Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-08-18, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
3. Björns Trädgårds grill, Medborgarplatsen.

Ja varfor inte, dessutom brukar det alltid vara 'action' dar pa Fredagar & Lordagar...

Mat och 'acion' till samma pris, klart schysst!...Dock inte samtidigt...
Citera
2004-08-18, 12:03
Medlem
mammas i väsby!
Citera
2004-08-18, 12:24
Medlem
RedSnakes avatar
11:ans grill i Östersund gör dom överlägset godaste burgarna i Sverige! Nu har jag givetvis inte ätit på ALLA gutukök, men det har blivit en HEL DEL ställen under mina 8 år som musiker...

Fan, nu fick jag ångest över vikten och mina kolesterolvärden...
Citera
2004-08-18, 12:28
Medlem
dricksprits avatar
Big Mac, eller Daisys typ fläskköttsburgare, kommer inte på vad den heter men god är den!
Citera
2004-08-21, 11:20
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Daisys

Ej att förglömma Daisys. Den på Nynäsvägen (efter skogskyrkogården) är "far moore superior" än den vid Danvikstull.

Vill även meddela att MAX snart öppnar nytt i Sickla (Värmdöleden). Mums för till Max
Citera
2004-08-21, 12:01
Medlem
Jag tycker allvarligt talat om Mcdonalds. Fast dom godaste är hemmagrillade specialburgare från Scan, jävligt speciell smak vette fan vad dom kallas för men dom säljer dom fan inte i butik.
Citera
2004-08-21, 13:06
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bom Tombadill
MacJack i Uppsala. Ligger mitt emot en Mc****** rest... korsningen råbyleden/vattholamavägen. Man kan få en massa smaskens på burgarna där, aioli, bearniesås, kaviar o en massa annat. tillagade med kärlek!!!

Instämmer.
Citera
2004-08-21, 14:28
Medlem
jaha jovissts avatar
Den burgare som kommer närmast köttfärs är väl, av smak ock konsistens att döma, McD. Max, Clock(finns dom ?), Sibylla och sån skit är ju bara nermald brosk, "köttet" är genomskinligt smakar as.

Annars går det ju utmärkt att göra dom själv, blanda köttfärs med ägg, mjölk och ströbrod salta och krydda (rikligt med kryddpeppar är en höjdare). sen steker man inte för länge så dom blir hårda tycker jag, ost, dressing, tomat, lök osv lägger man på efter behag, piskar vilken köpt burgare som helst med flera ljusår. Köttkvaliten är oerhört viktig, det är därför man försöker gömma "köttet" bland en massa tillbehör.
Citera
2004-08-22, 20:10
Medlem
miklons avatar
Orkar inte läsa igenom 11 sidor just nu, så om någon har svarat samma som mig ber jag om ursäkt.

Förut kunde man köpa _riktigt_ goda burgare hos korvgrillen på Fristadstorget i Eskilstuna ("Runda Grillen" eller "Fristadsgrillen"), men de har bytt levarantör nu och håller inte riktigt måttet längre.

Annars har Corner (lokal sörmländsk kedja) riktigt goda burgare, de är gjorda på blandfärs, så de smakar lite annorlunda än på andra ställen. De har dessutom en riktigt god dipsås/dressing, som är så omtyckt att den går att köpa med hem i små plastburkar.

När det gäller de stora kedjorna tycker jag att Max står i en klass för sig, även BK gör goda burgare, men når kanske inte riktigt ända fram i den striden. McDonald's har oftast helt ok burgare tycker jag, men här i Eskilstuna är de nästan oätliga, eftersom personalen av någon anledning kryddar dem med enorma mängder salt.
Citera
2004-08-23, 05:13
Medlem
TheMPGs avatar
Seriöst, vad är det som är så gott med mammas? har käkat där ett par ggr, testat lite olika, men tycker inte att dom smakar något speciellt..

Den absolu godaste burgaren jag någonsin smakat är "Skeneburgare" på en grill i skene utanför borås, på väg mot varberg, är sugen på att åka hela vägen från sthlm för att käka den burgaren igen. Svampsruvning och smörstekt persilja, onyttigt och jättegott.

PÅ highlanders i jakobsberg har dom en burkare med vitlök, nästan i klass med skene!
Citera
2004-08-23, 05:31
Medlem
t.montanas avatar
Nu är jag vegetarian, men då jag åt kött så vill jag minnas att den godaste hamburgaren kunde finnas hos O´learys i Skellefteå.
Citera
2004-08-23, 10:38
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaz
mammas i väsby!

Läs mitt tidigare inlägg!! De har hur många anmärkningar som helst hos miljö och hälsa!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in