2014-08-27, 20:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Äh, samma resonemang går väl att applicera på Stephen King, och honom läste jag som 12-åring. Jag missade säkert en del, men jag är av uppfattningen att ALLT som får 12-åringar att vilja läsa är bra.

Ja det fetmarkerade kan jag hålla med dig om, men finns säkert bättre böcker anpassade för den åldern, bara en tanke som slog mig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hoppas att du får glädje av den, han berättade om boken i söndagens Babel.

Är halvvägs nu och är väldigt tudelad till den, känns som att han sneglat väldigt mycket på Under the Dome av King samtidigt som persongalleriet som man gillade i början av boken börjar mattas ut och man är ärligt talat rätt trött och mätt på dom. Men jag fortsätter med den trots det, bara lite drygt 180 sidor kvar av den.
Citera
2014-08-31, 13:26
Medlem
Har köpt nya boken "Himmelstrand". Verkar likna Kings "Under The Dome" på nåt sätt men boken verkar bra. Har alla hans tidigare böcker och det var inte så länge sedan jag läste om en del av dem. Jag anser att "Låt den Rätte Komma In" är den bästa boken han skrivit. De andra är också bra.

Har även hans sommarprogram som Mp3 på Datorn. Jag rekkomonderar alla som gillar John Ajvide att lyssna på det. Det finns på Sveriges Radio att lyssna på eller ladda ner. Dock har de tagit bort musiken som spelades i programmet men det gör inget.
Citera
2014-09-12, 11:48
Medlem
Någon som vet när Himmelstrand kommer ut som pocket?
Citera
2014-09-12, 14:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nytt-konto-
Någon som vet när Himmelstrand kommer ut som pocket?

Början av nästa år antagligen, senast.
Citera
2014-09-24, 17:40
Medlem
TheBITs avatar
Himmelstrand var väldigt bra, gillade molly mycket, men det märks väldigt mycket att det är en del av en triologi, slutet blir väldigt hastande och förvirrande
Citera
2014-09-25, 10:17
Medlem
svarta-madames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Himmelstrand var väldigt bra, gillade molly mycket, men det märks väldigt mycket att det är en del av en triologi, slutet blir väldigt hastande och förvirrande

Är det en del av en trilogi?
Jag var jättebesviken när jag läst Himmelstrand...
Citera
2014-09-25, 11:12
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame

Ja, det är första delen i en planerad trilogi.
Citera
2014-09-26, 09:08
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag har nu läst ut Himmelstrand. Jag fastnade först för den skumma situationen — en helvetesversion av en äktsvensk husvagnscamping, tonsatt med Peter Himmelstrand-låtar och intet annat — och de många härliga figurerna med sina tilltalande bakgrundshistorier och personliga demoner — särskilt gilade jag mjölkbönderna, den otäcka ungen Molly och USA-fantasten Donald och hans hunsade hustru Majvor. När jag kom fram till de sista hundra sidorna eller så hade jag dock tröttnat, och fortsatte mest för att få det överstökat.
Sista delen av boken levde nämligen inte alls upp till den standard som satts i början.

Citera
2014-09-28, 00:24
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame

"Dagen efter recensionsdag för boken. Några fina recensioner hade sipprat ut i förväg, men jag var inte lugn för det. Jag anade att en hel del kunde tycka att boken var väl konstig. Så blev det också. Genomgående är det många som tycker mycket om den, men där finns också en hel del invändningar. Några tycker att framförallt slutet är illa sammanhållet och spretigt, andras åsikter kan sammanfattas i meningen: ”Jag fattar ingenting.”

Så här i efterhand kan jag önska att jag hade varit tydligare med varför bokens hela titel är: ”Himmelstrand – Den första platsen”. De oklarheter och lösa trådar i slutet som konfunderat och irriterat en del personer har jag ju för avsikt att klargöra och knyta ihop i de kommande två böckerna som kommer ha undertitlarna ”Den andra platsen” och ”Den sista platsen”. Åh, jag är sannerligen inte säker på att jag kommer att klara av det, kanske blir det bara ännu konstigare. Men jag tror inte det. Jag har några riktigt häftiga idéer kring varför det är som det är. ”Den andra platsen” håller jag på med nu, ”Den sista platsen” kommer att dröja några år eftersom jag vill skriva ett par andra grejer emellan."
Citera
2014-11-10, 14:36
Bannlyst
Jag har bara sätt filmen om Låt Den Rätte Komma In.
Har aldrig läst en bok med författaren.
Citera
2014-11-12, 14:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har bara sätt filmen om Låt Den Rätte Komma In.
Har aldrig läst en bok med författaren.

Gör dig själv en tjänst och läs boken som filmen bygger på!
Citera
2015-01-01, 12:54
Medlem
Sedan jag läste John Ajvides första bok så har varje ny bok varit en stor händelse för mig och något som jag verkligen sett fram emot men nu när jag har börjat läsa Himmelstrand under julledigheten så måste jag tyvärr säga att den hittills känns otroligt tråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in