2008-06-27, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Jepp! dog hemma, i haga. var risig levern länge. cirkaettår sedan antingen kli eller bombtore!det är bara att välja.

Spelade ofta schack med Krister Kämpe i dagar det gick åt mkt vin och piller då: Tore smällde bort försäkringskassan på 1:a långgatan och mkt mer, var ju eletroingengör-
Citera
2008-06-27, 01:01
Medlem
Ogres avatar
Citat:
Spelade ofta schack med Krister Kämpe i dagar det gick åt mkt vin och piller då: Tore smällde bort försäkringskassan på 1:a långgatan och mkt mer, var ju eletroingengör-

Det finns mycket skvaller om Tore, att han kallades för Kli-Tore lär ha varit för hans hemkokta tjack som lär ha gett honom vansinnig klåda. En annan sak är hans kastande av bomber från sin egen lägenhet. Han lär f.ö. ha varit välutbildad.
Citera
2008-06-27, 15:19
Medlem
Boffar Bengt och Radan då ?
Citera
2008-06-27, 15:53
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup
nå david. vilka menade du? krans eller kranz.

Tyvärr vet jag inte vilken av dom jag menar hehe, frågade åt en polare som sagt.. Han pratade om en Barbro som nu bytt efternamn till H**l, och att Clark Oloffsson på håll skulle tillhört släkten Genom en släkting som hette Agantur...
Citera
2008-06-27, 16:01
Medlem
fuckshitups avatar
bor du i kålltorp förresten? känner du till ifk henke?
Citera
2008-06-27, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Tyvärr vet jag inte vilken av dom jag menar hehe, frågade åt en polare som sagt.. Han pratade om en Barbro som nu bytt efternamn till H**l, och att Clark Oloffsson på håll skulle tillhört släkten Genom en släkting som hette Agantur...

Det är en del som bytte namn till hall, menär inte barbro död??, på annandagsjul bodde på artellerigatan, Olofsson är inte släkt med kranz. umgick mkt i början av 70-talet med Kent kranz, en vild fan, körde i en lekpark med snutjagen och körde ihjäl sig för många år sedan.

Det var någon som pratade om post, ja förra året dog Henry Post på hösten.
runt 50 bast bra kille.
Citera
2008-06-27, 17:00
Medlem
Soppas avatar
Japp
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
77a?
Citera
2008-06-27, 19:18
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Det är en del som bytte namn till hall, menär inte barbro död??, på annandagsjul bodde på artellerigatan, Olofsson är inte släkt med kranz. umgick mkt i början av 70-talet med Kent kranz, en vild fan, körde i en lekpark med snutjagen och körde ihjäl sig för många år sedan.

runt 50 bast bra kille.

Snorig, du som har bäst koll på 80-talet, (tippar du är född tidigt 50-tal..?)

Har några namn från området kring redbergsplatsen med omnejd:

Hasse Brannqvist - Uffe Hederström - Gert Sjöstedt - Jonny Karate - Långe-Ola, som fick barn med Eva Magnusson tror jag - Geson - Har du något aning om hur de gick för några av dem ?
Citera
2008-06-27, 19:27
Medlem
Soppas avatar
Fortsättning på frågan; Snorig har du koll på ett gäng bröder ifrån Örgryte som är födda sent 40-tal?
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp

Hasse Brannqvist - Uffe Hederström - Gert Sjöstedt - Jonny Karate - Långe-Ola, som fick barn med Eva Magnusson tror jag - Geson - Har du något aning om hur de gick för några av dem ?
Citera
2008-06-27, 20:17
Medlem
David416s avatar
Citat:

runt 50 bast bra kille.

Hängde inte riktigt med på ditt inlägg kan vara afterworken eller också får du formulera om dig
Om vi pratar om samma person så är hon inte död, hon levde iaf på långfredagen i år... Var hemma hos henne med killen som ställde frågorna om Krans/z.. Fattade det som att hon va släkt me Clark? Berätta gärna mer om henne...

Citat:
Ursprungligen postat av fuckshitup
bor du i kålltorp förresten? känner du till ifk henke?

Yes det gör jag, om han är född 81 och från Kålltorp vet jag, annars får du nog vidarutvekla frågan me en hint till

Trevlig helg på er göbbar!
Citera
2008-06-27, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp

Ja tida 50-talet det stämmer. ja jag känner tilll nästan alla så här på rak arm.

Hasse Brannkvist dog för 10år minst, var en mkt bra kille om man kände honom, var duktig ikampsport.

Gert sjösteds fick ett barn med mia Eriksson och dom skrev en bok mia som oxå var alkolist deh hette "måla alla speglar svarta" sen bytte gert dam.
är med länkarna nu.

Jonny Karate var väl med upp i lövgärdet i styckningen av dansken, var ofta för nere i haga. tror han bor utanflör staden. långe ola förbryllar mig lite grann
har ett annat namn på han, återkommer om han . Geson super väl och annat
Uffe H är ett blankt papper för mig just nu.

Ja det är riktigt att hela högen stod på trappan vid folkets hus, Östra stadsdelarna. Finns många juveler till där från just det du nämnde.
Citera
2008-06-27, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Hängde inte riktigt med på ditt inlägg kan vara afterworken eller också får du formulera om dig
Om vi pratar om samma person så är hon inte död, hon levde iaf på långfredagen i år... Var hemma hos henne med killen som ställde frågorna om Krans/z.. Fattade det som att hon va släkt me Clark? Berätta gärna mer om henne...

Yes det gör jag, om han är född 81 och från Kålltorp vet jag, annars får du nog vidarutvekla frågan me en hint till

Trevlig helg på er göbbar!

Okej jag kanske skrev så du inte begrep, dåligt formulerat av mig, Kent är död Tyrone är död, kurre lever, men denna Barbro om hon var vid liv på långfredag
så måste det finnas en syster till, denna släkt som alltid stavat KRANZ.

Bodde hon inne på gården på artellerigatan 8. 3 våningen och heter hall??

stod vid bolaget på Kortedala Torg runt som en apelsin! är det hon du menar är hon död, dog vid julas, förra året, enligt dom i området, men alla kan ju ha fel, var det hemma hos henne ni var och surrade om kranz? klart alla är släkt med olofsson på fyllan, undra vad det är för merit?? nä hon är inte släkt med c olofsson. hans enda anknytning till gbg numera är hans syster i fjärås. ute och seglar nu. Ingen dålig båt oj oj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in