Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-04-15, 12:09
Medlem
Joe Cools avatar
Ingen som hunnit förbi Lilys Burger under helgen?
Citera
2013-04-17, 18:35
Medlem
meister2002s avatar
Vill rekommendera Babas burgers & bites på Bjursätragatan i Rågsved!
Grymma burgare!!

Meny för 85 kronor..burgare 200g (?) strips och läsk

Satan vad god den var..
Finns både burger-menu och att man kan välja själv i 6 steg..

babas.nu

Andra grymma haket är Basic Bar och köks burgare (Råsundav vid pendelstationen)
Citera
2013-04-17, 22:42
Medlem
TorftigStugbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Cool
Ingen som hunnit förbi Lilys Burger under helgen?
Jodå. Käkade där premiärdagen en timme efter öppning. Helt okej. Sju resor bättre än Texas Burger, men betydligt sämre än Flippin. Kommer nog äta där igen. Samtidigt så har hamburgerhajpen verkligen börjat märkas. Nu är det inte längre än omöjlighet att hitta en juste hamburgare i Stockholm. Vi är på rätt väg. Minst sagt.
Citera
2013-04-20, 09:14
Medlem
Är det nån som testat burgarna på Zink grill?
Citera
2013-04-21, 14:35
Medlem
-silent-s avatar
Järnvägsgrillen i Luleå är lätt favorit
Citera
2013-04-23, 00:06
Medlem
Amazonites avatar
Någon som har provat Shake Käk på Judit & Bertil?
Citera
2013-04-23, 16:05
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Någon som har provat Shake Käk på Judit & Bertil?

Nä, läste en recension om dom i allt om Stockholm, och kommentarerna till artikeln var väl inte så nådiga. Nån av dom i alla fall...

Men varför inte, 105 spänn för en liten burgare... Då ska den vara bra - och kön utanför visar väl på att det är gott, men kanske man blåser upp förväntningarna lite för högt. Därav besvikelsen i kommentaren.

http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4063410.aos
Citera
2013-04-23, 16:16
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Nä, läste en recension om dom i allt om Stockholm, och kommentarerna till artikeln var väl inte så nådiga. Nån av dom i alla fall...

Men varför inte, 105 spänn för en liten burgare... Då ska den vara bra - och kön utanför visar väl på att det är gott, men kanske man blåser upp förväntningarna lite för högt. Därav besvikelsen i kommentaren.

Har hört både högt och lågt om dem, men fortsätter vara skeptisk. Just hemkommen från NY kan jag bara konstatera att jag tror aldrig det kommer finnas en burgare som deras här i Sverige. Tyvärr.
Citera
2013-04-23, 19:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Har hört både högt och lågt om dem, men fortsätter vara skeptisk. Just hemkommen från NY kan jag bara konstatera att jag tror aldrig det kommer finnas en burgare som deras här i Sverige. Tyvärr.

Tja, det börjar väl gå åt rätt håll i alla fall om dom snor idéer från USA.

Flippin är ju en annan som varit till USA för att kolla hur man gör en burgare.

Testade Donken i Bangkok och den smakade precis lika illa som i Sverige. Men jag måste ge dom en eloge för att det smakar precis samma i alla fall, man vet vad man får. Men det var ingen höjdare.

Vad kan en cheese med pommes och dricka kosta i usa? Inte några 105 spänn i alla fall misstänker jag.
Citera
2013-04-23, 20:24
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Tja, det börjar väl gå åt rätt håll i alla fall om dom snor idéer från USA.

Flippin är ju en annan som varit till USA för att kolla hur man gör en burgare.

Testade Donken i Bangkok och den smakade precis lika illa som i Sverige. Men jag måste ge dom en eloge för att det smakar precis samma i alla fall, man vet vad man får. Men det var ingen höjdare.

Vad kan en cheese med pommes och dricka kosta i usa? Inte några 105 spänn i alla fall misstänker jag.

En dubbel Shackburger (dubbel kött alltså) kostar ca 55kr. Pommes ca 20kr och läsken ca 15kr. Så totalt 90kr för en meny som slår alla menyer i Sverige på fingrarna..
Citera
2013-04-23, 21:10
Medlem
Amazonites avatar
Citat:

Vet du hur många gram burgaren ligger på? Enligt en av kommentarerna så blev man inte mätt. Jag brukar nämligen ha det problemet om man får för lite.
Citera
2013-04-23, 22:22
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Vet du hur många gram burgaren ligger på? Enligt en av kommentarerna så blev man inte mätt. Jag brukar nämligen ha det problemet om man får för lite.

Tyvärr, men den såg inte vidare mastig ut på bilder jag snokat fram.

Då jag inte har nåt att relatera till på bilderna så vågar jag inte ens gissa.

Sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in