Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-09, 23:42
  #5941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azovicy
Hade en burk jordnötssmör hemma, så blev ku självklart väldigt sugen.
Läste ingridenserna o de var 93% Jordnötter,palmnolja och salt. Inget av de verkar väl vara jätte finn framkallande, men vad tror ni?

Nej, och att raka sig är som en peeling , det kan faktiskt hjälpa lite. Nu går inte jag längre på kuren, men ät vafan du vill, lyssna inte på allt skit som skrivs. Fråga din läkare om du är orolig över något, detta är inte Viktväktarna. Att äta godis osv kommer inte göra någon skillnad!
Citera
2015-02-10, 18:07
  #5942
Medlem
Någon annans läppar som blivit mindre? De har alltså minskat i längd ganska drastiskt.
Citera
2015-02-10, 19:26
  #5943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaubar
Nej, och att raka sig är som en peeling , det kan faktiskt hjälpa lite. Nu går inte jag längre på kuren, men ät vafan du vill, lyssna inte på allt skit som skrivs. Fråga din läkare om du är orolig över något, detta är inte Viktväktarna. Att äta godis osv kommer inte göra någon skillnad!

med "ingen skillnad" menar du på slutresultatet då eller?

För jag tror alla som har/haft ordentligt med acne vet av vad som kostmässigt triggar igång det mer än annat. T.ex. onyttigt skit och liknande.
Citera
2015-02-10, 20:36
  #5944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azovicy
Hade en burk jordnötssmör hemma, så blev ku självklart väldigt sugen.
Läste ingridenserna o de var 93% Jordnötter,palmnolja och salt. Inget av de verkar väl vara jätte finn framkallande, men vad tror ni?

Det där med kost och acne verkar vara väldigt individuellt och du vet nog bäst själv vad som gäller hos dig. För en del kan kosten trigga medan andra inte upplever det så. Jag har alltid tyckt att viss kost triggar min acne men nu efter 4 månader på roaccutan känns det nästan som jag kan äta vad som helst! Tex. drack jag en energi-dryck för någon vecka sedan - något jag vet triggar min acne i vanliga fall, men nu har det inte hänt nånting.
Jag tror dock inte jordnötssmör tillhör kategorin som normalt stressar huden, det är väl i så fall vanligare att socker, mycket kolhydrater, fel fetter och mjölkprotein gör det.
Så ät du ditt jordnötssmör
Citera
2015-02-11, 22:46
  #5945
Medlem
Update.

Efter 3 månader.
Nu kan jag faktiskt räkna dom. 3 stycken, det minsta jag haft på väldigt, väldigt länge. Alla vanliga biverkningar är som de ska. Jävligt jobbigt att gå runt med glasögon och att inte få dricka. Jag vet inte om det är vanligt eller om jag bara är slarvig men har som små sår över händerna och ryggen (längs med ryggraden) pga torrhet. Fortfarande fruktansvärt värt!


Fråga: Hur försiktig ska jag vara med solen? När blir det farligt/dåligt? Och gäller det bara där acnen har varit eller är det hela kroppen?
Citera
2015-02-12, 10:28
  #5946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satfleesk
Update.

Efter 3 månader.
Nu kan jag faktiskt räkna dom. 3 stycken, det minsta jag haft på väldigt, väldigt länge. Alla vanliga biverkningar är som de ska. Jävligt jobbigt att gå runt med glasögon och att inte få dricka. Jag vet inte om det är vanligt eller om jag bara är slarvig men har som små sår över händerna och ryggen (längs med ryggraden) pga torrhet. Fortfarande fruktansvärt värt!


Fråga: Hur försiktig ska jag vara med solen? När blir det farligt/dåligt? Och gäller det bara där acnen har varit eller är det hela kroppen?

Härligt att det börjar bli bättre!
Jag har också små sår över händerna, dels lite torreksem och sen små sår som tar sjukt lång tid att läka.

Hm, jag tror det är värt att vara ganska försiktigt - över hela kroppen. Huden är ju känsligare så man får väl känna av lite allteftersom att våren kommer hur man reagerar på solen. Man märker om man har lättare för att bränna sig eller inte.
Jag skulle nog inte våga åka utomlands på solsemester dock, min hud skulle nog i alla fall inte klara det just nu.
Citera
2015-02-13, 17:49
  #5947
Medlem
SkiZoRs avatar
Hallå!

86kilos man på 80mg/dag i 3 månader här.

Mina finnar är snart helt borta och inga nya poppar upp! Tyvärr så lämnar de efter sig röda märken som är rätt eländiga. Bleknar dessa under kuren eller först efteråt?

Måste också säga att jag flagnar balle kring näsvingarna. Någon som känner till ett mirakelmedel för att motverka detta?

Mvh
Citera
2015-02-13, 19:45
  #5948
Medlem
Hej,

Jag har snart ätit 4000mg (skall få i mig 8700) och är sugen på att hoppa av. Hade inte jätte mycket problem innan men kunde få riktigt stora ärrbildande.

Som biverkning har jag fått trötthet, riktig trötthet. Tar typ en timme att vakna på morgonen och jag känner att bristen på energi går ut över mitt jobb.

Just nu är min hud perfekt, bortsett från torrhet m.m.

Någon som bara kört halva? Isåfall, kom det tillbaka eller var ni bra sedan? Skall tilläggas att jag är 31 år gammal.

Tacksam för svar!
Citera
2015-02-14, 00:33
  #5949
Medlem
nyasanktioners avatar
Då tog man sista tabletten idag efter nästan fem månader, det här är min andra kur så hoppas verkligen att jag slipper skiten nu. Har inte haft så farligt mycket problem med torrheten men någon som vet ungefär hur lång tid det håller i sig samt hur länge man är stel i leder efter avslutar kur? Förstår att detta är individuellt men på ett ungefär?
Citera
2015-02-14, 00:48
  #5950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkiZoR
Hallå!

86kilos man på 80mg/dag i 3 månader här.

Mina finnar är snart helt borta och inga nya poppar upp! Tyvärr så lämnar de efter sig röda märken som är rätt eländiga. Bleknar dessa under kuren eller först efteråt?

Måste också säga att jag flagnar balle kring näsvingarna. Någon som känner till ett mirakelmedel för att motverka detta?

Mvh
De bleknar till sist.

Använd Locobase runt näsan.
Citera
2015-02-14, 20:54
  #5951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyasanktioner
Då tog man sista tabletten idag efter nästan fem månader, det här är min andra kur så hoppas verkligen att jag slipper skiten nu. Har inte haft så farligt mycket problem med torrheten men någon som vet ungefär hur lång tid det håller i sig samt hur länge man är stel i leder efter avslutar kur? Förstår att detta är individuellt men på ett ungefär?

Hur var det under din förra kur?
Citera
2015-02-15, 19:49
  #5952
Medlem
En månad nu.

Pannan är för första gången helt len sedan puberteten började. Känns overkligt. Ser inte len ut när man kollar men det är den hehe. Den var len i ungefär en vecka innan allt gick åt helvete pga den där krämen men även då var den inte såhär len. Tror dock pannan Ser lite oljigare ut än förra veckan. Verkar inte vara oljig dock, vettefan.

Fått någon småfinne senaste veckan dock. Verkade "mogna" extremt snabbt vilket är bra.

Det jag har märkt är dock att min näsa har fått väldigt mycket "vita pormaskar" om det är så dom kallas. Som man kan klämma hur många som helst av. Syns mestadels på kvällen och är inte överdrivet nice. Hade varit trevligt om dessa torkade bort typ? Går ju som sagt att klämma men troligtvis kommer dom bara tillbaka.

Är sugen på att slänga på en honungsmask baraföratt. Men törs inte om någonting plötsligt skulle gå fel när allt faktiskt blir bättre.
__________________
Senast redigerad av carbonisotope 2015-02-15 kl. 19:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback