Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-30, 13:59
Bannlyst
stippes har goda burgare men dom bästa finns på kanalkiosken i höllviken vid bron och bra priser o god service har dom med vi brukar vara med vår båt där jag älskar dom burgarna
Citera
2010-04-30, 14:12
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Burgaren på PM Pub&Mat i Karlskrona är utan tvekan den godaste burgaren jag någonsin har ätit. Påminner nästan lite om HIMYM avsnittet när dom är på jakt efter den godaste burgaren.

Fan vad glad jag är att jag kikade in här nu! Mina kära föräldrar bor i Karlskrona så ska dit i sommaren, och en god burgare uppskattas alltid! Är det restauranglagade burgare eller färdigköpta? Vad går dom lös på? Brukar annars älska Klockgrillens största, tror den ligger på 200g? Absolut ingen hög kvalitet, men perfekt kioskburgare. Jävligt salta pommes har dom också vilket är gott, brukar dra ordentligt i läpparna efter en avklarad portion!

För övrigt vill jag minnas mig ha ätit en fantastiskt god burgare på Lord Nelsons i karlshamn, tror det heter Ågatan 12 eller något sådant nu och vet inte om maten är av samma kvalitet som tidigare.
Citera
2010-04-30, 15:23
Medlem
joe_ss avatar
54 sidor utan att någon nämnt Quality i Halmstad i början av 90-talet. Best Of The Best helt enkelt.

Stora temaburgare med antingen friterade potatisklyftor eller stora pommes. Serverades på porslinstallrik och avnjöts med kniv och gaffel. Klassigt och asastora!

Fanns bl a salsa-, originalversion och lite andra sorter jag inte minns men fansatan vad goda dom var!

Låg på Brogatan. I korsningen.
Citera
2010-04-30, 18:05
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Fan vad glad jag är att jag kikade in här nu! Mina kära föräldrar bor i Karlskrona så ska dit i sommaren, och en god burgare uppskattas alltid! Är det restauranglagade burgare eller färdigköpta? Vad går dom lös på? Brukar annars älska Klockgrillens största, tror den ligger på 200g? Absolut ingen hög kvalitet, men perfekt kioskburgare. Jävligt salta pommes har dom också vilket är gott, brukar dra ordentligt i läpparna efter en avklarad portion!

För övrigt vill jag minnas mig ha ätit en fantastiskt god burgare på Lord Nelsons i karlshamn, tror det heter Ågatan 12 eller något sådant nu och vet inte om maten är av samma kvalitet som tidigare.

Det var i och för sig ett bra tag sen jag käkade där, ~2 år sen. Men dom var hemmagjorda, har för mig att brödet också var hembakat. Kommer inte ihåg vad jag fick ge för den, men det var en hamburgertallrik, så det var pommes till. Så det var nog runt hundralappen skulle jag tro.
Citera
2010-05-06, 13:10
Bannlyst
var ligger time
Citera
2010-05-06, 13:18
Medlem
De bästa stället jag vet är prestogrillen på Lidingö. GRYMMA HAMBURGAR OCH TUNNBRÖDRULLAR.
https://www.flashback.org/t456830p4
Citera
2010-05-06, 13:20
Medlem
Kanske inte den bästa men lappens i Hedemora måste vara en av dom som ger mest .
Citera
2010-05-06, 14:31
Medlem
Kallekanons avatar
Sörby pizzeria i Örebro, blir lika glad varje gång jag äter där
Citera
2010-05-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Sörby pizzeria i Örebro, blir lika glad varje gång jag äter där

vilken sida av Örebro finns den på åker igenom där rätt ofta.
Citera
2010-05-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av travspelaren
stippes har goda burgare men dom bästa finns på kanalkiosken i höllviken vid bron och bra priser o god service har dom med vi brukar vara med vår båt där jag älskar dom burgarna

kanalkiskens Dallasburgare är faktist inte att leka med...
Citera
2010-05-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ok, vi fattar att ni båda jobbar på kanalkiosken i Höllviken, sluta göra reklam för det stället nu för helvete!

jag jobbar dock inte på de stället.. men var där och spelade minigolf i helgen å åt en dallasburgare...
Citera
2010-05-26, 12:44
Medlem
nobbe82s avatar
Daisys i täby har de absolut godaste burgarna jag käkat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in