Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-07, 03:32
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Var på Odenplan i går och då såg det ut som att Frasses hade stängt. I fönstret stod det att Brödernas skulle öppna i lokalen inom kort. Förstås ett stort lyft kvalitetsmässigt, Brödernas är ju en helt annan klass. Så det verkade inte vara någon succé att lansera just den formen av norrländsk lokalpatriotism i Stockholm.
Ja inte kommer någon född söder om Piteälven att sakna den kedjan! Mysko att Frasses lyckades kriga sig kvar så pass länge som Frasses gjorde med tanke på vad som serverades!! Antar att det var läget precis bredvid ett internet/gamercafé som räddade kvar dem! Halvzonkade gamers som behövde snabbt intag av fett och kolhydrater innan nästa långmatch dvs!
Hamburgarna var ju inte ens i McDonald´s-klass och det säger ju en hel del om kvaliteten!!
Senast redigerad av Andersdamaan 2020-10-07 kl. 03:35.
Citera
2020-10-07, 04:27
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Ja inte kommer någon född söder om Piteälven att sakna den kedjan! Mysko att Frasses lyckades kriga sig kvar så pass länge som Frasses gjorde med tanke på vad som serverades!! Antar att det var läget precis bredvid ett internet/gamercafé som räddade kvar dem! Halvzonkade gamers som behövde snabbt intag av fett och kolhydrater innan nästa långmatch dvs!
Hamburgarna var ju inte ens i McDonald´s-klass och det säger ju en hel del om kvaliteten!!

Haha nu ska vi inte överdriva. Frasses stekte allt på beställning. Något DONKEN är tvungen att göra idag pga. Hygienskäl.

Så aa sure, fukin mcdonalds slår frasses på fingrarna i kvalité av alla saker.

Nää det där får du nog backa upp bättre än nån halvanekdot om nå gamers. Låter knappt som du varit där vilket jag varit många gånger.

Går ju inte att ta seriöst när du nämner kvalité och donken i samma mening.
Citera
2020-10-07, 04:46
Medlem
BaronVonHelsings avatar
En Los Angeles på Bastard Burgers med en animal style fries på sidan. Bättre blir det inte!
Citera
2020-10-07, 05:06
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Haha nu ska vi inte överdriva. Frasses stekte allt på beställning. Något DONKEN är tvungen att göra idag pga. Hygienskäl.

Så aa sure, fukin mcdonalds slår frasses på fingrarna i kvalité av alla saker.

Nää det där får du nog backa upp bättre än nån halvanekdot om nå gamers. Låter knappt som du varit där vilket jag varit många gånger.

Går ju inte att ta seriöst när du nämner kvalité och donken i samma mening.
Antar att du stammar ifrån norr om Piteälven då!
Nej McDonald´s är verkligen inte en kvalitetsmarkör när det gäller snabbmatshamburgare, och att Frasses inte ens lyckas att nå upp till Donkens lågvattenskvalitet säger ju rätt mycket!
Tar man bort norrlandspatriotismen ur ekvationen så suger deras burgare hårdare än restskatt!!
Senast redigerad av Andersdamaan 2020-10-07 kl. 05:08.
Citera
2020-10-08, 11:13
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Antar att du stammar ifrån norr om Piteälven då!
Nej McDonald´s är verkligen inte en kvalitetsmarkör när det gäller snabbmatshamburgare, och att Frasses inte ens lyckas att nå upp till Donkens lågvattenskvalitet säger ju rätt mycket!
Tar man bort norrlandspatriotismen ur ekvationen så suger deras burgare hårdare än restskatt!!

Lustigt hur Mcdonalds då tagit efter frasses i tillvägagångsättet hur man tillagar burgaren och förvarar den.
Jag menar om mcdonalds har bättre kvalité borde väl frasses apa efter dom istället?

Inte mkt logik här. Men smaken är som baken, men du pratar om Mcdonalds och kvalité i samma mening, vilket iaf jag aldrig kommer erkänna mcdonalds övertag, även om fryspuckarna finns med i beräkningen.
Citera
2020-10-08, 13:17
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Lustigt hur Mcdonalds då tagit efter frasses i tillvägagångsättet hur man tillagar burgaren och förvarar den.
Jag menar om mcdonalds har bättre kvalité borde väl frasses apa efter dom istället?

Inte mkt logik här. Men smaken är som baken, men du pratar om Mcdonalds och kvalité i samma mening, vilket iaf jag aldrig kommer erkänna mcdonalds övertag, även om fryspuckarna finns med i beräkningen.
Din logiska förmåga eller bristande sådan säger jag ingenting om men "Lågvattenkvalitet" skrev jag i alla fall om du nu råkade missade det. Även dålig kvalitet är en sorts kvalitet.
Jag gillar inte McDonald´s men Frasses gillar jag ännu sämre.
Anledningen till det är att Frasses köttpuckar smakar helt utblandat och menlöst, ungefär som en skolkökspannbiff. Inte heller deras pommes når upp till McÅsnedonk´s hyfsat låga kvalitetsnivå och det säger ju rätt mycket.

Uppenbarligen så gick inte Frasses koncept hem här nere eftersom att den enda Frasses i Stockholm nu har lagt ned medan McDonald´s fortfarande tuffar på, om än inte lika starkt som förut.
Senast redigerad av Andersdamaan 2020-10-08 kl. 13:20.
Citera
2020-10-08, 14:03
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Din logiska förmåga eller bristande sådan säger jag ingenting om men "Lågvattenkvalitet" skrev jag i alla fall om du nu råkade missade det. Även dålig kvalitet är en sorts kvalitet.
Jag gillar inte McDonald´s men Frasses gillar jag ännu sämre.
Anledningen till det är att Frasses köttpuckar smakar helt utblandat och menlöst, ungefär som en skolkökspannbiff. Inte heller deras pommes når upp till McÅsnedonk´s hyfsat låga kvalitetsnivå och det säger ju rätt mycket.

Uppenbarligen så gick inte Frasses koncept hem här nere eftersom att den enda Frasses i Stockholm nu har lagt ned medan McDonald´s fortfarande tuffar på, om än inte lika starkt som förut.

Du ignorerar det jag skriver om och om igen. Mcdonalds apar efter Frasses. Kan inte bli tydligare.

Men som sagt, alla som använder ordet kvalité och mcdonalds i samma mening bör ju uteslutas från diskussionen. Jag tycker inte frasses är bra, aldrig sagt, men att säga att mcdonalds är bättre när det kommer till kvalité vill jag gärna att du backar upp. Förutom "smaken" som är som baken som sagt. Olika.

Men kommer nog aldrig få något svar. Verkar vara nått sorts hat mot norrland inblandat. Inte så otypiskt för 08or dock som aldrig bidragit till någonting under sin livstid.
Citera
2020-10-08, 14:35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Du ignorerar det jag skriver om och om igen. Mcdonalds apar efter Frasses. Kan inte bli tydligare.

Men som sagt, alla som använder ordet kvalité och mcdonalds i samma mening bör ju uteslutas från diskussionen. Jag tycker inte frasses är bra, aldrig sagt, men att säga att mcdonalds är bättre när det kommer till kvalité vill jag gärna att du backar upp. Förutom "smaken" som är som baken som sagt. Olika.

Men kommer nog aldrig få något svar. Verkar vara nått sorts hat mot norrland inblandat. Inte så otypiskt för 08or dock som aldrig bidragit till någonting under sin livstid.
Så för att Frasses var före McDonalds med att steka burgaren direkt innan man serverar den så kommer deras kvalitet för all framtid vara högre?

Det resonemanget låter inte helt vattentätt...

För övrigt har jag aldrig ätit på Frasses och äter extremt sällan på McDonalds så jag kan inte uttala mig i sakfrågan.
Citera
2020-10-08, 14:59
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Så för att Frasses var före McDonalds med att steka burgaren direkt innan man serverar den så kommer deras kvalitet för all framtid vara högre?

Det resonemanget låter inte helt vattentätt...

För övrigt har jag aldrig ätit på Frasses och äter extremt sällan på McDonalds så jag kan inte uttala mig i sakfrågan.

Nej det är inte det jag säger. Skriver att det jag själv har att gå på är att Mcdonalds numera har ändrat så att dom gör SOM frasses. Vilket för mig är oförenligt med att mcdonalds skulle ha bättre kvalité i jämförelse om det inte finns några andra faktorer som spelar in. (Som jag vet om).
Enligt mig kommer alltid kvalitén bli bättre om det steks efter beställning i jämförelse med att det ligger på hög i värmeskåp eller whatever.
Men även det är EGENTLIGEN en smaksak om vi ska dra det till sin filosofiska spetts.

Sen om det finns andra faktorer som spelar in förutom tillagandet så välkomnar jag dom åsikterna. Min personliga är att frasses är den bästa av donkan, sibylla och burger king. Enligt mig är Max sämst i Sverige när det kommer till burgare. Därefter följt av burger king, sen donkan, bylla och sist frasses.

Då nämndes fryspuckar och norrlandspatriotism(haha), vilket fick mig att förstå att han inte alls diskuterar kvalitén på de två olika ställen utan det är hans eget personliga hat mot norrland som sipprar igenom. För han är en 08a. Så han måste typ hata norrland? För det ingår liksom?

Alla snabbmatsburgarna är väl frysta innan tillagning så ingen egentlig skillnad där? Men har inte jättestor inblick i branschen. Men har aldrig upplevt nån större kvalitéts-skillnad mellan själva köttbiffarna på de olika ställena.
Tycker kvalitén hos den färdiga produkten börjar och slutar vid tillagning och inte beroende på råvarorna, då råvarorna i den branschen generellt sett är undermåliga med mycket tillsatser osv.

Men kan hålla med om att retoriken inte är vattentät haha, man måste kunna se vad man själv skriver ibland också. Men nu slingrar jag mig in i det sista som en politiker.
Citera
2020-10-08, 17:29
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:

Störtlöjligt!! Bär verkligen inte på något Norrlandshat (Halva släkten bor däruppe), men däremot så verkar du bära på en hel del Stockholmshat såsom du uttrycker dig!! Ruskigt omoget, men det får stå för dig!! Vidhåller dock att en av Frasses främsta ingredienser är just Norrlandspatriotism och att du genom dina uttryck (Nollåttor hatar Norrland, nollåttor har aldrig gjort någonting vettigt i sitt liv osv) har påvisat stora doser sådant! Inte konstigt att du gillar käket dvs!

Egentligen så borde jag stänga diskussionen här iom att du helt uppenbarligen vägrar att ens försöka förstå min poäng, men jag försöker igen:

Både Frasses och Donken suger fast Frasses suger hårdare!!
Vem som sedan var först med att steka hamburgarna på beställning (Frasses har väl apat efter MAX då enligt din logik) är totalt ointressant då det är själva smaken och servicen som spelar någon roll i sammanhanget!! Intressantare är det dock att Frasses uppenbarligen är sämre enligt Stockholmsmått mätt och att den enda Frasses som gjorde ett försök här nere har fått lägga ned medan resten av hamburgerkedjorna (Både gamla och nya) istället tuffar på, om än i halvfart pga Coronapandemin!!

Så läs och riktigt försök att ta in det jag skriver för det blir nämligen de sista meningarna till dig i denna tråd: Både Donken och Frasses suger, men Frasses suger hårdare! Varför? Därför att deras hamburgare är totalt slätstrukna i bästa fall, servicen är seg och personalen, Iaf den som huserade på Odengatan, var t.o.m mer efterbliven än Samhallsprospekten som jobbar hos Donken vid Brommaplan, och det säger inte litet!!

Slutreplik från mig.
Må väl och frodas!
Citera
2020-10-08, 20:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Ja, jag tror nog att det där om gamers stämmer rätt bra. Jag var bara på Frasses 2-3 gånger och mest av nyfikenhet. Det var samtliga gånger dagtid på helgen och alla gånger var det helt stendött där inne. Det känns som att det var andra tider som de hade trafiken de överlevde på. Konkurrensen är ju rätt omfattande också i närområdet. Burger King, McDonalds, grillen nere vid Sveavägen m.fl. Så det var väl de som inte orkade krypa längre bort på gatan från internetcaféet som gick dit.
Citera
2020-10-09, 18:15
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
I Åre på någon restaurang jag inte memorerat åt jag en kycklingbörjare med lökringar "åvanpå". En pinne tryckte ihop den. Det är allt jag minns...bortsett från att det var den godaste hamburgaren jag någonsin ätit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in