hur mycket Nedved sprang, men det var fan Biondini som var överallt. Han skapade chanser framåt, höll i bollen på mitten och rensade i försvaret. Matchens spelare.

Det var ingen stor match, men Cagliari bjuder på ett eget och positivt spel. Självförtroendet och moralen är på topp. Inget gnäll efter ett par domarmisstag, man vet att man kan reparera det.

Detta lag leds av 41-årige, före detta Cagliari-spelaren, Massimiliano Allegri. Hans största merit som fotbollstränare var före denna säsong att ha tränat ett Serie C lag. Han startade med fem raka förluster med Cagliari (ja, jag vet att jag tjatar om detta), men lyckas trots detta skapa ett lag. Ett lag med moral och vilja. Jag är otroligt imponerad av vad han och laget faktiskt har lyckats åstadkomma. Med de förutsättningarna som de hade så borde inte detta vara möjligt.

Visst är det lite ”Chievo” över dagens Cagliari, men samtidigt så är det ett lag med traditioner. Cagliari är det sydligaste lag i italien som erövrat lo scudetto. Visserligen krävdes det en Gigi Riva, på samma sätt som Napoli behövde Maradona. Men idag då man inte längre har spelare som Francescoli, Suazo och Zola levererar man sin bästa fotboll på 30 år.

På de senaste 17 matcherna har Cagliari tagit 34 poäng, endast Inter slår det. Trots att allt just nu fungerar perfekt så siktar jag på två segrar mot Atalanta och Lecce, för att kunna säkra de 40 poäng som krävs för fortsatt spel i Serie A. Först därefter kan jag börja spekulera hur högt detta lag kan hamna. Trots att jag har blivit ganska rik på att satsa på segrar för Cagliari (fantastiskt höga odds fortfarande), så kan jag inte riktigt ta in att det snart inte handlar om nedflyttningsstriden längre.

PS mitt odds gick inte in igår eftersom jag dessutom hade Udinese som segrare.
Citera
2009-02-01, 11:57
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Visst fan går jag omkring med ett brett och ganska fånigt leende nuförtiden. Just som man intalar sig att detta är en mellanmatch, och att det viktiga är att vara i form till de två nästa omgångarna, de viktiga hemmamatcherna mot Atalanta och Lecce. Då jävlar passar de på att besegra Juventus i Turin. Stort.

Och det var inte Marchetti och Acquafresca som stod bakom segern. Utan det var anonyma spelare som Fini, Cossu, Jeda, Parola och framförallt Biondini som besegrade Juventus. Det var mycket snack om hur mycket Nedved sprang, men det var fan Biondini som var överallt. Han skapade chanser framåt, höll i bollen på mitten och rensade i försvaret. Matchens spelare.

Det var ingen stor match, men Cagliari bjuder på ett eget och positivt spel. Självförtroendet och moralen är på topp. Inget gnäll efter ett par domarmisstag, man vet att man kan reparera det.

Detta lag leds av 41-årige, före detta Cagliari-spelaren, Massimiliano Allegri. Hans största merit som fotbollstränare var före denna säsong att ha tränat ett Serie C lag. Han startade med fem raka förluster med Cagliari (ja, jag vet att jag tjatar om detta), men lyckas trots detta skapa ett lag. Ett lag med moral och vilja. Jag är otroligt imponerad av vad han och laget faktiskt har lyckats åstadkomma. Med de förutsättningarna som de hade så borde inte detta vara möjligt.

Visst är det lite ”Chievo” över dagens Cagliari, men samtidigt så är det ett lag med traditioner. Cagliari är det sydligaste lag i italien som erövrat lo scudetto. Visserligen krävdes det en Gigi Riva, på samma sätt som Napoli behövde Maradona. Men idag då man inte längre har spelare som Francescoli, Suazo och Zola levererar man sin bästa fotboll på 30 år.

På de senaste 17 matcherna har Cagliari tagit 34 poäng, endast Inter slår det. Trots att allt just nu fungerar perfekt så siktar jag på två segrar mot Atalanta och Lecce, för att kunna säkra de 40 poäng som krävs för fortsatt spel i Serie A. Först därefter kan jag börja spekulera hur högt detta lag kan hamna. Trots att jag har blivit ganska rik på att satsa på segrar för Cagliari (fantastiskt höga odds fortfarande), så kan jag inte riktigt ta in att det snart inte handlar om nedflyttningsstriden längre.

PS mitt odds gick inte in igår eftersom jag dessutom hade Udinese som segrare.

Tålamod, förtroende och insikt. Två tränare skulle kunna ha fått sparken tidigt denna säsong, både Allegri och Spaletti började verkligen mediokert. Och den sistnämnda med en längre formsvacka än den första. Men klubbarna tror på sina tränare, de tror att de kommer fixa det. Och hur ser det ut nu? Roma ligger 5:a och Cagliari 7:a. Om du säger att Cagliari är näst bäst de senare 17, så skulle jag säga, utan att kolla upp det närmare, att Roma är bäst de senaste 10, med sina 8 segrar. Inter kommer att vinna, speciellt då både Juventus och Milan har PROBLEM! Men där bakom, är det full kamp om europaspelsplatserna.

HEJA ROMA!
Citera
2009-02-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Tålamod, förtroende och insikt. Två tränare skulle kunna ha fått sparken tidigt denna säsong, både Allegri och Spaletti började verkligen mediokert. Och den sistnämnda med en längre formsvacka än den första. Men klubbarna tror på sina tränare, de tror att de kommer fixa det. Och hur ser det ut nu? Roma ligger 5:a och Cagliari 7:a. Om du säger att Cagliari är näst bäst de senare 17, så skulle jag säga, utan att kolla upp det närmare, att Roma är bäst de senaste 10, med sina 8 segrar. Inter kommer att vinna, speciellt då både Juventus och Milan har PROBLEM! Men där bakom, är det full kamp om europaspelsplatserna.

HEJA ROMA!

Du har alldeles rätt i att de båda klubbarna har varit kloka att behålla sina tränare, trots den minst sagt skakiga inledningen. Cagliaris president, Cellino, har inte visat den insikten tidigare. Faktiskt är det som så att Roma är allra bäst i Serie A på de senaste 10 matcherna. Följt av Inter och just Cagliari.
Citera
2009-02-01, 15:05
Medlem
Någon som vet varför inter matchen är försenad? Och kommer någon kanal sända den sen? Dom visade ju inte förra veckan heller pallar inte missa två matcher
Citera
2009-02-01, 16:01
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anoxida
Någon som vet varför inter matchen är försenad? Och kommer någon kanal sända den sen? Dom visade ju inte förra veckan heller pallar inte missa två matcher
Snöfall?
Sjukt billig straff för Reggina btw, riktigt fattigt.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-02-01, 16:05
Medlem
Vidfamnes avatar
Fy fan vilken kanon Pizarro ligger inne med.
1 - 1.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-02-01, 16:07
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Snöfall?
Alla matcher börjar en kvart senare som protest mot beslutet att avstänga Brescia-spelarna Possanzini och Mannini i ett år. De båda hade kommit tio minuter sen till en dopingkontroll.
Citera
2009-02-01, 16:11
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Stort grattis, härligt att se Cagliaris kontringsspel framförallt.

Vilken härlig liga vi har där det hela tiden är nya lag som kommer och överaskar. Jag tänker på Atalantas insats mot Inter också.

Känns som att smålagen har börjat tappat lite av sin respekt för storlagen.

Dock var det här synd för spänningen i toppen.
Citera
2009-02-01, 16:21
Medlem
Amors avatar
Inter-Torino 0-1 Rolando Bianchi.

Inter ser som vanligt sega ut, hoppas att Toro åtminstone kan ta en poäng, vore bra för spänningen i ligan.

Edit: 1-1 Oj vilken andra halvlek. Tung tung press av Inter, Torinospelarna såg verkligen ynkliga ut när Inter lyfte in sina hörnor och frisparkar. Torino hade väldigt tur som klarade en poäng. Målvakten Sereni får en 9:a av mig i betyg. Han gjorde två riktiga Buster-räddningar plus ett antal ytterligare riktigt avgörande räddningar.

Genoa visar moral genom att i tredje matchen på raken fixa poäng i slutminuterna, man slutar aldrig att imponeras av det laget.
Senast redigerad av Amor 2009-02-01 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in