2020-09-13, 14:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanssachs
På tåg med obligatorisk platsbokning (som SJ snabbtåg) kontrolleras inte biljetten om man sitter på sin numrerade plats.
Det systemet har dom dock kört långt före Corona och MTR-Express har kört detta ända sedan dom startade sin trafik.
Citera
2020-09-13, 21:42
Medlem
Nån som kan regeln för när tågen kommer fram försent och man missar sista bytet och måste ta in på hotell och därmed även ordna ny resa dagen efter?

Sent tåg till Gbg och sista bussanslutningen hade gått när tåget kom fram...
Citera
2020-09-14, 22:07
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nån som kan regeln för när tågen kommer fram försent och man missar sista bytet och måste ta in på hotell och därmed även ordna ny resa dagen efter?

Sent tåg till Gbg och sista bussanslutningen hade gått när tåget kom fram...

Har du köpt en genomgående biljett dvs tåg och buss på samma så kan du få ersättning, för hotell och ny bussbiljett, annars kan du få tillbaka pengar från SJ om tåget varit sent, de struntar dick i resten.

Har du betalat resan med kort så har du eventuellt en reseförsäkring där.

LL
Citera
2020-09-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Har du köpt en genomgående biljett dvs tåg och buss på samma så kan du få ersättning, för hotell och ny bussbiljett, annars kan du få tillbaka pengar från SJ om tåget varit sent, de struntar dick i resten.

Har du betalat resan med kort så har du eventuellt en reseförsäkring där.

LL

Tåg+bussbiljett på samma resa, via sj's sida.
Citera
2020-09-14, 23:58
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Tåg+bussbiljett på samma resa, via sj's sida.

Kontakta SJ! Via hemsidan.

LL
Citera
2020-11-06, 19:43
Medlem
Fuck sj hårt i röven. Tvingas åka till ändstationen, mer än en timme från där jag egentligen skulle av, för att därifrån ta min anslutning.

Ni som går på spåret/hoppar kan också knulla er själva.

Andra gången jag ska resa från Skövde och literally alla tåg är minst en timme sena.

Bonus på allt? Ingen fungerande toalett på hortåget. Nästa anslutning är såklart buss (från början tåg), aka ggwp.

Ersätter de bara biljetten eller får man mer tillbaka? Kommer vara framme typ två timmar efter beräknad tid.
Citera
2020-11-07, 14:22
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samcherr
Fuck sj hårt i röven. Tvingas åka till ändstationen, mer än en timme från där jag egentligen skulle av, för att därifrån ta min anslutning.

Ni som går på spåret/hoppar kan också knulla er själva.

Andra gången jag ska resa från Skövde och literally alla tåg är minst en timme sena.

Bonus på allt? Ingen fungerande toalett på hortåget. Nästa anslutning är såklart buss (från början tåg), aka ggwp.

Ersätter de bara biljetten eller får man mer tillbaka? Kommer vara framme typ två timmar efter beräknad tid.

SJ ersätter bara biljetter, och eventuellt vissa styrkta extrakostnader, inget skadestånd dock.

Har du betalat resan med kort kan det ingå en reseförsäkring som faller ut vid stora förseningar.

LL
Citera
2020-12-24, 19:27
Medlem
Va fan är det här? Ska åka hem nu ifrån mina föräldrar och ska sitta på ett tåg i två timmar. Biljetterna är slutsålda så jag fick inte tag på en biljett men tåget är helt tomt.

Wtf? Tyckte verkligen SJ att jag skulle vara kvar i 11 timmar innan nästa tåg skulle avgå för ett helt tomt tåg?

Har försökt köpa en biljett nu i över 3 timmar. Tacka fan gudarna för ingen kontrollant och nästa station är man hemma.

Slut gnällt nu..
Citera
2021-01-29, 17:32
Medlem
Stämmer det att sj har dissat Kumlas perrong att de inte stannar där?
Citera
2021-01-29, 17:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Stämmer det att sj har dissat Kumlas perrong att de inte stannar där?
Dom har hotat med att sluta stanna där pga ordningsproblem. Är väl för att sätta press på myndigheterna att faktiskt ta tag i problemen?
Citera
2021-01-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Dom har hotat med att sluta stanna där pga ordningsproblem. Är väl för att sätta press på myndigheterna att faktiskt ta tag i problemen?

Man behöver inte gissa något mer, antar det är många olika etniciteter där som bråkar. Lite oväntat att de har tagit det beslutet i Kumla och inte någonstans i Skåne.

Dessvärre en hemskt scenario om SJ måste börja stoppa att stanna vid olika perronger.
Citera
2022-07-02, 22:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Är man konspiratoriskt lagd om man tänker att SJ hittar på bortförklaringar till att man inte har nog med personal på sommaren? Idag blev det rejäla förseningar på grund av "el-fel" och senare på grund av "obehöriga på spårområdet" eller vad dom nu sa.

Just när man varnat för inställda avgångar på grund av personalbrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in