Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-24, 09:42
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppPuffen
Callopski:
Hur fan kan du då påstå att Donken burgare ens är i närheten av okej?

Fyfan vilken vidrig människa han verkar vara

Och du tror MacDee har det eller? Ha! GAY!!!!
Både McDonalds och Burger King använder 100% rent nötkött. Det gör inte Max.
Citera
2013-01-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

Max burgare tycker jag smakar som de typ kokat dem och inte stekt dem. Märkligt. Goda i övrigt med fint bröd och fräscha tillbehör.

BK är BK, du vet vad du får. Helt ok burgare, men det är ju verkligen snabbmat. Bra att man kan välja "Extra Allt" o få så mycket sallad i burgaren att det blir som en extra måltid.

Mickey D, McFeast är helt ok, även deras 10 kr´s Cheesburgare funkar som snabb bukfylla, men det är ju inte dit man går direkt för en kulinarisk drömupplevelse direkt.

Måste bege mig till den kungliga huvudstaden snart och testa Vegabaren och den där andra liraren det pratas om i tråden.

Ett liv utan Burgare hade varit ett tråkigt liv
Citera
2013-01-24, 10:56
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Max burgare tycker jag smakar som de typ kokat dem och inte stekt dem. Märkligt. Goda i övrigt med fint bröd och fräscha tillbehör.

BK är BK, du vet vad du får. Helt ok burgare, men det är ju verkligen snabbmat. Bra att man kan välja "Extra Allt" o få så mycket sallad i burgaren att det blir som en extra måltid.

Mickey D, McFeast är helt ok, även deras 10 kr´s Cheesburgare funkar som snabb bukfylla, men det är ju inte dit man går direkt för en kulinarisk drömupplevelse direkt.

Måste bege mig till den kungliga huvudstaden snart och testa Vegabaren och den där andra liraren det pratas om i tråden.

Ett liv utan Burgare hade varit ett tråkigt liv
Anledningen till att Max slaktavfall (som dom kallar burgare) smakar kokt är just för att det inte är 100% nötkött. Utblandat med potatisflingor, mjölk och en massa andra suspekta E-nummer.
Citera
2013-01-24, 10:58
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Förvisso men det finns bättre tråd(ar) för att diskutera hamburgare som snabbmat.
https://www.flashback.org/t231954
Jag har alltid trott att denna tråden var för handgjorda hamburgare som inte är snabbmat.
(Ett namnbyte på tråden vore bra)
Senast redigerad av Sjved 2013-01-24 kl. 11:02.
Citera
2013-01-24, 12:08
Bannlyst
Citat:
Det där 100% ska man nog ta med en nypa salt. Jag tycker burgaren är godare på Max iaf så hur dom än gör det - tummen up!
Citera
2013-01-24, 19:02
Medlem
Filmkorvens avatar
En bra och god hamburgare ska aldrig vara 100% kött! det ska vara 80% kött och 20% fett, det är för att hamburgaren ska bli saftig osv! har tyvärr inget favoritställe, vissa är ju bättre än andra, men har aldrig fått en "wow" känsla på ett hamburgarställe. lite synd faktiskt synd att de inte finns ett snabbställe med endast real BBQ burgers som jag känner till
Citera
2013-01-24, 20:53
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkorven
En bra och god hamburgare ska aldrig vara 100% kött! det ska vara 80% kött och 20% fett, det är för att hamburgaren ska bli saftig osv!
Jo, men det ska ändå vara 100 procent nötkött... Sen får det givetvis gärna vara mer än 20 procent fett. Nötfett alltså.
Citera
2013-01-24, 22:02
Medlem
Filmkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jo, men det ska ändå vara 100 procent nötkött... Sen får det givetvis gärna vara mer än 20 procent fett. Nötfett alltså.

Jag tror jag formulerade mig lite otyldigt, men det va det jag menade
jo du har rätt där faktiskt med fettet, men inte för mycket bara
Citera
2013-01-25, 08:28
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Saknar en högkvalitativ hamburgerbar i Uppsala, godaste nu är MacJack med sina frysburgare.
Ändock jävligt goda.

Någon Uppsalabo som stött på bättre burgare?

EDIT: Kom på en, Bullit nere vid SF har jävligt fin burgare!

Bullit ser stängt ut.

Några andra förslag?
Citera
2013-01-25, 09:30
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkorven
Jag tror jag formulerade mig lite otyldigt, men det va det jag menade
jo du har rätt där faktiskt med fettet, men inte för mycket bara
När jag gör hamburgare så blandar jag nöt- och fläskfärs. Två tredjedelar nöt och en tredjedel fläsk. Det blir saftigt och fint.

Jag håller nog Flippin som den bästa burgare jag har ätit i Sverige. Det köttet som de har är det godaste jag har ätit. Men jag gillar även burgare på Max och O'learys men då är det ju inte köttet jag hyllar utan mer tillbehören.
Citera
2013-01-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
När jag gör hamburgare så blandar jag nöt- och fläskfärs. Två tredjedelar nöt och en tredjedel fläsk. Det blir saftigt och fint.

Jag håller nog Flippin som den bästa burgare jag har ätit i Sverige. Det köttet som de har är det godaste jag har ätit. Men jag gillar även burgare på Max och O'learys men då är det ju inte köttet jag hyllar utan mer tillbehören.
Jag brukar köpa den den fettrikaste biten högrev och göra färs på den. Bland de bättre jag ätit gjordes av mig själv, på högrev.
Citera
2013-01-25, 09:50
Medlem
Lemon.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
När det handlar om den klassiska och många gånger lite sunkiga burgaren som i lite varierat utförande går att köpa i varenda grillkiosk inom rikets gränser, så har jag ännu aldrig tryckt en godare burgare än de som svängs ihop på Krysset i Skellefteå.

Då har jag ändå smaskat på en hel del mellan Piteå i norr och Malmö i söder...

Grillsmaken. Friskheten i dressingen. Brödets rostning. Den fucking-jävla helheten.

Direkt jag får den i näven så kan jag inte lägga band på mig och måste hastighetskäka den på ca 2 min... även fast jag skulle vilja sansa mig och njuta betydligt längre så går det bara inte att låta bli att hugga in på burgarjäkeln som en utsvulten rottweiler.

Jag kan äta "riktiga" burgare på div. restauranger och vara riktigt nöjd, men jag längtar ändå tillbaka till Krysset nästa gång det ska vankas grillad köttskiva mellan bröd

Skulle nästan inte förvåna mig om de blandar ner nåt beroendejox i dressingen

krysset i skellefteå har väldigt goda burgare! Röstar för dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in