2013-09-05, 09:25
Medlem
Ni som ätit färdigt kuren, när slutade ni att äta ? Viss mg/kg eller när det såg bra ut ? Jag har ätit sen början på april och är nu uppe i 98 mg/kg . Har inte haft några finnar sen i juni. Läkaren tycker jag ska fortsätta till årskiftet ändå, vad säger ni ?
Citera
2013-09-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartmastarn
Ni som ätit färdigt kuren, när slutade ni att äta ? Viss mg/kg eller när det såg bra ut ? Jag har ätit sen början på april och är nu uppe i 98 mg/kg . Har inte haft några finnar sen i juni. Läkaren tycker jag ska fortsätta till årskiftet ändå, vad säger ni ?
120-150 mg/kg
Citera
2013-09-06, 07:28
Medlem
Dag 20: Torrheten på läpparna har minskat, men jag har blivit torrare i ansiktet. Ömheten har försvunnit Tack och lov, äntligen kan man sova utan att ha ont! Kliar lite på skallen, misstänker att det är pga torrheten, men skönt som fan o kunna klia utan att man börjar blöda eller få ont. Älskar Roaccutan hitintills!

Glömde lägga till att jag fick en stor finne på kinden!
Citera
2013-09-06, 14:43
Medlem
Innan man slutar ska man ha kommit upp i sin individuella totaldos, dvs sin kroppsvikt x 120mg.
Alltså väger du 75kg ska du äta 9000mg på en kur. Nu vägde jag i och för sig 75kg och åt totalt 10040mg under 6 månaders tid (ca 134mg/kg). Eftersom du inte ännu kommit upp i 120 bör du nog fortsätta, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Kartmastarn

@InfinitusPro
Roa ska inte kombineras med någon lokalkräm förutom mjukgörande. Hur många uppblossningar du än får är det inte rekomenderat att samtidigt använda en lokalkräm.
Senast redigerad av fonzen 2013-09-06 kl. 15:11.
Citera
2013-09-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
@InfinitusPro
Roa ska inte kombineras med någon lokalkräm förutom mjukgörande. Hur många uppblossningar du än får är det inte rekomenderat att samtidigt använda en lokalkräm.

Det har dock blivit mycket bättre vid min första uppblossning på väldigt kort tid då jag använde Duac parallelt med Roaccutan - ren tillfällighet eller kan jag tolka det som att denna "icke rekommendation" inte är alltför farlig?
Citera
2013-09-07, 03:06
Medlem
Antar att det är många som fortfarande har fula acneärr kvar efter kuren, hur gör man för att bli av med dessa till ett överkomligt pris? Går det att snygga till dem helt och hållet?
Citera
2013-09-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Antar att det är många som fortfarande har fula acneärr kvar efter kuren, hur gör man för att bli av med dessa till ett överkomligt pris? Går det att snygga till dem helt och hållet?

Helt och hållet är nog jävligt svårt - laser isådanfall som ändå inte blir perfekt + skitdyrt? Frågat läkaren om typ Skinoren eller någon annan kräm? Duac tillexempelvis?
Citera
2013-09-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Det har dock blivit mycket bättre vid min första uppblossning på väldigt kort tid då jag använde Duac parallelt med Roaccutan - ren tillfällighet eller kan jag tolka det som att denna "icke rekommendation" inte är alltför farlig?

Roa har alltså en effekt som i längden torkar ut din hud, ganska så mycket också om du inte använder smörjande. Du blir mer känslig och huden även tunnare. Ju högre dos du tar desto fortare lär du märka det.

Det vore därför idiotiskt att kombinera Roa med en lokalkräm som iprincip gör samma sak.
Det farlig här kan ju vara att du tex skadar din hud, att du lättare får utslag och sår, att du får större rådnad osv. Det är därför inte rekomenderat att kombinera Roa med en stark lokalkräm. Antar att det inte är så farligt då du just börjat men fortsätt för guds skull inte med det
Citera
2013-09-08, 01:37
Medlem
toalet031s avatar
Jag har snart kört i 3 månader (den 15 blir det exakt det) Och det har bara blivit värre, fortfarande inte bättre... inte så farliga bieffekter men absolut inga reslutat. jag har 60g varje dag väger 80kg.
Tror ni det kommer bli någon förbättring någon gång? känns som hoppet börjar försvinna...
Citera
2013-09-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Tror ni det kommer bli någon förbättring någon gång? känns som hoppet börjar försvinna...

Vadå har det blivit värre eller vad är det frågan om? Har du tagit några före och efter bilder? Ser man sitt ansikte varje dag in och ut i tre månader så blir man kanske lite självblind till förändringarna.

Hör med din hudläkare och se vad han har att säga annars.
Citera
2013-09-08, 21:39
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Vadå har det blivit värre eller vad är det frågan om? Har du tagit några före och efter bilder? Ser man sitt ansikte varje dag in och ut i tre månader så blir man kanske lite självblind till förändringarna.

Hör med din hudläkare och se vad han har att säga annars.
Ja, det har bara blivit sämre. Jag har tagit bilder också det ser bara sämre ut... sjukt e det. läkaren säger bara att det kommer men man undrar ju vad han röker...
Citera
2013-09-08, 21:42
Medlem
IronRandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Ja, det har bara blivit sämre. Jag har tagit bilder också det ser bara sämre ut... sjukt e det. läkaren säger bara att det kommer men man undrar ju vad han röker...

Men det kommer! Nu har jag, vilket jag är enooormt tacksam för, faktiskt inte haft någon värre uppblossning som många andra får men det finns hundra... tusentals där ute på internet som haft samma situation som du. Googla runt lite om du vill ha bekräftelse på det.

Just hang in there, det blir bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in