2009-11-22, 20:17
Medlem
Centipedes avatar
Gomorron Sverige 23 November 2009

7.15 Hur påverkar flyktingmotståndet i Vellinge trovärdigheten för regeringens flyktingpolitik? Kan Sverige blir lika främlingsfientligt som Danmark? TOBIAS BILLSTRÖM (M), migrationsminister och LENA SUNDSTRÖM, journalist och författare
Citera
2009-11-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
7.15 Hur påverkar flyktingmotståndet i Vellinge trovärdigheten för regeringens flyktingpolitik? Kan Sverige blir lika främlingsfientligt som Danmark? TOBIAS BILLSTRÖM (M), migrationsminister och LENA SUNDSTRÖM, journalist och författare
Snälla sluta nu, jag orkar inte mer!
Citera
2009-11-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
Snälla sluta nu, jag orkar inte mer!

Amen! Haha, vilken jävla ankdamm vi lever i...
Senast redigerad av bob75 2009-11-22 kl. 20:27.
Citera
2009-11-22, 21:04
Bannlyst
Citat:

Det märks hur den officiella agendan är, ett flyktingboende med skäggbarn i en liten ort har varit riksnyheter i flera dagar. Samtidigt kastas det sten, bränns skolor och våldtas där ute, sådant som media tydligen inte intresserar sig för.
Citera
2009-11-22, 21:24
Medlem
Wictorixs avatar
Citat:
har du en länk till programmet?
Citera
2009-11-22, 21:26
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wictorix
har du en länk till programmet?

Det är inte den 23 idag
Citera
2009-11-22, 21:32
Medlem
Wictorixs avatar
Citat:
Det är inte den 23 idag
oj jäklar... glömde att jag har ställt fram datumet på datorn (skulle få ett l4d2-crack att fungera (vilket jag fick tillslut! (jäkligt bra spel kan jag meddela)))

åter till topic:
Lena Sundströms idioti kan vidare studeras i dagens fantastiska ljudbildspel: http://wwwc.aftonbladet.se/ljudbildspel/vellinge/

lägger till en Golonka-varning på länken ovan. ses på egen risk!
Citera
2009-11-22, 21:57
Medlem
zeke5s avatar
Det som är intressant är att inga vellingebor kommer till tals i debatten eller så vågar de inte.
Det är alltid folk utanför som har synpunkter.
Är man inte uppvuxen i kommunen så förstår man inte hur det är är.
Det är social stor skillnader mellan invånarna.
Hela Näset är ett reservat för rika duktig rika.medan vellinge och småbyarna runt om är för vanligt folk.
kontrasterna är större i vellinge än i malmö.
Citera
2009-11-24, 00:00
Medlem
kisels avatar
Lena, träffade du verkligen en dam från Auschwitz?

Slutklämmen på Lena Sundströms artikel om hatet i Sverige, där hon genom ett lyckosamt möte med en Auschwitz-överlevare får läsarna att accociera till nazismen:

---
En äldre kvinna kommer fram och tar mig i armen när jag skall gå.

– Jag var 19 år när jag kom hit, säger hon.

– De här människorna. De förstår inte. De vet inte hur de här barnen har lidit.

– Jag var 19 år och jag kom direkt från Auschwitz. Sex veckors karantän, och vi hade löss och skabb och magtyfus. Vi hade förlorat allt.

Hon uppger sitt fullständiga namn, men vill inte ha med det i tidningen.

– Kära du, jag har barn och barnbarn att tänka på. Det är ett litet samhälle vi bor i.
---

Frågan är hur stor sannolikhet man har att träffa på en överlevade från ett koncentrationsläger en dag på stan? Låt oss göra lite grova uppskattningar. Sverige har ca 9 000 000 invånare. Enligt Föreningen Förintelsens Överlevande finns det ca 1 000 idag levande personer som suttit i nazisternas koncentrationsläger. Chansen att en slumpmässigt vald person på gatan skulle suttit i koncentrationsläger är då 1 000 / 9 000 000, alltså ca 0.0001. (Som sagt är det här grova uppskattningar, egentligen är chansen ännu mindre eftersom 85-åringar rör sig mindre på stan än genomsnittsmänniskan.) Antag att Lena under sin dag på stan träffade 50 personer, vilket är rätt mycket på en dag. Sannolikheten att en av dem har suttit i koncentrationsläger kan alltså uppskattas till 0.0001 * 50 = 0.005.

Alltså, Lena har haft en väldig tur. Med ca 99.95 % sannolikhet träffar man INTE på en överlevare en dag på stan.
Citera
2009-11-24, 00:21
Medlem
kisels avatar
Lena och Aushwitz-tanten fortsättning

Den här raden om Auschwitz-damen är extra intressant tycker jag:

"Hon uppger sitt fullständiga namn, men vill inte ha med det i tidningen. "

En väldigt vanligt förekommande sak när man ljuger är att man lämnar mer detaljer än vad som är motiverat. Samvetet vet att man ljuger och därför känner man sig ifrågasatt och går i försvarsställning.

Jag har säkert sett hundratals artiklar där folk uttalar sig utan att vilja ha med sitt namn i tidningen. Jag kan dock inte påminna mig att jag sett artikelförfattaren explicit påpeka att den som uttalat sig faktiskt uppgett sitt namn. Här är det heller inte bara namn utan fullständigt namn .

Som den legitimerade amatörpsykolog jag är säger jag till Lena: FEL FEL FEL, du träffade ingen kvinna från Auschwitz i Vellinge.
Citera
2009-11-24, 00:27
Medlem
Såg precis inslaget från Gomorron Sverige imorse (23 nov) på SVT Play. Mellan 09:00-20:00 är inslaget... Alltså jag började nästan gråta! Hur inihelvetes blind kan man vara, Lena Sundström!!?? Migrationsministern har nu äntligen fattat vinken och talar om problemen med integrationen (som sopats under mattan), vilket Sundström pratar bort med någon jävla anekdot från Danmark! Sundström är verkligen statuerat exempel av vänstervriden, journalistisk PK-dumhet när den är som allra värst.

Det är inte någon annan människa jag önskar kulturberikning, men Sundström verkar vara tvungen att uppleva denna förnedring för att se problematiken på nära håll och VERKLIGEN förstå den! Arma människa!
Citera
2009-11-24, 00:47
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Såg precis inslaget från Gomorron Sverige imorse (23 nov) på SVT Play. Mellan 09:00-20:00 är inslaget... Alltså jag började nästan gråta! Hur inihelvetes blind kan man vara, Lena Sundström!!?? Migrationsministern har nu äntligen fattat vinken och talar om problemen med integrationen (som sopats under mattan), vilket Sundström pratar bort med någon jävla anekdot från Danmark! Sundström är verkligen statuerat exempel av vänstervriden, journalistisk PK-dumhet när den är som allra värst.

Det är inte någon annan människa jag önskar kulturberikning, men Sundström verkar vara tvungen att uppleva denna förnedring för att se problematiken på nära håll och VERKLIGEN förstå den! Arma människa!

Säga vad man vill om Lena men hon är en av SD:s bästa valarbetare. Hon har en otroligt arrogant attityd som kommer fram så fort hon blir lite upprörd, med diverse avsnäsanden, hetsigt tonfall samt en allmän södermalmsattityd.

Folk ser inte att hon talar till dem, hon talar ned till dem. Istället för att hålla med henne blir reaktionen något i stil med "Hon ska fan inte tala om för mig jag ska göra", alternativt pga hennes etniska ursprung "Hon ska fan inte komma och tala om för mig som Svensk vem jag ska rösta på, hur vårt land skall styras etc etc".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in