2009-09-07, 19:05
Medlem
http://www.sdkuriren.se/blog/index.p...er_sig_till_sd

Jag antar att det redan är klistrat att han hoppat av M och gått till Sd, vad vet ni om denna man och är han den första av fler som kommer gå över lagom till valet för att få en plats i riksdagen och öka Sds stöd i de "rika" regionerna?

Ordet är väl ganska fritt då det känns dumt att begränsa det första stora fallet av denna mycket underliga sak.
Senast redigerad av MkII 2009-09-07 kl. 19:44.
Citera
2009-09-07, 19:09
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII

Jag antar att det redan är klistrat att han hoppat av M och gått till Sd, vad vet ni om denna man och är han den första av fler som kommer gå över lagom till valet för att få en plats i riksdagen och öka Sds stöd i de "rika" regionerna?

Ordet är väl ganska fritt då det känns dumt att begränsa det första stora fallet av denna mycket underliga sak .

En politker blir sur på sitt parti och försöker dra det genom smutsen genom att lägga sig i sängen med "fienden"...

What a chock...

Bara bra för M, tror man inte på politiken som de har och inte delar deras grundläggande värderingar så är det ju bättre att bara lämna partiet...
Citera
2009-09-07, 19:12
Bannlyst
Ur artikeln som är skriven av Tommy Hansson:

Citat:
Stockholmsregionen har traditionellt varit något av ett sorgebarn för Sverigedemokraterna.

Mannen tröttnar uppenbarligen aldrig på att förolämpa sina nya partikamrater med lika stora delar arrogans som okunskap.
Citera
2009-09-07, 19:13
Medlem
Den före detta moderata riksdagsmannen Sten Andersson är väl den mest kände politikern som gått över till dem. Dock var han redan rätt "passé" när han gick över. Har inte sett honom i riksnyheter de senaste åren i vart fall.
Citera
2009-09-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
En politker blir sur på sitt parti och försöker dra det genom smutsen genom att lägga sig i sängen med "fienden"...

What a chock...

Bara bra för M, tror man inte på politiken som de har och inte delar deras grundläggande värderingar så är det ju bättre att bara lämna partiet...

Ja, men det är ju faktiskt inte väljarna samt de aktiva i gräsrotsrörelsen som ändrats, det är partiet - vilket måste ses som ganska unikt med tanke på Försvaret alltid legat nära till hands för många moderater och jag har tamefan inte träffat en enda moderat som vill skära ner på försvaret samtidigt som partistyrelsen flitigt tar bort det sista av vad som kan kallas "Försvarsmakten"
Citera
2009-09-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MkII

Ordet är väl ganska fritt då det känns dumt att begränsa det första stora fallet av denna mycket underliga sak.

En pensionerad Moderat är ju knappast en förlust för ett parti som behöver
föryngring. Vad jag har hört lokalt i Sumpan så är det ingen som gråter.
Citera
2009-09-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
En pensionerad Moderat är ju knappast en förlust för ett parti som behöver
föryngring. Vad jag har hört lokalt i Sumpan så är det ingen som gråter.

Ett parti som behöver föryngring? du ser väl för bövelen vart partiet är påväg idag ?
Citera
2009-09-07, 19:19
Medlem
Bovarys avatar
Jag älskar hur SD framställer det. "Kolla, vi har värvat EN människa som inte är en fet skåning med nervös blick och uppsyn som säger att han var mobbad i högstadiet. Se bara! VI ÄR NORMALA!" Liksom, ha-ha.

Jag tror detta är ett tecken på att svenskar saknar ett genuint konservativt parti. Jag som moderat tycker att mitt parti har tappat konservatismen alltför mycket - en modernisering var nödvändig, men jag tror att Schlingman helt underskattar de konservatismen i opinionen, vilket är beklagligt.

Jag tror också att SD är helt fel parti att fylla det konservativa tomrummet - lika dåligt som KD gör det just nu. SD har sina rötter i främlingsfientlighet/nationalism och KD har rötterna i religion/tradition, och båda de sakerna känns som en helt fel grund att bygga ett parti på år 2009.

Fram för den intellektuella konservatismen - inte den inskränkta och bakåtsträvande.
Citera
2009-09-07, 19:22
Medlem
Bra

Bra på två sätt:

1) SD får genom Bojerud mer tyngd i försvarsfrågor.
2) Ungtupparna behöver mer äldre och erfarna politiker som kan spela spelet och hindra vissa yngre förmågor för att göra bort sig.
Citera
2009-09-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bovary
Jag älskar hur SD framställer det. "Kolla, vi har värvat EN människa som inte är en fet skåning med nervös blick och uppsyn som säger att han var mobbad i högstadiet. Se bara! VI ÄR NORMALA!" Liksom, ha-ha.

Jag tror detta är ett tecken på att svenskar saknar ett genuint konservativt parti. Jag som moderat tycker att mitt parti har tappat konservatismen alltför mycket - en modernisering var nödvändig, men jag tror att Schlingman helt underskattar de konservatismen i opinionen, vilket är beklagligt.

Jag tror också att SD är helt fel parti att fylla det konservativa tomrummet - lika dåligt som KD gör det just nu. SD har sina rötter i främlingsfientlighet/nationalism och KD har rötterna i religion/tradition, och båda de sakerna känns som en helt fel grund att bygga ett parti på år 2009.

Fram för den intellektuella konservatismen - inte den inskränkta och bakåtsträvande.

Och vad EXAKT är den "intellektuella konservatismen" frågar en annan moderat ?
Citera
2009-09-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatlus-Janne
Bra på två sätt:

1) SD får genom Bojerud mer tyngd i försvarsfrågor.
2) Ungtupparna behöver mer äldre och erfarna politiker som kan spela spelet och hindra vissa yngre förmågor för att göra bort sig.

Om Bojerrud ger SD tyngd i försvarsfrågor så fattar jag hur himla tomt den ekar i SD's kammare. Han var ju för helsike komunalpolitiker i Sundbyberg !!
Citera
2009-09-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Om Bojerrud ger SD tyngd i försvarsfrågor så fattar jag hur himla tomt den ekar i SD's kammare. Han var ju för helsike komunalpolitiker i Sundbyberg !!

Nu är detta visserligen wikipedia men...

Stellan Bojerud född 1944, är svensk arméofficer med överstelöjtnants grad, tillika militärhistoriker.[1]

Han är för tusan mer meriterad än de senaste 20 årens försvarsministrar tillsammans..

Och sedan är det inte mer än bra att han tröttnade på sossarnas fulspel med tanke på utgången i det senaste valet i Sundbyberg..
Senast redigerad av MkII 2009-09-07 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in