2023-06-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
En ny bok med John har kommt ut idagarna. Den heter sommaren 1985 och handlar om några tonåringar som hittar en livs levande sjöjungfru på en ö nära Stockholm. De tar hem den och påverkas på olika sätt av den.

Lite komiskt att boken kommer nu när Disney spelfilm av "Den lilla Sjöjungfrun" nyligen haft premiär.

Du ser alltså mera innehållsmässiga likheter mellan Sommaren 1985 och Disneys spelfilm "Den lilla Sjöjungfrun" än t ex Carl Johan Vallgrens bok Havsmannen?
Citera
2024-05-23, 03:15
Medlem
Någon som har radionovellerna "Idag, imorgon och alltid" och "Mörkret varur hjärtat slår" nerladdade? Tyckte mycket om dem båda två och jag missade tyvärr att ladda ner dem när de sändes i SR för flera år sedan.
Citera
2024-05-23, 14:55
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Spot on! Speciellt i denna så kändes han som en översittare från Stockholm som röstar på MP och mobbar de SD-röstande lantlollarna som inte förstår bättre. Mycket tråkigt. Hade varit mer spännande om det var sverigedemokraten som var den verkligt goda och en härlig twist på slutet att afghanerna egentligen är zombies.

Så här i efterhand undrar jag om det faktiskt var någon som gillade "Vänligheten" över huvud taget.
Citera
2024-05-23, 15:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Så här i efterhand undrar jag om det faktiskt var någon som gillade "Vänligheten" över huvud taget.

Tror inte det. Den var verkligen inte bra.
Citera
2024-10-23, 13:17
Medlem
Deklarations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulrikaskriver
Någon som har radionovellerna "Idag, imorgon och alltid" och "Mörkret varur hjärtat slår" nerladdade? Tyckte mycket om dem båda två och jag missade tyvärr att ladda ner dem när de sändes i SR för flera år sedan.

Ville själv lyssna på dessa och hittade en sajt som laddat upp dem. https://ajvidesdoldanoveller.neocities.org/
Citera
2024-10-26, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deklaration
Ville själv lyssna på dessa och hittade en sajt som laddat upp dem. https://ajvidesdoldanoveller.neocities.org/

OMG TACK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in