Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-29, 20:48
  #733
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Finns det någon statistik tillgänglig över hur ofta SJs tåg är försenande?
Provade att pendla till jobbet med SJ i några veckor men gav upp efter "Fordonsfel" nummer fyra med minst en halvtimmes försening.
https://www.sj.se/sv/om/om-sj/hallba...nktlighet.html
Längre ner på sidan kan du se statistik för varje vecka och även se statistik per sträcka.
Citera
2018-09-29, 20:54
  #734
Medlem
Galet låga priser på biljetter Gbg - Stockholm.En resa kostade 164 kr. Så billigt får det inte vara.Kör jag bil kommer jag inte längre än till Alingsås för de pengarna.Det är ju orättvist mot de svagbegåvad som tar bilen.
Citera
2018-09-30, 08:49
  #735
Medlem
SvartaBjorns avatar
På allmän begäran har rubriken korrigerats.
Bättre sent än aldrig...

/Moderator
Citera
2018-12-19, 18:26
  #736
Medlem
Fick lov att vänta på mitt bagage irriterande länge på Arlanda för ett par veckor sen, och när jag väl fick tag på det så hade jag ungefär 5 minuter på mig att ta mig hela vägen ned till tågcentralen, och var minsann SJ-tåget i perfekt tid.

Nåja, jag hann i alla fall tränga mig igenom dörrarna innan de hann stängas helt och hållet.
Sen antar jag att det är positivt att de kommer i tid åtminstone ibland - är ju bara så jäkla typiskt att de ska vara det just den gången då man vill att de inte ska vara det.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2018-12-19 kl. 18:29.
Citera
2018-12-19, 18:33
  #737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Galet låga priser på biljetter Gbg - Stockholm.En resa kostade 164 kr. Så billigt får det inte vara.Kör jag bil kommer jag inte längre än till Alingsås för de pengarna.Det är ju orättvist mot de svagbegåvad som tar bilen.

Det är väl till stor del pga att MTR express har ökat konkurrensen på den sträckan. Runt 200 kr verkar vara det "riktiga" priset (nu när det har konkurrens utsatts). Då kan man undra i hur många år SJ har subventionerat resten av deras tågsträckor genom att blåsa stockholmare och göteborgare.
Citera
2018-12-26, 09:42
  #738
Medlem
LagomLats avatar
Fast MTR förlorar 100 miljoner om året på sina tåg, så det är svårt att hävda att de har rätt pris.

LL
Citera
2020-06-15, 18:20
  #739
Medlem
Har SJ också tagit bort biljettkontroller på grund av Corona?
Citera
2020-06-15, 18:38
  #740
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annttes
Har SJ också tagit bort biljettkontroller på grund av Corona?
Jag åkte tåg för en vecka sedan och då var kontroll.

//Tripportreat
Citera
2020-06-15, 19:39
  #741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annttes
Har SJ också tagit bort biljettkontroller på grund av Corona?
På tåg med obligatorisk platsbokning (som SJ snabbtåg) kontrolleras inte biljetten om man sitter på sin numrerade plats.
Citera
2020-08-05, 12:03
  #742
Medlem
Tycker Sj är ganska bra. Bekväma tåg, oftast i tid, helt ok personal.
Citera
2020-08-06, 00:44
  #743
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpton
Tycker Sj är ganska bra. Bekväma tåg, oftast i tid, helt ok personal.

Då får du starta en egen tråd! Dethär är SJ hatarnas tråd!
Citera
2020-09-13, 10:26
  #744
Medlem
Ricohxs avatar
Skulle åka till Norge en gång med deras tåg och då var det redan försenat med typ 30 min, när det var framme krånglade de med dörranrna som tog typ 20 min, sen fick vi vänta på ett annat tåg, ännu en halvtimme åt helvetet sen var det ett träd osm hade blåst ned och det tog en kvart att få bort. Tåget blev ungefär 3 timmar försenat. Har nästan alltid varit försenat när jag har åkt och ibland har tåget inte ens kommit fram. Jag tar mycket hellre bil än detta skräp, tycker synd om de som måste använda detta väldigt ofta.
Citera
sj

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback