Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-11, 03:26
Medlem
christerys avatar
Här är en till... dom ploppar upp som svampar ur jorden nu
http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4064833.aos#xtor=AD-500-[alltomstockholm]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

Citat:
Kocken Mikael Andersson, 39, och hans krögarkollegor var i New York. Och åt sig in i burgarhimlen på haket Jackson Hole Burgers.

Låter väldigt likt vad Jon på flippin gjorde.
Citera
2013-05-12, 23:09
Medlem
När ska man besöka Flippin' om man inte vill ha det så fasligt fullt?
Citera
2013-05-13, 11:36
Medlem
aoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smedarn
Har inte läst tråden alls typ, men om ni skulle vara och svänga i Kalmar så kan jag rekomendera Lilla Pubens burgare. Åt deras i januari förhoppningsvis så har de samma kock kvar. Det var något speciellt med den, svårt att förklara.

För övrigt hoppas ni berättar för kockarna på de ställen ni får tips om här igenom att ni har blivit rekommenderade av någon annan. Det är alltid kul för kockar att höra att det är folk som gillat det och dragit dit fler.

Håller definitivt med om Lilla Pubens burgare, är den bästa i kalmää! Gött också att de har Peroni..

Godaste burgaren jag har ätit i sverige var på Broken i åre för ett par år sedan, kan ju ha ändrats sen dess..
Citera
2013-05-13, 11:48
Medlem
Oxbringas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Testade denna i veckan. Det var rätt ok men inte mer enligt mig. För salt för mig.
Dessutom misslyckades de med pommesen och friterade sönder dem.

Testade även Bronx Burger Bar i Malmö nyss och det var faktiskt den godaste hamburgaren jag någonsin ätit!
Tyvärr är lokalen sunkig och vi var där på en Söndag, direkt efter två nattklubbskvällar, så toaletten var rent utsagt grisig och luktade gammal urin.

Så jäkla synd på så goda hamburgare. Hoppas de skärper till lokalen och inredningen för de förtjänar massor med kunder och cred:
http://www.burgerbar.se/

Jag har ätit ca 10 burgare på casual och förutom en gång (när dom precis öppnat) var burgaren lite väl rå i mitten. Annars perfekt, dock tycker jag att det är lite för lite salt i köttet vilket en del andra också påpekat på deras facebook. Så där är du väl i minoritet, hehe. Men nu tycker jag att det är köttsmaken som ska fram och då bättre med för lite salt för det går alltid att tillsätta lite extra själv. Pommesen är inte perfekta, mina egna är bättre men jag är mest ute efter burgaren och brukar skippa pommes.

Inte testat Bronx ännu, hört väldigt olika omdöme om dem, bla överstekta burgare från någon och perfekta från andra. Hört om märklig personal som står och dricker milkshake direkt ur blendern!!! osv. Men jag ska testa det någon dag för att bilda egen uppfattning.
Citera
2013-05-13, 15:14
Medlem
Discobands avatar
Mina egna burgare är godast men om jag måste välja ett snabbmatställe så blir det nog O'learys eller MAX i Jönköping.
Citera
2013-05-13, 15:50
Medlem
EastClintfoods avatar
Jag åt en gång älgburgare som verkade vara malet på plats och grillades efter beställningen på finlandsbåten, den kostade drygt 100kr och var bland godaste man ätit.

(runt 5-7 år sen)
Citera
2013-05-13, 23:24
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrattan
När ska man besöka Flippin' om man inte vill ha det så fasligt fullt?

Undrar samma sak. Hur funkar takeaway precis innan stängning?
Citera
2013-05-19, 17:48
Medlem
Amazonites avatar
Ytterligare ett ställe i Stockholm som har poppat upp: http://www.alltomstockholm.se/incoming/article4066063.aos
Citera
2013-05-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxbringa
Jag har ätit ca 10 burgare på casual och förutom en gång (när dom precis öppnat) var burgaren lite väl rå i mitten. Annars perfekt, dock tycker jag att det är lite för lite salt i köttet vilket en del andra också påpekat på deras facebook. Så där är du väl i minoritet, hehe. Men nu tycker jag att det är köttsmaken som ska fram och då bättre med för lite salt för det går alltid att tillsätta lite extra själv. Pommesen är inte perfekta, mina egna är bättre men jag är mest ute efter burgaren och brukar skippa pommes.

Inte testat Bronx ännu, hört väldigt olika omdöme om dem, bla överstekta burgare från någon och perfekta från andra. Hört om märklig personal som står och dricker milkshake direkt ur blendern!!! osv. Men jag ska testa det någon dag för att bilda egen uppfattning.
Håller med om att burgaren på Casual är helt OK.

Har inte provat Bronx, men flytten ger lite dåliga vibbar. Den nya lokalen har en lång historia av halvsunkiga ställen som inte gått ihop, kanske jinxade av Frank Anderssons Champs som låg där.
Citera
2013-05-19, 23:29
Medlem
toungetieds avatar
Köttbaren har en helt fantastiskt god hamburgare. Bästa någonsin
Citera
2013-05-21, 09:04
Medlem
Dongles avatar
Någon som provat nyöppnade Burgersson i Göteborg?
Citera
2013-05-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Någon som provat nyöppnade Burgersson i Göteborg?
Ja, det är riktigt bra. Varit där två gånger och vart jättenöjd båda gångerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in