Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-28, 12:51
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Hamburgare på en bensinstation kan bara vara dåliga. All varm mat på såna ställen är vidrig.

Enda anledningen att svänga in på en bensinmack är att tanka bilen. Hur fräscht är det att äta en burgare med händerna osande av bensinångor.

Sen förstår jag inte logistiken. Skall man låta bilen stå kvar vid pumpen medan personalen tinar upp burgaren? Skall man betala två gånger och köra undan bilen till en parkeringsplats? Då kan man ju lika gärna åka till en riktig restaurang.
Citera
2018-02-28, 15:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lynx-
Finns knappt något bättre än en välgjord burgare, typ Tugg i Lund eller Charlies i Malmö!

Men... hur längre tror ni trenden med finburgare kommer hålla i sig? Ser ni någon nedgång i nyöppnandet av hak för finburgare?
Jag tycker hypen har lagt sig (lycklgigtvis). Det är sällan jag varit på ett nischat hamburgerhak och blivit riktigt nöjd. Nöjdhet för mig innebär att det är hyfsat prisvärt, smakar bra, ej är snålt tilltaget, samt att personalen är normalt trevlig, att den obligatoriska starkölen till är kall, att det är rent och snyggt.

Tycker till exempel att Burgerson i Göteborg är kraftigt överreklamerat. Jag har varit där några ggr men kommer inte gå dit för egen maskin igen, visst hänger jag väl på om man ska dit med jobbet, men jag kommer försöka styra in på något annat.

Åt faktiskt på John Scotts en hamburgare och tillbehör, men jag blev mycket positivt överraskad! i o f var det AW pris (129) men mycket nöjd. En pint (568ml) för 45 kr och de hade några att välja på. Sen kan det säkert variera kraftigt från ställe till ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Enda anledningen att svänga in på en bensinmack är att tanka bilen. Hur fräscht är det att äta en burgare med händerna osande av bensinångor.

Sen förstår jag inte logistiken. Skall man låta bilen stå kvar vid pumpen medan personalen tinar upp burgaren? Skall man betala två gånger och köra undan bilen till en parkeringsplats? Då kan man ju lika gärna åka till en riktig restaurang.

Ja, när jag tankar så betalar jag alltid direkt vid pumpen med kort. Enda skälet för mig att gå in på en station är om jag (eller frugan) behöver gå på toan, är kaffesugna eller om frun vill ha en tidning. Misstänker ju att det kan stoppa upp duktigt i kassan när någon eller några ska ha burgare.
Citera
2018-02-28, 23:20
Medlem
Bergatroll1s avatar
I Jönköping finns det en del riktigt fina hamburgarställen.

Brooklyn Burger är det finaste jag ätit på.
Citera
2018-02-28, 23:26
Medlem
texas longhorn i stockholm. Bästa burgarna.
Citera
2018-03-01, 23:10
Medlem
mjukmjukares avatar
Bästa Burgarna.
Pratar vi köttet, puckarna eller hela kompositionen m dressing etc?

Då påstår jag att det kan bli två helt olika burgare.
Säger jag som gillar clean kött.

´
Citera
2018-03-01, 23:14
Mexikanaburgaren från Bulltofta Kött i Kirseberg.
Citera
2018-03-04, 16:37
Medlem
KometenKommers avatar
Hamburgarstugan. Påminner om Phils Burger men saftigare.
Citera
2018-03-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge

De allra flesta betalar vid pumpen innan de tankar. Och vad är det du ska betala två gånger?
Man tankar, flyttar bilen till en P-plats och sen går man in och käkar. Lät det invecklat?

Charlies Burgers hörnet Tärningholmsgatan/Lundbersgatan är enligt mig bästa burgarhaket i Malmö. Hur den står sig nationellt vet jag inte.
Citera
2018-03-21, 22:40
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
I Jönköping finns det en del riktigt fina hamburgarställen.

Brooklyn Burger är det finaste jag ätit på.
Har inte ätit på Brooklyn men kan bara instämma i övrigt. Munchies verkar ha stängt ner nu och det har väl egentligen bara blivit sämre de senaste åren. Men för en fem år sedan eller något var det grymt bra. Bodde granne med den gamla lokalen en termin när jag pluggade så det var alltid tentaplugg och burgare i min lya.

När Bada bing öppnade tog dem över tronen tycker jag. Ständigt hög nivå på burgarna. Käkade någon månadsspecial där med sidfläsk och blåbärsdressing en gång. Gudomligt.

Får testa Brooklyn när jag är i stan nästa gång.
Citera
2018-03-22, 05:43
Medlem
MrWalross avatar
Gnarly Burger stockholm .
De har haft erbjudande också , halva kostnaden på notan och en rad trevligheter , sötpotatis pommesen är underbara och känns som man kan äta hur många som helst utan att bli mätt.
Citera
2018-03-23, 21:15
Medlem
Filantrops avatar
American Steakhouse, burgarvagn i Uppsala, Burgarbussen i Falun samt Bastard Burgers restaurang i Uppsala är de bästa jag prövat när det gäller genuin burgarsmak. Även Dylans vagn i Uppsala är bra, dock är restaurangen trist.

I Stockholm är Flippin Burgers ett schysst ställe med helt okej burgare, dock små.

Fetaste målet käkade jag dock i Malmö på tusen2. Där gillar de att experimentera med spännande smakkombinationer och mättnadsgarantin är 110%. Väl värt ett besök!

Att ens nämna kedjorna i en sån här tråd är brutalt pinsamt. Lägg ner bara.
Citera
2018-03-23, 22:16
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop
American Steakhouse, burgarvagn i Uppsala, Burgarbussen i Falun samt Bastard Burgers restaurang i Uppsala är de bästa jag prövat när det gäller genuin burgarsmak. Även Dylans vagn i Uppsala är bra, dock är restaurangen trist.

Skulle säga oavgjort mellan vagnarna American Steakhouse/Dylan's. Hänger helt på dagsformen. Det är en vagn, skippa pommesen.

Dylan's på Vaksalagatan är trist precis som du sa. Bastard har valt en lokal som är som ett svart hål för restauranger; Bastard är den fjärde verksamheten i mitt minne som försöker där; alla fyra hade schysst utbud och service men det gick inte ihop av någon obskyr anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in