Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-06, 19:39
Medlem
Watta! Jojoh, snälla berätta vad psykedelisk terapi/meditation blabblabla är för något? Låter hel flum... ?

Ang. BUP grejen.. hm, min erfarenhet är tyvärr att de flesta tonåringar inte brukar ha så mkt tillövers för personerna som jobbar där men värt ett försök. O säg till henne att nästan ingen gillar sin psykolog första gångerna. Tillit och förståelse byggs upp såsmåningom hur puckade dom än verkar till en början. Som sagt, du har väl egentligen två alternativ
1. Psykakuten
2. BUP
Grejen är att psykakuten är bäst, då går det fortast. Man blir prioriterad om man själv aktivt söker akut hjälp. Man kan komma in när som helst på dygnet och man får oftast hjälp omgående (eller ring till BUP och hör efter där, boka en tid och följ med henne. Berätta läget när du ringer så fixar dom säkert nåt) Inte helt säker på att det går att hålla föräldrar utanför när det gäller en 16årig flicka Däremot kan din syster tillsammans med läkare/psykolog komma överens om hur mycket hon vill att mamma o pappa ska få veta om vad som pågår i hennes huvud.
Citera
2009-09-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Man provar ju terapi/piller först.

Ja visst! Men det ju terapi jag "snackar" om.
Lite speciell terapi förstås som knappast förespråkas av Bup & Co i dagsläget.
Citera
2009-09-06, 20:11
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Ja visst! Men det ju terapi jag "snackar" om.
Lite speciell terapi förstås som knappast förespråkas av Bup & Co i dagsläget.
Det du verkar snacka om är yoga och meditation med hjälp av hallucinatoriska droger. Och det tycker du en 16-åring skall ge sig in i?
Hela den biten har redan prövats på 60-talet och förkastats.
"Turn on,Tune in and Freak out"-mentaliteten var hippie- och LSDkulturens motto. Likaså "the sound of yor inner self".
Riktigt hederlig gammal flum!
Citera
2009-09-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det du verkar snacka om är yoga och meditation med hjälp av hallucinatoriska droger. Och det tycker du en 16-åring skall ge sig in i?
Hela den biten har redan prövats på 60-talet och förkastats.
"Turn on,Tune in and Freak out"-mentaliteten var hippie- och LSDkulturens motto. Likaså "the sound of yor inner self".
Riktigt hederlig gammal flum!

Det "förkastades" eftersom det inte gick att göra några vinster.
Självklart kräver sådan terapi erfaren handledning. Sköts det på ett korrekt sätt så är det överlägset den bästa motoden.
Senast redigerad av jojoh 2009-09-06 kl. 20:27.
Citera
2009-09-06, 20:36
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Självklart kräver sådan terapi erfaren handledning. Sköts det på ett korrekt sätt så är det överlägset den bästa motoden. Läs inläggen igen.
Jag har läst dina inlägg. Du använder inte ens de rätta benämningarna. Jag ser ingenstans att du presenterat några bevis på att "metoden" skulle vara framgångsrik.

Drogerna i sig gör att du kan känna en artificiell lycka under ruset. Du kan t.om. känna närvaron av Gud inom dig om du har tur. Vilket gör att du gärna vill känna den sköna känslan igen och tar mer droger.
Grattis, du har precis blivit beroende förutom alla dina andra problem.

På 60-talet åkte många till Indien för meditation, yoga och knark under handledning av någon "mästare". Beatles-gänget t.ex. De fick betala rätt stora summor för sin "handledning", men då ingick ju knarket förståss. Så påstå inte att det inte skulle finnas ekonomiska vinster att göra på det hela.
Varför presenterar du inte dina rön på drogforumet istället, jag tror du skulle få bättre respons där.
Citera
2009-09-06, 20:43
Medlem
grithors avatar
Citat:
Självklart kräver sådan terapi erfaren handledning. Sköts det på ett korrekt sätt så är det överlägset den bästa motoden.

Hahaha, ge hallucinogener till en 16 årig flicka.
Din jävla hippie GTFO my internets!
Citera
2009-09-06, 20:57
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (卐)
Upmärksamhets prostituerad lillsyrra du har, och om man söker uppmäksamhet genom att skada sig själv, så häller man bara vatten på kvarnen om man tar na till psyk eller dyligt.
Bättre att lära av "mannen som pratar med hundar" och lite brutalt rycka henne till rätta eller nonchalera henne..

Det är en fördom att självskadande oftast handlar om att få uppmärksamhet. Visst förekommer det, men oftast är det inget den som skadar sig vill skylta med öht.
Citera
2009-09-06, 21:00
Medlem
Citat:
Jag har läst dina inlägg. Du använder inte ens de rätta benämningarna. Jag ser ingenstans att du presenterat några bevis på att "metoden" skulle vara framgångsrik.

Drogerna i sig gör att du kan känna en artificiell lycka under ruset. Du kan t.om. känna närvaron av Gud inom dig om du har tur. Vilket gör att du gärna vill känna den sköna känslan igen och tar mer droger.
Grattis, du har precis blivit beroende förutom alla dina andra problem.

På 60-talet åkte många till Indien för meditation, yoga och knark under handledning av någon "mästare". Beatles-gänget t.ex. De fick betala rätt stora summor för sin "handledning", men då ingick ju knarket förståss. Så påstå inte att det inte skulle finnas ekonomiska vinster att göra på det hela.
Varför presenterar du inte dina rön på drogforumet istället, jag tror du skulle få bättre respons där.

Beroende av vad? I så fall meditation. Själv har jag provat Entheogener en gång. Du missar poängen. Olika substanser kan underlätta att man kommer i kontakt med andra medvetandenivåer av sig själv. Det är ett verktyg som man förhoppningsvis skall klara sig utan längre fram. Du har antagligen väldigt lite praktiskt erfarenhet av meditation och verklig andlighet.
Du konkurrerar med tusentals år av kunskap från Buddhism, Yoga, mystiken mm. Oddsen är inte de bästa

Nej jag använder säkert inte de rätta benämningarna. Men du vet väl att vi tolkar verkligheten efter vårt inlärda språk? Skall man se verkligheten som den är "out of the box" http://www.crystalinks.com/outofbox.html

SÅ måste man som sagt tänka utanför lådan. JA den existerar. Flummigt jag vet men verkligt är det. Hoppas det inte blev för mycket.

I all välmening
Citera
2009-09-06, 21:06
Medlem
loungepuppys avatar
Scapecat:

1. Vad bra att din lillasyster har dig, en person som bryr sig om henne och som tar hennes problem på allvar.

2. Det ser lite ut som hon vill att du ska veta hur jobbigt hon har det men har svårt att berätta det rakt ut. Det är inte ovanligt.

3. Ring till BUP till att börja med. Berätta precis som det är. De kan dock inte få dit henne, det måste du göra. Kanske kan det underlätta om du berättar att du tagit en kontakt och att ni går dit tillsammans.

4. I värsta fall får du "släpa henne" till psykakuten. Det är inte så vanligt att man behåller någon på BUP mot sin vilja. Att ha självmordstankar och skriva om det räcker inte som skäl. Tvångsvård inom BUP beror vanligen på att man gjort ett allvarligt suicidförsök, att man är psykotisk eller livshotande anorektisk.

Berätta för din syster att du är orolig, att du vill hjälpa henne men också att du känner att du inte kan axla allt det själv.
Citera
2009-09-06, 21:14
Medlem
zoccers avatar
Citat:
http://www.crystalinks.com/outofbox.html
Du länkar till en sida om mystik, utomjordingar, ufos, kristaller, profetsior osv. och så vill du att man skall ta dig på allvar?
Jävla flum!
Ge dig nu, allt botas inte med meditation, yoga eller droger som du föreslår i var och varannan tråd, oavsett vilken situation som diskuteras.

Dessutom påstår du i en tråd att det inte behövs någon ork att lära sig meditationsteknik, orkar man sova så orkar man lära sig tror jag du skrev, medan du i en annan tråd menar att det är så tufft att lära sig att många hoppar av för att de inte orkar.
Hur ska du nu ha det?
Citera
2009-09-06, 21:30
Medlem
Citat:
Du länkar till en sida om mystik, utomjordingar, ufos, kristaller, profetsior osv. och så vill du att man skall ta dig på allvar?
Jävla flum!
Ge dig nu, allt botas inte med meditation, yoga eller droger som du föreslår i var och varannan tråd, oavsett vilken situation som diskuteras.

Dessutom påstår du i en tråd att det inte behövs någon ork att lära sig meditationsteknik, orkar man sova så orkar man lära sig tror jag du skrev, medan du i en annan tråd menar att det är så tufft att lära sig att många hoppar av för att de inte orkar.
Hur ska du nu ha det?

Jag bryr mig inte så mycket om vad som i övrigt skrivs på den där sidan men kuben är verklig. Vi lever i den nu i en artificiell verklighet. MEN vi är på väg att ta oss ur den. Det är detta 2012 handlar om.

Såg du filmen Matrix 1? Är det så långsökt? Äpplet du tuggar på smakar inte ÄPPLE i sig. Det är din tolkning. Verkligheten bakom din tolkning som i sin tur grundar sig på språket du lärt dig är något annat. Vad jag vet så är Fysiker på väg att inse att det finns en verklighet där bakom MAYA.

Jag vet att det låter knäppt. Jag handlar en del på börsen och där kan man faktiskt se spår av denna kub som vi befinner oss i. Börsen är ju en termometer för köp och säljbeslut som grundar sig på våra känslor framförallt. Vi är själar vilse i kuben för närvarande. Soon to be changed!
Citera
2009-09-06, 21:37
Medlem
http://www.probablefuture.com/matrix.htm

Läs mer i denna pdf-bok. Gratis!

http://www.probablefuture.com/Secrets_of_Remote_Influencing_EBook.html

Naä jag säljer inga kurser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto