2009-12-01, 02:36
Medlem
zizacons avatar
Okej för att gnälla lite. Ibland lyckas idioterna inte skicka det där förbannade sms'et med alla uppgifter vilket är otroligt störande. Speciellt om man är stressad och förutsätter att man har fått det.

Förseningar. Har blivit bättre på senare tid tycker jag. Åtminstone har inte jag drabbats lika mycket som tidigare. Men förr var det hemskt. Då fick man räkna med minst en halvtimme.
Citera
2009-12-01, 13:38
Medlem
crilleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
verkar som jag inte för köpa bara starkbira för mina prio-poäng.. utan måste även ta mat då

Inte godis heller, suck!
Citera
2009-12-04, 16:14
Bannlyst
Hat var namnet!!

Jag känner att de som arbetar på SJ inte har alla hästar hemma, så att säga.
Konstant försenat, strul med biljetter osv.
Idag skulle jag åka sträckan Katrineholm - Alvesta, med byte i norrköping till X200.

Först och främst så vägrar hon i kassan att ge mig en 2a klass biljett, även fast jag visar för henne att det finns plats enligt deras hemsida. Sen när jag väl bestämmer mig för att ge vika så frågar hon om jag vill ha mat för 110kr, jobbar lucktanterna på provision eller är det bara krav att ha lågt IQ på SJ?

Hur som haver så var tåget försenat till Norrköping, och med bara en 10min lucka där så började jag bli sjukt nojjig, här har jag betalat 200spänn extra för att jag måste åka första klass, trots att det uppenbarligen finns platts i 2a klass (har även kollat det på tåget).
Lyckas precis komma av det tåget från Katrineholm för att hinna på X2k mot Alvesta. Aaargh blir så jävla lack!

Som ni kanske kan förstå så sitter jag på tåget och skriver. Jävlar det är bara 45+are här, och alla sitter och håller truten och undviker blickar. Vart är denna transportform på väg?
Citera
2009-12-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willbo
text
Om du nu hade deras hemsida uppe, varför bokade du inte på den istället? Billigare och du hade fått åka i andra klass...
Citera
2009-12-05, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Om du nu hade deras hemsida uppe, varför bokade du inte på den istället? Billigare och du hade fått åka i andra klass...
Om jag hade haft något annat konto än det jag har, sure. Nu råkar jag ha Swedbanks studentcrap
Citera
2009-12-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willbo
Om jag hade haft något annat konto än det jag har, sure. Nu råkar jag ha Swedbanks studentcrap

Och då ökar ditt SJ-hat? För att du inte kan skaffa ett bättre konto...
Citera
2009-12-12, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clit Commander
Min sambo och jag hade beställt biljetter till förstaklasskupén då vi åkte från Göteborg till Helsingborg på en liten helgtripp.

Tyckte det var toppen på nedvägen, väldigt tyst och trevligt, lite tidningsprassel bara, hela och rena medpassagerare, som det skall vara.

Tyvärr var det inte lika bra på hemvägen, när vi går ombord sitter det några otvättade typer på våra platser, och när jag påpekar att vi har bokat platserna dom sitter på får jag till svar "Kan ni inte sätta er på andra sidan istället?, där är ju ledigt?" men jag står på mig och dom får maka sig.

Dock så satte sig den ena personen på den tomma platsen jämte mig, en illaluktande typ som satt och fes och petade näsan hela hemvägen och som hade nåt pipande ljud i näsan när han andades.

Dessutom var dörren in till kupèn ur funktion, den stod öppen hela hemvägen vilket gjorde att barnskrik, mobiltelefoner och tjattrande ungdomar förpestade ljudbilden.

Hade ju som tur var möjlighet att lyssna på musik i hörlurar vilket stängde ute ljudet, dock inte fislukten.

Tydligen kan man boka biljett utan sittplats vilket gör att dessa passagerare kan sätta sig vad dom vill så länge inte nån som bokat platsen vill sätta sig där.

Vilket gör att folk som bokat sittplatsbiljett får be folk flytta på sig hela tiden då det verkar vara många som köper ospecificerat då det står och hänger folk lite överallt.

Betalar man för en plats i förstaklasskupen skall man ju inte behöva tjafsa med slödder om att få tillträde till sin sittplats man betalt dyra pengar för.

Kommer inte åka med SJ i annat än nödfall i fortsättningen.

Var det SJ eller Öresundståg du åkte med?
Citera
2009-12-12, 18:41
Medlem
Har åkt några gånger med sms-biljett.
Det som förundrar mig är då är att konduktören på tåget varje gång sträcker sig efter min telefon, tar den och börjar att gå igenom sms:en.

Varför tar de inte bara bokningsnummret och kollar mitt leg?
Vad händer om de tappar min telefon? Kanske överreagerar jag, men jag anser det oproffsigt att de ska pilla på deras kunders telefoner.
Citera
2009-12-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Har åkt några gånger med sms-biljett.
Det som förundrar mig är då är att konduktören på tåget varje gång sträcker sig efter min telefon, tar den och börjar att gå igenom sms:en.

Varför tar de inte bara bokningsnummret och kollar mitt leg?
Vad händer om de tappar min telefon? Kanske överreagerar jag, men jag anser det oproffsigt att de ska pilla på deras kunders telefoner.

Det där känns ju väldigt integritetskränkande tycker jag. Gör alla så där?
Citera
2009-12-14, 09:46
Medlem
doppigrytans avatar
Jag och ett par polare skulle hem från kusten en sommar för några år sedan när vi hade sprungit fram och tillbaks i uddevalla för o leta efter det där jävla tåget väl framme efter sprungit med 40 kilo packning i en värme av 30+ så säger dom att tåget är inställt o man har 10 minuter på sig att ta sig 500 meter till en buss och väl i den bussen så blir det kaos och hon som ska hjälpa alla får helt plötsligt för sig o ringa taxi till oss som inte skulle med till skövde och SJ fick stå för en nota av 3000 spänn. Snacka om service vi fick skjuts ända hem till dörren

ps HATA SJ
Citera
2009-12-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kondylomballe
Det där känns ju väldigt integritetskränkande tycker jag. Gör alla så där?

Suck, Sverige, landet där alla kan få känna sig kränkta. Låt bli och resa med sms-biljett då, om det nu är så kränkande!
Citera
2009-12-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doppigrytan
Jag och ett par polare skulle hem från kusten en sommar för några år sedan när vi hade sprungit fram och tillbaks i uddevalla för o leta efter det där jävla tåget väl framme efter sprungit med 40 kilo packning i en värme av 30+ så säger dom att tåget är inställt o man har 10 minuter på sig att ta sig 500 meter till en buss och väl i den bussen så blir det kaos och hon som ska hjälpa alla får helt plötsligt för sig o ringa taxi till oss som inte skulle med till skövde och SJ fick stå för en nota av 3000 spänn. Snacka om service vi fick skjuts ända hem till dörren

ps HATA SJ

Varför var det SJ:s fel att ni inte kunda hitta till stationen? Varför var det SJ:s fel att ni sprang med 40 kg packning och hade ont om tid? Det enda som kanskekan vara SJ:s fel är väl det inställda tåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in