Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Är ute efter en burgare som inte är lagad från massa halvfabrikat utan där dom verkligen har ansträngt sig med riktiga ingrediesner

Vi ska bo på ett hotell/vandrarhem vid slussen, så var ligger odenplan när man är vid slussen? =) Långt iväg eller så tänkte jag

Oljebaren gör allt själva...
Bacon, såsen, brödet, köper in hela kossor från något ställe på gotland som föder upp dem med massage och så får de käka öldrav och grejer.

Det är bara att ta gröna linjen mot Hässelby Strand/Alvik/Vällingby från Slussen och gå av vid St Eriksplan. Sen går ni upp mot Torsgatan och så ligger det 20 sekunder från uppgången typ.
Citera
2013-12-04, 23:31
Medlem
Pyzkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Oljebaren gör allt själva...
Bacon, såsen, brödet, köper in hela kossor från något ställe på gotland som föder upp dem med massage och så får de käka öldrav och grejer.

Det är bara att ta gröna linjen mot Hässelby Strand/Alvik/Vällingby från Slussen och gå av vid St Eriksplan. Sen går ni upp mot Torsgatan och så ligger det 20 sekunder från uppgången typ.
Mot vällingby alltså!
Ska nog inte va så svårt då Jaja man får se imon vad de blir för nåt
Citera
2013-12-04, 23:41
Medlem
suqas avatar
Om man går i snabburgartankar rekommenderar jag "Hamburgerprinsen" i Västberga. Ligger mitt emot OK vid dom två rondellerna.

Går inte att jämföra med "riktiga" burgare, men spöar alla andra snabbmatsställen som serverar hamburgare, med hästlängder.
Citera
2013-12-04, 23:49
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Om man går i snabburgartankar rekommenderar jag "Hamburgerprinsen" i Västberga. Ligger mitt emot OK vid dom två rondellerna.

Går inte att jämföra med "riktiga" burgare, men spöar alla andra snabbmatsställen som serverar hamburgare, med hästlängder.

Heh, var på hamburgarprinsen idag, och förstår inte helt allas hyllningar till dem. Visst att de kanske har någon egen sås nånstans men annars var det samma gråa, trista köttliknande puckar och vanliga bröd som alla andra gatukök. Lite mer pommes än på t.ex. Daisys men samma sort. Meh. Då tycker jag E4-barens gourmetburgare, vegabarens sambalburgare, en nygjord dubbel qp från donken eller en big king xxl på bk är bättre.
Citera
2013-12-05, 00:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Så, m a o, så finns det fortfarande ingen riktigt, riktigt bra hamburgare i Sverige?

Säg inte Flippin bara; för klen meny, för dåligt bröd och för mycket gatukök över friesen...
Citera
2013-12-05, 01:11
Medlem
FrasseKnassens avatar
Kanske lite offtopic men någonstans i Sverige kunde man tydligen köpa en inbakad pizza med hamburgare och pommes frites inuti, de e fränt de! Om jag ändå kom ihåg var...
Citera
2013-12-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseKnassen
Kanske lite offtopic men någonstans i Sverige kunde man tydligen köpa en inbakad pizza med hamburgare och pommes frites inuti, de e fränt de! Om jag ändå kom ihåg var...

"Calskrove" tror jag att dom kallar det. Finns säkerligen en tråd om det.
Citera
2013-12-05, 10:32
Medlem
FrasseKnassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
"Calskrove" tror jag att dom kallar det. Finns säkerligen en tråd om det.

Så var det de hette, man tackar.
Citera
2013-12-05, 15:24
Medlem
Internetanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Detta ska jag se till så vi käkar på då, vad är priset för en burgare där?=)

Ganska dyrt, runt 100 kronor kostar det! Jag studerar (no cash flow) men att sitta där med några kompisar med en riktigt god burgare och en kall Corona är det alltid värt det!
Citera
2013-12-10, 05:40
Medlem
Amazonites avatar
Brödet på The Rover måste vara ett skämt.
Citera
2013-12-17, 02:17
Medlem
Naggys avatar
Någon som prövat det här ännu? Verkar rätt nytt eller har jag fel?

Ska bege mig dit snart iaf!

http://www.thebarn.se/menu-category/meny/
Citera
2013-12-17, 04:02
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Någon som prövat det här ännu? Verkar rätt nytt eller har jag fel?

Ska bege mig dit snart iaf!

http://www.thebarn.se/menu-category/meny/
Toppbetyg av Mr. Hamburgare i alla fall så det verkar lovande: http://mrhamburgare.tumblr.com/post/69249833767/the-barn-35poang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in