Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-15, 12:40
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Åt också på E4-baren för inte så länge sedan.
Den dubbla köttsemlan smakade som förväntat och köttsaften rann längs underarmarna precis som vanligt.
De har utökat varianterna av semlorna, bla en Balkanburgare och en italiensk variant, men Gourmet och BBQ är fortfarande godast.

Härligt! Då behöver de bara få det nya brödet på plats .. om det nu kommer att hända.
Citera
2013-03-15, 12:52
Medlem
jordglobens avatar
Nu när man fått tag på "Yummie potato rolls" så är svaret på var man hittar Sveriges godaste hamburgare enkelt: Hemma i jordglobens kök!! Har Lagat burgare tre dagar i rad nu o det lär bli burgare ikväll också.
Citera
2013-03-15, 14:54
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgloben
Nu när man fått tag på "Yummie potato rolls" så är svaret på var man hittar Sveriges godaste hamburgare enkelt: Hemma i jordglobens kök!! Har Lagat burgare tre dagar i rad nu o det lär bli burgare ikväll också.
I vilken restaurang eller matställe hittar man det nämnda köket?
Citera
2013-03-15, 17:28
Medlem
jordglobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
I vilken restaurang eller matställe hittar man det nämnda köket?

Mitt kök är ett ställe där man äter mat, sålunda är det ett matställe. Men vill du diskutera semantiken kring ordet matställe kan du skapa en tråd i språkforat. Här får du en tillbaka ->
Citera
2013-03-15, 17:34
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgloben
Mitt kök är ett ställe där man äter mat, sålunda är det ett matställe. Men vill du diskutera semantiken kring ordet matställe kan du skapa en tråd i språkforat. Här får du en tillbaka ->
Fast eftersom den här tråden rör synonymer till matställen såsom matservering, serveringslokal, restaurang, näringsställe, krog, bar, bistro, taverna, matlokus, lokus, sjapp och sylta bör man hålla sig till detta när man skriver sitt inlägg.
Är man intresserad av matlagning så finns det trådar för detta här:
https://www.flashback.org/f79
Citera
2013-03-15, 19:30
Medlem
jordglobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Fast eftersom den här tråden rör synonymer till matställen såsom matservering, serveringslokal, restaurang, näringsställe, krog, bar, bistro, taverna, matlokus, lokus, sjapp och sylta bör man hålla sig till detta när man skriver sitt inlägg.
Är man intresserad av matlagning så finns det trådar för detta här:
https://www.flashback.org/f79

Alltid roligt med självutnämnda moderatorer. Jag vidhåller, med en dåres envishet, att de godaste burgarna tillagas i jordglobens kök. F.ö ett utmärkt matställe. Dessutom frågas det i tråden var man hittar Sveriges godaste hamburgare och det svarar jag tydligt på. Hade frågan lytt: Hur görs Sveriges godaste hamburgare? kan jag hålla med om att det faller under matlagning. Här får du en annan ->
Citera
2013-03-15, 19:39
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Fortfarande ingen som vet vart den bästa burgaren i Göteborg håller hus?

Det finns många som är goda men i mina ögon inga som sticker ut... North American, Longhorn, Oleary's(ibland).

Några som skrivit Lasse på Heden, är det något? Vad finns det mer för ställen? Är ute efter en saftig gourmet burgare
Lasse på Heden gör ju vanliga fyllekäksburgare - ingen skillnad på dessa och valfri Sibyllagrill längre, tyvärr.

För några år sedan käkade vi alltid burgare på "Till Salu" - helt okej, om man säger så. Billiga också. Friesen var grymma...
Citera
2013-03-15, 20:10
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Mcdonalds dubbelost för 20 spänn är mycket god. Brukar köpa 5 stycken sådana och äta länge.

Att äta mycket och länge är lite som en fylla på folköl. Det tar tid och det roligaste är vägen dit.
Citera
2013-03-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Lasse på Heden gör ju vanliga fyllekäksburgare - ingen skillnad på dessa och valfri Sibyllagrill längre, tyvärr.

För några år sedan käkade vi alltid burgare på "Till Salu" - helt okej, om man säger så. Billiga också. Friesen var grymma...

Käkade på "till salu" för ett par år sedan, var vanlig industriburgare, en klar besvikelse
Citera
2013-03-15, 20:38
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Käkade på "till salu" för ett par år sedan, var vanlig industriburgare, en klar besvikelse

Lasses burgare är bra kvalitè men bara lite bättre än genomsnittet.
Bra men inte bäst!
Citera
2013-03-15, 20:40
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Lasses burgare är bra kvalitè men bara lite bättre än genomsnittet.
Bra men inte bäst!

Till salu har jag aldrig testat, citerade fel citat!
Citera
2013-03-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Nej, vi siktar inte på att bli "ett till flippin'". Vad vi vill göra är att starta en snabbmatsrestaurang med en kvalitet på burgarna som inte funnits hittills i Sverige. Flippin' Burgers ser jag som en restaurang / krog. De har bordsservering, alkoholförsäljning och en genuin restaurangkänsla. Vi kommer att sikta på beställning / betalning / servering vid kassan, ingen alkoholförsäljning och förmodligen inte lika gemytlig känsla i inredningen. Prisnivån ska också ligga lägre än FB och alla krogar som serverar burgare. Den enda likheten är att även vi kommer att ha bageribakade bröd och mala vår egen färs, men det ser jag som en självklarhet hos ett burgarhak som öppnar idag.

Angående USA-resan så kommer vi självklart att skriva om den, men den kommer inte på något vis bli lika omfattande som Jons resa. Vi åker 2,5 dagar till New York för att prova olika ställen med total snabbmatsinriktning för att hämta inspiration och påminnas om utbudet.

Låter mycket bra och jag hoppas verkligen att ni lyckas. Jag ser fram emot att få följa er resa och jag tror att det borde kunna fungera för tiden är rätt. Stort lycka till

Ett litet tips. Gör egen hamburgerost. Det måste gå att få ekonomi i och ni kan differentiera er med det. Hojta till på PM om ni är seriöst sugna och vill veta hur man gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in