Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Jag bryr mig inte så mycket om vad som i övrigt skrivs på den där sidan men kuben är verklig. Vi lever i den nu i en artificiell verklighet. MEN vi är på väg att ta oss ur den. Det är detta 2012 handlar om.

Såg du filmen Matrix 1? Är det så långsökt? Äpplet du tuggar på smakar inte ÄPPLE i sig. Det är din tolkning. Verkligheten bakom din tolkning som i sin tur grundar sig på språket du lärt dig är något annat. Vad jag vet så är Fysiker på väg att inse att det finns en verklighet där bakom MAYA.

Jag vet att det låter knäppt. Jag handlar en del på börsen och där kan man faktiskt se spår av denna kub som vi befinner oss i. Börsen är ju en termometer för köp och säljbeslut som grundar sig på våra känslor framförallt. Vi är själar vilse i kuben för närvarande. Soon to be changed!

Gå o lägg dig
Citera
2009-09-06, 21:43
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Jag bryr mig inte så mycket om vad som i övrigt skrivs på den där sidan men kuben är verklig. Vi lever i den nu i en artificiell verklighet. MEN vi är på väg att ta oss ur den. Det är detta 2012 handlar om.

Jaha du.
Ja, det gäller ju att plocka bland godsakerna och välja vad man vill tro på och vad som är strunt.
Och filmen Matrix som du surrar om är också verklighet? Förutsägelserna om 2012 är en fantasi. Det fanns massor av olika förutsägelser som spådde att jorden skulle gå under år 2000 men jag är åtminstone kvar.
Citat:
Jag handlar en del på börsen
Jag har sett dina inlägg där också. Om din polare som började på 0 och på några år tjänat 100-tals miljoner. Visst. Inte ens Fibonaccitalen har du rätt på.

Men skit i det. Tro du på din kub och dina psykedeliska terapier men pracka dem inte på andra innan du presenterar nåt vederhäftigt underlag.
Over and out.
Citera
2009-09-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer

Jaha du.
Ja, det gäller ju att plocka bland godsakerna och välja vad man vill tro på och vad som är strunt.
Och filmen Matrix som du surrar om är också verklighet? Förutsägelserna om 2012 är en fantasi. Det fanns massor av olika förutsägelser som spådde att jorden skulle gå under år 2000 men jag är åtminstone kvar.

Jag har sett dina inlägg där också. Om din polare som började på 0 och på några år tjänat 100-tals miljoner. Visst. Inte ens Fibonaccitalen har du rätt på.

Men skit i det. Tro du på din kub och dina psykedeliska terapier men pracka dem inte på andra innan du presenterar nåt vederhäftigt underlag.
Over and out.

Nej då jag prackar inte på något. Förklarar bara som det är serru.
Vad du hakar upp dig på språk och logik. Verkligheten är inte logisk (antar jag) och definitivt inte baserad på ord. Den verkliga verkligheten alltså.

Varför är det svårt att förstå att vi står inför ett paradigmskifte som kommer förändra DIG och alla samhällen? Tänk klimatpolitik, peak oil, finanskris mm.
Citera
2009-09-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hipster
Gå o lägg dig

Snaaart.
Citera
2009-09-06, 22:23
Låter riktigt jobbigt för dig Scapecat. Hur gammal är du samt din lillasyster? Du har mina sympatier iallafall och det är starkt och schysst av dig att engagera dig i hennes situation. Jag har själv två lillasystrar som jag älskar enormt mycket och jag skulle gjort precis likadant om någon av dem behövde hjälp.

Skit i alla idioti till svar och lyssna på vad t.ex. loungepuppy skriver.

Riktigt starkt av dig också att bära bördan själv med din syster utan föräldrarnas hjälp, det kan inte vara lätt men fortsätt vara stark och försöka hjälpa henne!

Prata och spendera tid med henne kan ju säkert få henne att må bättre, men för att få hjälp med de underliggande orsakerna till varför hon mår som hon gör kan det nog vara bra med terapi.

Peace out och lycka till, det kommer att bli bättre!
Citera
2009-09-06, 22:32
Citat:

Såg du filmen Matrix 1? Är det så långsökt? Äpplet du tuggar på smakar inte ÄPPLE i sig. Det är din tolkning. Verkligheten bakom din tolkning som i sin tur grundar sig på språket du lärt dig är något annat. Vad jag vet så är Fysiker på väg att inse att det finns en verklighet där bakom MAYA.

Jag vet att det låter knäppt. Jag handlar en del på börsen och där kan man faktiskt se spår av denna kub som vi befinner oss i. Börsen är ju en termometer för köp och säljbeslut som grundar sig på våra känslor framförallt. Vi är själar vilse i kuben för närvarande. Soon to be changed!

Jag tror du om någon behöver hjälp ifrån psykiatrin. Du verkar inte riktigt kunna hantera religion, filmer och livsåskådningar på ett adekvat sätt.

Eller också så är du bara riktigt pantad..
Citera
2009-09-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Jag tror du om någon behöver hjälp ifrån psykiatrin. Du verkar inte riktigt kunna hantera religion, filmer och livsåskådningar på ett adekvat sätt.

Eller också så är du bara riktigt pantad..

Zzz...

Självklart verkar det för någon som saknar erfarenhet.
Kan rekommendera att du studerar http://en.wikipedia.org/wiki/Dzogchen riktigt noga.

Dags för Zzz
Citera
2009-09-06, 23:05
Citat:
Zzz...

Självklart verkar det för någon som saknar erfarenhet.
Kan rekommendera att du studerar http://en.wikipedia.org/wiki/Dzogchen riktigt noga.

Dags för Zzz

Som sagt.. en riktig pajas är vad du är.
Citera
2009-09-07, 00:46
Awaiting Email Confirmation
Sätt på henne ordentligt.
Då får hon något vettigt att deppa över och du får ett skönt knull, alla vinner!
Citera
2009-09-07, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Som sagt.. en riktig pajas är vad du är.

Du kommer väl till insikt med tiden. Meningen med livet här ÄR att finna vår sanna natur som överlever kroppen. Ska det vara så jävla svårt att förstå?

Hur man "tunar in" mot högre nivåer av sitt medvetande där lyckan är naturlig och oberoende av kroppens signalsubstanser. Buddha ler ju inte bara för att vara trevlig.
http://csp.org/practices/entheogens/docs/narad-entheogenic_yoga.html
Citera
2009-09-07, 09:55
Medlem
Ni måste väl märkt att man känner sig gladare när sinnet är koncentrerat? Ta det *10000000.... och Ni får Nirvana/Samadhi och allt vad det kallas.
Citera
2009-09-07, 10:18
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ni måste väl märkt att man känner sig gladare när sinnet är koncentrerat? Ta det *10000000.... och Ni får Nirvana/Samadhi och allt vad det kallas.

Är du verkligen så jävla naiv att du på allvar tror att meditation och droger är lösningen på alla psykiska problem...?

För helvete människa, är det inte dags att vakna upp i verkligheten nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in