Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-11, 13:49
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Nej, vi siktar inte på att bli "ett till flippin'". Vad vi vill göra är att starta en snabbmatsrestaurang med en kvalitet på burgarna som inte funnits hittills i Sverige. Flippin' Burgers ser jag som en restaurang / krog. De har bordsservering, alkoholförsäljning och en genuin restaurangkänsla. Vi kommer att sikta på beställning / betalning / servering vid kassan, ingen alkoholförsäljning och förmodligen inte lika gemytlig känsla i inredningen. Prisnivån ska också ligga lägre än FB och alla krogar som serverar burgare. Den enda likheten är att även vi kommer att ha bageribakade bröd och mala vår egen färs, men det ser jag som en självklarhet hos ett burgarhak som öppnar idag.

Angående USA-resan så kommer vi självklart att skriva om den, men den kommer inte på något vis bli lika omfattande som Jons resa. Vi åker 2,5 dagar till New York för att prova olika ställen med total snabbmatsinriktning för att hämta inspiration och påminnas om utbudet.

Ser framemot att följa detta på bloggen , stort lycka till
Citera
2013-03-11, 14:25
Medlem
Joe Cools avatar
Citat:
Nej, vi siktar inte på att bli "ett till flippin'". Vad vi vill göra är att starta en snabbmatsrestaurang med en kvalitet på burgarna som inte funnits hittills i Sverige.

Låter som E4-baren fast med riktigt bröd och bättre läge. Kan ju bara bli bra.
Citera
2013-03-14, 09:23
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Ser framemot att följa detta på bloggen , stort lycka till

Tack, vi hoppas att vi kan leverera

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Låter som E4-baren fast med riktigt bröd och bättre läge. Kan ju bara bli bra.

Ungefär så. Tyvärr har jag hört att E4-baren har blivit sämre :/
Citera
2013-03-14, 09:43
Medlem
Joe Cools avatar
Citat:
Ungefär så. Tyvärr har jag hört att E4-baren har blivit sämre :/

Jag var där förra veckan och det var inget att direkt klaga på iaf. Lite väl tunnt pressade puckar kanske men det är fortfarande riktigt bra kött och såser. Resten är ju tyvärr standardprylar men det är ju inget nytt.

Fördelen med tunnare puckar är ju att det faktiskt går att få in en dubbelburgare i käften.
Citera
2013-03-14, 13:03
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Jag var där förra veckan och det var inget att direkt klaga på iaf. Lite väl tunnt pressade puckar kanske men det är fortfarande riktigt bra kött och såser. Resten är ju tyvärr standardprylar men det är ju inget nytt.

Fördelen med tunnare puckar är ju att det faktiskt går att få in en dubbelburgare i käften.

Nice, skönt med en lite positivare rapport därifrån, jag måste nog göra ett återbesök snart för att se själv
Citera
2013-03-14, 15:54
Medlem
I Malmö har nu Casual Street Food öppnat på Spångatan. Hyfsade priser, för ca. 150 kronor kan man få en 150gr cheeseburgare med fries och en Brooklyn lager. Rätt så bra basic burgare, kanske på gränsen till understekt som default. Såg några tjejer som lämnade tillbaks sin burgare för påstekning. varning dock för att fries-portionen man får för 10 kr påslag är riktigt liten. Är man hungrig skall man nog ta en basket för 35kr inkl dippor istället.

http://www.casualstreetfood.se/
Citera
2013-03-14, 16:50
Medlem
Naggys avatar
Fortfarande ingen som vet vart den bästa burgaren i Göteborg håller hus?

Det finns många som är goda men i mina ögon inga som sticker ut... North American, Longhorn, Oleary's(ibland).

Några som skrivit Lasse på Heden, är det något? Vad finns det mer för ställen? Är ute efter en saftig gourmet burgare
Citera
2013-03-14, 17:12
Medlem
Playahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusmi
Viggo i Lund,

Här har vi nån som kan
dock tycker ja dom blivit sämre sen dom bytte ägare, nya ägaren äger No1 i malmö och där har dom FÖRJÄVLA goda burgare lätt bästa enligt mig!
Citera
2013-03-14, 18:18
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke-K
I Malmö har nu Casual Street Food öppnat på Spångatan. Hyfsade priser, för ca. 150 kronor kan man få en 150gr cheeseburgare med fries och en Brooklyn lager. Rätt så bra basic burgare, kanske på gränsen till understekt som default. Såg några tjejer som lämnade tillbaks sin burgare för påstekning. varning dock för att fries-portionen man får för 10 kr påslag är riktigt liten. Är man hungrig skall man nog ta en basket för 35kr inkl dippor istället.

http://www.casualstreetfood.se/
Dessa jävla Brooklyn Lager överallt alltså. Roligt nog slipper man den oftast när man käkar burgare i New York. Bästa burgarupplevelsen förgylldes med en IPA i världsklass av Ballast Point.
Citera
2013-03-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Dessa jävla Brooklyn Lager överallt alltså. Roligt nog slipper man den oftast när man käkar burgare i New York. Bästa burgarupplevelsen förgylldes med en IPA i världsklass av Ballast Point.
Casual har:
Pabst Blue Ribbon
Brooklyn Lager
Brooklyn EIPA
Napa Smith IPA

Tycker det är en hyfsad lineup med något för de flesta. Kan hålla med att det känns lite tjatigt med Brooklyn Lager, men den sitter faktiskt bra till en burgare.
Citera
2013-03-15, 11:33
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Fortfarande ingen som vet vart den bästa burgaren i Göteborg håller hus?

Det finns många som är goda men i mina ögon inga som sticker ut... North American, Longhorn, Oleary's(ibland).

Några som skrivit Lasse på Heden, är det något? Vad finns det mer för ställen? Är ute efter en saftig gourmet burgare

Finns bara ett seriöst alternativ så vitt jag vet, och det är Yaki-Das restaurang.

Såvitt jag vet så har de två varianter, och det är den dyrare historien som man ska satsa på. Jag har för mig hette "Richards Hamburgare" och gick på cirka 275 kr. Seriöst den bästa hamburgaren jag har ätit, en riktig gourmetbomb. Den serveras utan övre lock (bun) men med en smält ost ovanpå som jag har för mig var en slags getost. Sjukt gott, ni måste testa den. Bra pommes också.
Citera
2013-03-15, 12:02
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Nice, skönt med en lite positivare rapport därifrån, jag måste nog göra ett återbesök snart för att se själv
Åt också på E4-baren för inte så länge sedan.
Den dubbla köttsemlan smakade som förväntat och köttsaften rann längs underarmarna precis som vanligt.
De har utökat varianterna av semlorna, bla en Balkanburgare och en italiensk variant, men Gourmet och BBQ är fortfarande godast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in