Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-29, 21:46
Medlem
speeeds avatar
Xxx chili garlic burger på bröderna olsson i stockholm, stor,stark och jävligt god.
Citera
2012-08-29, 23:23
Medlem
mrlebowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foottomouth
The Rover i Göteborg. Inte hittat någon burgare än som är godare än deras "Ass on Fire"-burgare.

Exakt mannen. Burgare är bland det bästa jag vet och i Sverige finns inget som slår den.

Annars minns jag en sjukt god, kolgrillad, spicy med ananas i tältet på Roskilde festivalen.

In n out burger i USA är nog den bästa man kan köpa för pengar om man ser globalt
Citera
2012-09-02, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Xxx chili garlic burger på bröderna olsson i stockholm, stor,stark och jävligt god.
Är det inte den restaurangen som har vitlök i allting?
Citera
2012-09-02, 20:34
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Är det inte den restaurangen som har vitlök i allting?
Precis, lite otippat att de har en garlic burger...
Citera
2012-09-06, 19:49
Medlem
Dongles avatar
Har klivit upp några klasser och besökt Griffins Steakhouse.
Dubbelburgaren där är numera avbockad.
En fröjd för både öga och gom. Ett torn av härliga smaker serverades.
Välkomponerad, vilket gjorde att brödet höll sig fräscht och spänstigt under hela måltiden.
Köttet tillagat enligt önskemål, medium i mitt fall. Blev informerad vid beställning att den är gjord på högrev och kan se röd ut. Som det ska vara alltså.
Bra smaker och god pommes som höll sig frasig från början till slut.
Den får en 4:a i betyg, köttet kunde faktisk varit saftigare...

Ser man enbart till köttet så är E4 Baren fortfarande etta på min lista.
Ser man till helheten vinner Griffins med marginal. Men det känns desto mer i plånboken.

Ps. Äter ni på Griffins måste ni prova deras korv med bröd. En liten men fantastisk god förrätt.
Citera
2012-09-07, 12:21
Medlem
hazzos avatar
285 spänn för en burgare känns i saftigaste laget.
Citera
2012-09-07, 12:26
Medlem
"Lasses på heden" i Göteborg. Dom har en stor burgare som är på 600 gr köttfärs, ett paket bacon osv, räcker bra till 2 pers som är asgod.

Alla deras burgare är fantastiska, dels för att dom inte steker sönder köttet utan det får vara lite rött men sen har dom blandat i kryddor i köttblandningen som gör det fantastiskt, bästa jag käkat.
Citera
2012-09-07, 13:01
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Det är det absolut.
Burgaren är definitivt inte den mest prisvärda men det är en bra måltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Lellel2
"Lasses på heden" i Göteborg. Dom har en stor burgare som är på 600 gr köttfärs, ett paket bacon osv, räcker bra till 2 pers som är asgod.

Alla deras burgare är fantastiska, dels för att dom inte steker sönder köttet utan det får vara lite rött men sen har dom blandat i kryddor i köttblandningen som gör det fantastiskt, bästa jag käkat.

"Vi har nyss börjat tillverka våra egna hamburgare som görs på ekologisk nötfärs. Köttet kommer från en ras som heter Highland cattle och går fritt på en ö utanför Varberg, Vendelsö."

Intressant.
Tack för tipset, ska hälsa på Lasse nästa gång jag är i Göteborg.
Citera
2012-09-07, 16:47
Medlem
hazzos avatar
Det blir Heden nästa gång jag är i Göteborg.
Citera
2012-09-07, 17:16
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Det är för 360 gram kött. Vem orkar det? Gå ner till 180 (vilket fortfarande är för stort enligt mig) så kostar den 185.
Citera
2012-12-02, 18:14
Medlem
ventures avatar
Bästa burgaren jag tryckt är fan på islandsresturangen dom har på västkusten i staterna käkade min i san diego en big wawe tror jag den hette fyfan vad den satt fint, och på en grym andraplats kommer fan vegabarens hemmagjorda burgare båda sitter som ett smäck BAAM!
Citera
2012-12-21, 16:32
Medlem
Kitzbühels avatar
Sveriges bästa burgare! (?)

Det har öppnat ett ställe i Jönköping, i stadsdelen Liljeholmen, vid namn Munchies

En hamburgersylta mitt i ett bostadsområde.. Ser inte mycket ut för världen utifrån, men när man träder in i den minimala lokalen och får sin New Yorker med pommes.. HERRE.MIN.SKAPARE!!

De har egen ugn de själva tillverkar brödet i, de grillar köttet som de själva maler och trixar o fixar fram de mest överjävliga burgare det tänkas kan.

Alla som ätit där är helt lyriska. Det är fan i mig kaos på luncherna så mycket folk som där är.

Har någon här testat Munchies? Vad säger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in