2009-12-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ev. kan det ha nämnts i TV-programmet i vilken del GM bodde inneboende?

Jag undrar om det ev. kan ha funnits två (2) polisstationer i Södertälje 1969?

Har frågat runt lite om vart en ev. annan polisstation kunde ha funnits i Södertälje 1969. Pratat med två som bodde där runt 1970 och då var runt 20 år. Ingen av dem minns överhuvudtaget någon annan än den som nu finns där. Åaandra sidan så är ju detta något som ligger 40 år tillbaka i tiden.
Citera
2009-12-02, 20:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Troligtvis bara 1 polisstation.

Citat:
Ursprungligen postat av ida2day
Har frågat runt lite om vart en ev. annan polisstation kunde ha funnits i Södertälje 1969. Pratat med två som bodde där runt 1970 och då var runt 20 år. Ingen av dem minns överhuvudtaget någon annan än den som nu finns där. Åaandra sidan så är ju detta något som ligger 40 år tillbaka i tiden.

Jag är ganska säker på att det bara fanns en polisstationstation. 1976/77 fanns det iaf bara en och troligtvis var det samma sak sommaren 1969.
Citera
2009-12-03, 09:50
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att det bara fanns en polisstationstation. 1976/77 fanns det iaf bara en och troligtvis var det samma sak sommaren 1969.

Ska vi då konstatera att den som finns nu är den som fanns där 1969?
Citera
2009-12-03, 12:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samma polisstation.

Citat:
Ska vi då konstatera att den som finns nu är den som fanns där 1969?

Ja jag tror att vi med största sannolikhet kan säga att det var samma person då som nu.

Alltså samma polisstation som den livrädda damen sprang till.
Citera
2009-12-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ja jag tror att vi med största sannolikhet kan säga att det var samma person då som nu.

Alltså samma polisstation som den livrädda damen sprang till.

Är 95% säker på det också eftersom det verkar som ingen känner till någon anna station. Bra att vi kan konstatera detta iallafall!
Citera
2009-12-03, 20:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hyresvärdinnan.

Citat:
Är 95% säker på det också eftersom det verkar som ingen känner till någon anna station. Bra att vi kan konstatera detta iallafall!

Eftersom "godisätarens" skräckslagna hyresvärdinna sprang dit, så måste hon ha bott på ganska nära avstånd.
Citera
2009-12-08, 16:14
Medlem
Kethowes avatar
Citat:
Eftersom "godisätarens" skräckslagna hyresvärdinna sprang dit, så måste hon ha bott på ganska nära avstånd.

Nu klack det till lite i skallen (obehaglig ovana ).
Kan det ha varit så att den förmodade GM bodde på Jovisgatan, Kaplansgatan eller kvarteren där i kring?
Citera
2009-12-08, 16:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
I trakterna av Jovisgatan och Kaplansgatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kethowe
Nu klack det till lite i skallen (obehaglig ovana ).
Kan det ha varit så att den förmodade GM bodde på Jovisgatan, Kaplansgatan eller kvarteren där i kring?

Den vettskrämda hyresvärdinnan kan mycket väl ha bott på någon av dessa gator eller i närliggande kvarter.

Hon sprang iaf för full fart ner till polisstationen och eftersom hon var något till åren kommen, så måste hennes bostad ha legat i närheten.

Som tur var så sprang aldrig "Godisätaren" efter henne.
Citera
2009-12-11, 19:15
Medlem
Kethowes avatar
Citat:
Den vettskrämda hyresvärdinnan kan mycket väl ha bott på någon av dessa gator eller i närliggande kvarter.

Hon sprang iaf för full fart ner till polisstationen och eftersom hon var något till åren kommen, så måste hennes bostad ha legat i närheten.

Som tur var så sprang aldrig "Godisätaren" efter henne.
Sprang hon "ner" så är väl, av mig, nämnda adresser inte så troliga (både Jovisgatan och Kaplansgatan är ju tämligen branta backa, dock ej speciellt långa, utifrån polisstationen).

Kan det möjligen ha varit Dalgatan?

Är det ingen på forumet som vet var GM huserade?
Citera
2009-12-11, 20:47
Medlem
Skaraborg2s avatar
Till polisstationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kethowe
Sprang hon "ner" så är väl, av mig, nämnda adresser inte så troliga (både Jovisgatan och Kaplansgatan är ju tämligen branta backa, dock ej speciellt långa, utifrån polisstationen).

Kan det möjligen ha varit Dalgatan?

Är det ingen på forumet som vet var GM huserade?

När jag skrev ordet "ner" så menade jag inte att hyresvärdinnan skulle ha sprungit nedför en backe. Jag vet inte alls hur han sprang eller var hon bodde.

Det enda jag vet är att hon sprang till polisstationen denna sen kväll/natt. Eftersom hon sprang så måste hon ha bott i närheten av polisstationen, p.g.a. att det var en äldre kvinna.
Citera
2009-12-12, 12:00
Medlem
Kan tänka mig...

Citat:
När jag skrev ordet "ner" så menade jag inte att hyresvärdinnan skulle ha sprungit nedför en backe. Jag vet inte alls hur han sprang eller var hon bodde.

Det enda jag vet är att hon sprang till polisstationen denna sen kväll/natt. Eftersom hon sprang så måste hon ha bott i närheten av polisstationen, p.g.a. att det var en äldre kvinna.

...vad rädd hon måste ha varit i den stunden. :
Träffade en kompis som jag hade när jag bodde på Bergsgatan i Järna (Granne med Jeanette och hennes familj) som bodde på gården bakom. Hon berättade att denna händelse fortfarande nämns då och då där också.
Så vi är många som påverkades mer eller mindre av detta mord.
Citera
2009-12-12, 13:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hyresvärdinnan linrädd.

Citat:
...vad rädd hon måste ha varit i den stunden. :
Träffade en kompis som jag hade när jag bodde på Bergsgatan i Järna (Granne med Jeanette och hennes familj) som bodde på gården bakom. Hon berättade att denna händelse fortfarande nämns då och då där också.
Så vi är många som påverkades mer eller mindre av detta mord.

Att "godisätarens" hyresvärdinna var livrädd rådde inget tvivel om. Denna natt Jeanette mördades, valde hon frivilligt att övernatta i en cell på polisstationen. Är ganska övertygad om att hyresvärdinnan gjorde helt rätt som övernattade i en cell.

Vad jag inte kommer ihåg är hur det gick till när "Godisätaren" skulle hämta sina kvarlämnade pinaler i hennes lägenhet? Eller om han bodde kvar ett tag där (vilket iofs låter otroligt)? Lämnade han lägenheten med polisens hjälp? Någon annan som kanske vet något närmare om detta?

Naturligtvis så var det många som mer eller mindre påverkades av "Sommarmordet" 1969.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in