Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-23, 12:52
Medlem
Orkar inte läsa igenom 14 sidor av tråden, men konstigt vore det om Flippin' Burgers på Kungsholmen i Stockholm inte har nämnts. Fantastiskt goda hamburgare, tillagade från grunden. Underbara pommes till, och ljuvliga smoothies som efterrätt.
Citera
2012-12-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwolt3
Orkar inte läsa igenom 14 sidor av tråden, men konstigt vore det om Flippin' Burgers på Kungsholmen i Stockholm inte har nämnts. Fantastiskt goda hamburgare, tillagade från grunden. Underbara pommes till, och ljuvliga smoothies som efterrätt.
Har också hört att Flippin' Burgers skall vara brutalt bra. Blir att testa inom snar framtid!
Citera
2012-12-23, 15:27
Medlem
khys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eindpeng
Hur kommer det sig att den där jävla Vegabaren alltid kommer på tal i såna här sammanhang?

Käkade där för ett par år sen efter all hype, och det var ju smakmässigt bara en helt vanlig turksibylla med matsal som påminner om bamba. WTF?! De hade ju inte ens gjort sina egna hamburgare utan det var samma gamla djupfrysta dito man får på var och varanann korvmoj!
Antar att du inte käkade sambal-burgaren. Vega baren fick pris för något år sedan som STHLMs bästa eller om det var Sveriges bästa ställe. Kommer inte ihåg.
Citera
2012-12-23, 16:35
Medlem
goatfacekillahs avatar
Väsjöbackens klassiska väsjöburgare får lätt 10/10 av mig. På något vis har dom lyckats!
Citera
2012-12-23, 16:53
Medlem
Kaustis avatar
Skulle kunna ta på mig att prova några ställen när jag kommer tillbaka till Stockholm den 29:e. Har provat Flippin Burgers redan, så den behöver ni inte nämna men annars tar jag gärna emot tips på vilka ställen i Stockholm man måste prova:

- Vega Baren
- Vigårda
- Texas Longhorn
- AG (Allmänna Galleriet?)

Kommer inte hinna testa hur många ställen som helst, men jag kan försöka göra det till ett litet mission att hinna med så många som möjligt. En 3-4 ställen bör jag nog kunna fixa mellan den 29:e dec och 7:e januari i alla fall. Resten tar jag helgerna som kommer. Recensioner kommer såklart upp också.
Citera
2012-12-23, 17:16
Medlem
SthlmBurgerss avatar
Kul att det startats en tråd om burgare!
Har ganska nyligen startat ett litet projekt där jag samlar ihop en lista över de bästa burgarna i Stockholm (www.sthlmburgers.se).

Av de ställen jag ätit på så är Griffins och AG i topp helt klart.
Däremot tror jag att både Flippin' Burgers och Pubologi serverar ännu bättre burgare, men jag har tyvärr inte hunnit med att testa dom ställena än.
Senast redigerad av SthlmBurgers 2012-12-23 kl. 17:26.
Citera
2012-12-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nr30
Orkar du ta dig till Kungälv så är Oskars värt besväret!! Annars som jag skrivit innan: Koles i Majorna! Nikolinas var grymma innan dom bytte ägare, nu vet jag inte!

Håller helt med! Oskars är rena guldet.. Det vattnas i munnen bara av att tänka på deras burgare.
Fan att man bor för långt ifrån..
Citera
2012-12-23, 17:55
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psilosydelisk
kan säga såhär, har haft perioder då jag bara ätit snabbmatsburgare i flera år jag älskar att göra burgare hemma, olika ostar och massa bacon, varför inte testa typ alla såser som finns??

"Perioder" då du ätit hamburgare i flera år!
Citera
2012-12-23, 18:03
Medlem
Crumbzzzs avatar
dubbelpost.
Citera
2012-12-23, 18:04
Medlem
Crumbzzzs avatar
Stångebro gatukök i Linköping är det bästa hak jag ätit på i Sverige. Flippin Burgers som nämnts är också väldigt bra- men håller "Stånkan" lite högre!
Citera
2012-12-23, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av khy
Antar att du inte käkade sambal-burgaren. Vega baren fick pris för något år sedan som STHLMs bästa eller om det var Sveriges bästa ställe. Kommer inte ihåg.
Käkade en vanlig hamburgare och den smakade Sibylla.

Riktigt kass.
Citera
2012-12-23, 19:02
Medlem
Jestermedgesters avatar
Såg artikeln på Jnytt, verkar lovande. Ska lätt bli ett besök in dit i mellandagarna. Trycka i sig munchies efter en joint eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in