Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-23, 22:57
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop
American Steakhouse, burgarvagn i Uppsala, Burgarbussen i Falun samt Bastard Burgers restaurang i Uppsala är de bästa jag prövat när det gäller genuin burgarsmak. Även Dylans vagn i Uppsala är bra, dock är restaurangen trist.

I Stockholm är Flippin Burgers ett schysst ställe med helt okej burgare, dock små.

Fetaste målet käkade jag dock i Malmö på tusen2. Där gillar de att experimentera med spännande smakkombinationer och mättnadsgarantin är 110%. Väl värt ett besök!

Att ens nämna kedjorna i en sån här tråd är brutalt pinsamt. Lägg ner bara.

Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Skulle säga oavgjort mellan vagnarna American Steakhouse/Dylan's. Hänger helt på dagsformen. Det är en vagn, skippa pommesen.

Dylan's på Vaksalagatan är trist precis som du sa. Bastard har valt en lokal som är som ett svart hål för restauranger; Bastard är den fjärde verksamheten i mitt minne som försöker där; alla fyra hade schysst utbud och service men det gick inte ihop av någon obskyr anledning.

Kul med några fler Uppsala-referenser. Hur står sig burgarna på Churchill Arms i jämförelse enligt er? Jag har ätit där två eller tre gånger och jag har tyckt att deras burgare varit suveräna men kanske har jag varit extra hungrig. Jag har inte provat de ställen ni nämner, oftast när jag är i stan är det lite mer uppstyrda middagar så det blir få tillfällen...
Citera
2018-03-23, 23:14
Medlem
mjukmjukares avatar
Jureskogs Burgarkrog på Jakobergsgatan i Stockholm som är den första i hans kedja kommer med säkerhet leverera.
(60 krogar på tre år)

Min favvo i förhandsvisning är precis som på McD... Dubbel Cheese.

´
Citera
2018-09-08, 16:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Testade burgaren på Irish Embassy: inte så märkvärdig, inte dålig, men inte bra. Alldeles för lite pommes, som var något för salta. Cole slaw inte särskilt goda heller. Men bra service och trevlig stämning.
Citera
2018-09-23, 10:36
Medlem
Mogrens avatar
Det är nog omöjligt att säga vilken som är Sveriges godaste hamburgare. Det enda man med säkerhet kan säga är att alla är bättre än de snuskburgare som tillhandahålls av Max.
Citera
2018-09-24, 17:35
Medlem
mortuus82s avatar
Dom godaste burgarna får man ju enligt mig hemma, då vet man vad man äter allafall. Ger inte mycket för våran hamburgrar kultur vi har i sverige direkt..
Citera
2018-09-24, 17:37
Medlem
Bulltofta Kött i Malmö har en klassisk burgare: Dallasburgaren.
Citera
2018-09-24, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Bulltofta Kött i Malmö har en klassisk burgare: Dallasburgaren.

Är det Sveriges godaste enligt dig?
Citera
2018-09-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuus82
Dom godaste burgarna får man ju enligt mig hemma, då vet man vad man äter allafall. Ger inte mycket för våran hamburgrar kultur vi har i sverige direkt..
Har du missat hamburgerboomen dom senaste ~5 åren?
Citera
2018-09-24, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mortuus82

Vilka ställen har du testat?
Sverige har ju en blomstrande burgarkultur i många städer.
Citera
2018-09-24, 22:14
Bannlyst
Vi var på Bistro Sanguine på S vägen i Gbg i lördags. Hade hört att deras burgare var goda och det var dom verkligen! För ynka 119 spänn fick jag en 200g cheeseburgare med tillbehör som var magiskt god!
Citera
2018-09-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Det är nog omöjligt att säga vilken som är Sveriges godaste hamburgare. Det enda man med säkerhet kan säga är att alla är bättre än de snuskburgare som tillhandahålls av Max.

Håller med! Ett ställe som va bäst är dålig nästa gång! Formen avgör alltid smaken!!!
Citera
2018-09-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Är det Sveriges godaste enligt dig?

Det är väl rätt jävla svårt att göra en bedömning, när man inte ätit på varenda jävla hamburgarerestaurang runt om i landet?

Bulltofta Kött ligger jävligt bra till ja. Bättre än McDonalds, Burger King, skräpet Max och diverse gatukiosker i Malmö, Gbg och Stockholm som jag ätit mycket på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in