Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-09-28, 18:46
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ok, tack för din insiktsfulla analys!

Haha skriver du din tröga åsna som ett par inlägg tidigare inte ens lyckas förstå att det rör sig om en kombinerad wok/hamburgerkiosk där "kärringen" sköter woken.
Vad gäller riktigt goda burgare finns de på Olearys i gävle och Steakhousestället i Kistagallerian, kommer inte ihåg exakta namnet på stället men ligger i "foodcourten".
Senast redigerad av drunknar 2010-09-28 kl. 18:49.
Citera
2010-09-29, 08:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Haha skriver du din tröga åsna som ett par inlägg tidigare inte ens lyckas förstå att det rör sig om en kombinerad wok/hamburgerkiosk där "kärringen" sköter woken.
Vad gäller riktigt goda burgare finns de på Olearys i gävle och Steakhousestället i Kistagallerian, kommer inte ihåg exakta namnet på stället men ligger i "foodcourten".
Vad talar du nu om? Du tycker det är märkligt att jag anser det lite suspekt att en thaikärring på 100 bast gör en hamburgare som smakar gott? Ja, du verkar då vara en riktig gastronom....

Senast redigerad av Carl Serung 2010-09-29 kl. 08:06.
Citera
2010-09-29, 10:37
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vad talar du nu om? Du tycker det är märkligt att jag anser det lite suspekt att en thaikärring på 100 bast gör en hamburgare som smakar gott? Ja, du verkar då vara en riktig gastronom....

Okej jag får vara riktigt tydlig då du verkar har grava läsförståelseproblem. Den kiosken som beskrevs har TVÅ personer anställda. Den ena är en kärring som sköter wok, den andre sköter burgare och liknande. Förstår du nu att burgarna inte görs av en 100-åring? Jag har varit väldigt tydlig nu för att du ska förstå hur du missuppfattat denna situation gång på gång.
Citera
2010-09-29, 10:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Okej jag får vara riktigt tydlig då du verkar har grava läsförståelseproblem. Den kiosken som beskrevs har TVÅ personer anställda. Den ena är en kärring som sköter wok, den andre sköter burgare och liknande. Förstår du nu att burgarna inte görs av en 100-åring? Jag har varit väldigt tydlig nu för att du ska förstå hur du missuppfattat denna situation gång på gång.
Att du ens orkar.. Byfåne...
Citera
2010-12-05, 16:16
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
var det inte nått ställe i Upplands Väsby som serverade burgare med rusk kaviar?

Ja mammas heter grillen. Förr i tiden åkte man ända ut till mammas för att få en nattburgare.
Citera
2010-12-21, 10:31
Medlem
Jag tycker nog att McDonalds El Maco hamburgaren är godast.
El Maco borde seriöst göras till ett permanent alternativ i McDonalds meny.

Sen vet jag inte hur goda Max och Burger kings hamburgare är för de har inga restuaranger någonstans! Eller det finns en liten Max hamburgerrestaurang kanske 20km bort men mindre ställe får man leta efter.. det är typ 2x2m stort och sen är det proppfullt med folk så man sitter där med en massa människor tätt intill sig, bakom, på sidorna, och framförallt framför, man känner sig som en jäkla kyckling som trängs med alla andra hundratals kycklingar när de äter, jag vill ha lite avskildhet när jag äter (bland främmande människor). Och att ta hem hamburgaren går inte för den hinner bli kall.

Mitt råd till Max och Burger King är bygg ut för tusan! EXPANDERA!
Herregud.. ett par restauranger i Stockholm kommer man inte långt med..
Det ploppar upp en massa Jula, Rusta, och Clas Ohlson etc butiker här hela tiden men nej, Max eller Burger King kommer inte på tal.
Senast redigerad av BlackbirdCaD 2010-12-21 kl. 10:34.
Citera
2010-12-21, 16:11
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackbirdCaD
Mitt råd till Max och Burger King är bygg ut för tusan! EXPANDERA!
Herregud.. ett par restauranger i Stockholm kommer man inte långt med..
Det ploppar upp en massa Jula, Rusta, och Clas Ohlson etc butiker här hela tiden men nej, Max eller Burger King kommer inte på tal.

Vågar man tippa på att du bor någonstans i nordvästra sverige?

http://max.se/restauranger.aspx
http://www.burgerking.se/restauranger/

.. att säga "ett par restauranger i stockholm" är väl ändå lite att ta i?
Citera
2010-12-21, 16:50
Medlem
sepefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Ja mammas heter grillen. Förr i tiden åkte man ända ut till mammas för att få en nattburgare.

Det finns en Mammas grill som serverar hamburgare med kaviar i Täby. Vid Bilia ungefär!
Citera
2011-01-09, 08:39
Medlem
bigpetes avatar
Två ställen som gör jävligt goda burgare är:

Corner i Västervik - Bara jävligt goda burgare helt enkelt!

Stippes i Malmö - Sjaskiga lokaler och mycket a-lagare/pundare. men fy fan vilka grymma burgare!
Citera
2011-01-09, 10:19
Medlem
Bäver_s avatar
Finns en något hak på mattorget i Sollentuna Centrum som gör väldigt goda burgare.
Citera
2011-01-09, 10:23
Medlem
christerys avatar
Järnvägsgrillen i Luleå om man nu nånsin är där var inte helt fel. Åker man längre norrut så har Kalles i Haparanda utsetts av Tandläkarnas interntidning till Sveriges bästa, jag kan hålla med om att i alla fall dom största. Deras superskrov skulle stilla hungern för innevånarna i ett litet land i Afrika typ.
Citera
2011-04-09, 16:29
Medlem
kofotleifs avatar
I malmö är det Stippe's iaf. Finns inget godare än deras hamburgartallrik med bernaisesås vid sidan av till stripsen. Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in