Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-11, 09:11
Medlem
Hur kommer det sig att alla sådana här trådar får fullt med folk som rekommenderar massa "hamburgare" från kiosker och dylikt? De flesta är ju inte ens hamburgare då en sådan skall innehålla riktigt nötkött och göras direkt från malt kött, inte nedmalda köttrester och andra biprodukter som sen fryses in i något år.

Visst att folk kanske gillar slaskiga hamburgare med massa fett och bacon och sådant på som kiosker brukar ha, men då kan man väll åtminstone gå till Texas Burger eller dylikt som serverar riktigt slaskiga burgare men har riktigt kött i dem.
Citera
2011-04-11, 11:30
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogg
Hur kommer det sig att alla sådana här trådar får fullt med folk som rekommenderar massa "hamburgare" från kiosker och dylikt? De flesta är ju inte ens hamburgare då en sådan skall innehålla riktigt nötkött och göras direkt från malt kött, inte nedmalda köttrester och andra biprodukter som sen fryses in i något år.

Visst att folk kanske gillar slaskiga hamburgare med massa fett och bacon och sådant på som kiosker brukar ha, men då kan man väll åtminstone gå till Texas Burger eller dylikt som serverar riktigt slaskiga burgare men har riktigt kött i dem.

Skulle tro att det är dressingen snarare än köttet. I vissa kiosker kan en nice egentillverkad dressing göra underverk för en burgare, även om den är av det värsta halvfabrikat.
Citera
2011-04-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogg

Jag tycker att båda sorterna har sitt existensberättigande - jag gillar både bra "riktiga" hamburgare och bra sibyllaliknande svenska gatuköksburgare, så länge de är bra (i sin genre). Jag ser dem som två vitt skilda saker som jag tycker om, precis som att jag tycker vitt skilda typer av korvar, och har personligen inget behov att kokettera kring vad som är riktiga hamburgare etc.
Citera
2011-04-11, 17:59
Medlem
Mina egna?

Hamburgerbröd
Ordentligt stekt kött, duktigt kryddat, ska vara lite knaprigt på utsidan.
Cheddarost
Guacamole
Några stekta baconskivor
Lite hackad rå lök
Ketchup
Lite tomat/gurka

Ungefär

Edit: Såg inte vilken sida tråden var på, men ovanstående stämmer fortfarande
Senast redigerad av SP3 2011-04-11 kl. 18:40.
Citera
2011-04-11, 19:02
Medlem
Elgbens avatar
Samma här, min egna är godast. Släng i lite fetaost i köttet, wow säger jag bara.

Jag skulle vilja vända på frågan, vilken är Sveriges ondaste hamburgare.

Det är lätt Big Tasty!
Senast redigerad av Elgben 2011-04-11 kl. 19:11.
Citera
2011-04-11, 20:09
Medlem
Chronicals avatar
Jag kan lugnt säga att McDonalds nya som heter 1955 tror jag, INTE är den godaste iaf....
Citera
2011-04-11, 20:17
Medlem
zmims avatar
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men har ätit på Stångebros hamburgare en gång för något år sen och kan inte alls hålla med om att det skulle vara det bästa hamburgerstället. Däremot Stockslyckes i Alingsås har riktigt bra hamburgare. Även i Uppsala finns det ett riktigt bra ställe, har dock glömt vad det heter.

Fast, säger som föregående talare; mina egna är bäst. Med vitlöksdressing, avokado, tomat, sallad, cheddarost och rå lök. Köttet ska vara grillat och gärna ha lite färskost i!
Citera
2011-04-11, 20:23
Medlem
Mvks avatar
Godast är hemmagjorda burgare som grillas över kol vid strandkanten samtidigt som solen går ner.
Mycket tomat, saltgurka, isbergssallad, lök, ost, ketchup och kavli amerikansk dressing.

Annars är Scan Bistro burgare goda.
94% kött.

Om man nu måste välja en restaurang så blir det Burger King.
Max är sist på min lista.
Deras kött smakar kokt.
Citera
2011-04-11, 21:20
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Jag kan lugnt säga att McDonalds nya som heter 1955 tror jag, INTE är den godaste iaf....

Fick provsmaka den idag och jag kan asvlöja att den inte är Sveriges godaste hamburgare, men den är också långt ifrån den äckligaste snabbmatsburgare man kan hitta
Citera
2011-04-11, 22:32
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Samma här, min egna är godast. Släng i lite fetaost i köttet, wow säger jag bara.
Nu heter ju ämnet "Restauranger och matställen" så ni som lovordar era egna hamburgare har alltså restaurang eller matställe?
Citera
2011-04-12, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towatowa
Jag tycker att båda sorterna har sitt existensberättigande - jag gillar både bra "riktiga" hamburgare och bra sibyllaliknande svenska gatuköksburgare, så länge de är bra (i sin genre). Jag ser dem som två vitt skilda saker som jag tycker om, precis som att jag tycker vitt skilda typer av korvar, och har personligen inget behov att kokettera kring vad som är riktiga hamburgare etc.

Jag vet inte, skulle aldrig få för mig att äta sådana äckliga hamburgare som från sibylla. Skall jag äta något skall det vara gott och av bra kvalité, annars får det vara.
Citera
2011-04-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Va? Har McDonalds en ny hamburgare som heter 1955? Märkligt, har inte hört talas om den, inte ens sett reklam på TV för den.

Jag tror att den absolut viktigaste ingrediensen är såsen. Brödet, köttet, och salladen smakar ju i princip likadant i alla hamburgare.
Fast med ett undantag, hamburgerbrödet i Max hamburgare är äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in