2009-11-13, 00:06
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangus
Hittade den här infon angående hennes hemland, Sydkorea:

Mångkulturellt värre. Verkar som det landet inte tagit sitt "solidariska ansvar". Är ju knappt några 3rd worlders alls i Sydkorea.

Är det inte läge för Lena att åka dit och berätta lite för oss om "rasismen" som råder där?

koreaner är något av de mest etnocentriska folkslagen man kan träffa på, lite som japanerna innan andra världskriget. Har träffat på en hel och har många vänner därifrån, de tror att deras land är störst bäst och vackrast och att alla tycker om och inspireras av korea..när faktum är det är väldigt få som vet något om dem, och att nord-korea är mer känt än syd...då blir de litet ledsna och arga stackarna.

De har också ett väldigt stort och utbrett rastänk i Korea, där man inte får bli tillsammans med vissa koreaner som härstammar från vissa släkter osv...
Citera
2009-11-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://nyhetskanalen.se/1.633665?page=643

Nyehtsmorgon på TV4 090902 klockan 0745
"Hon flyttade till Danmark för att uppleva främlingsfientligheten. Lena Sundström om ett annorlunda experimnet."
Hon har även skrivit en bok om detta; http://www.bokus.com/b/9789173432474.html?pt=search_result&search_term=Le na%20sundstr%F6m Och senare i höst visar TV 4 en dokumentär baserad på boken, världens lyckligaste land.

Vad är "annorlunda"? Om hon vill uppleva riktig rasism borde hon flytta till Nörrebro. Där hade hon genast blivit hatat av araberna, som ickekonvertit.

Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Vad anser ni om Lena Sundströms experiment? Bra eller anus? Skulle ni själva kunna tänka er att flytta till Danmark för att uppleva främlingsfientligheten där på plats? Själv skulle jag inte det. Jag är så nöjd med att bo där jag bor Hur tror ni sådant här påverkar den svenska pk-opinionen?

Skitdumt och ovetenskapligt. Jag jobbar i Danmark och känner mig ytterst kvalificerad att svara. Danskarna är inte speciellt rasistiska. Den rasism som finns är ofta inte fördomar utan empiriskt förvärvade kunskaper om MENA-folk och deras genomsnittliga beteende. Ge det ett par val så kommer dessa att åka enkel biljett till Långtbortistan, utan möjlighet att överklaga. Enda anledningen till att danskarna sticker ut är Sveriges extrema PK-klimat.
Citera
2009-11-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

Budget skärper invandringspolitik

Publicerad: 12 november 2009, 12.06. Senast ändrad: 12 november 2009, 12.10

Det blev en dansk budget till slut efter långmangling mellan regeringen och stödpartiet Dansk folkeparti natten mot torsdagen. Budgeten har en stram inställning till invandrare.

DF har gjort ett grymt bra arbete.

DF hyllas av BNP i en färsk artikel:

http://bnp.org.uk/2009/11/danish-government-adopts-bnp%E2%80%99s-voluntary-repatriation-policy/
Citat:
Danish Government Adopts BNP’s Voluntary Repatriation Policy

The Danish government has extended its voluntary repatriation policy by increasing by ten times the amount of cash offered to Third World immigrants to return home.

Third Worlders in Denmark can each earn a healthy 100,000 kroner, the equivalent of £12,000, Danish government officials have announced.

The new policy is the result of pressure brought to bear by the Danish Peoples’ Party (DPP), which is a partner in the centre-Right coalition government in Denmark.

Denmark has joined an increasing list of countries to adopt core elements of British National Party policy.

Det är oerhört synd at DF, SD och andra nationalister pga ganska oklara och förmodligen i det stora hela obetydliga skäl vägrar samarbeta med stora europeiska nationalistpartier som BNP, FN, VB, FPÖ och Jobbik. De har ungefär samma syn på det mesta. Hade de samarbetat hade de haft en stabil nationalistgrupp inom EU för länge sen. Nu samarbetar man istället med suspekta töntborgare som "UKIP". Jag hoppas verkligen inte att det handlar om en sån fånig sak som att DF:s "internationella sekreterare" ännu inte har kunnat kosherstämpla dessa partier. Men förmodligen är det faktiskt så. Jag skulle inte bli förvånad om partier som DF och SD faktiskt skulle spräcka en allians av det enda skälet att deras främsta uppdragsgivare varken finns i Stockholm, Malmö eller Köpenhamn utan långt söderut i Tel Aviv. Det är fan för jävligt när man tänker på det. Jag vet att Kent Ekeroth har varit utstationerad i Europa av den enda anledningen att han ska kolla upp hur "antisemitiska" eventuella samarbetspartner är. SD kan ha allt, precis allt, gemensamt med ett europeiskt parti men kommer Ekeroth hem och säger att det finns "antisemitiska tendenser" inom partiet säger SD nej. Så högt värderar de det svenska folket.
Senast redigerad av IvanLendl 2009-11-13 kl. 01:24.
Citera
2009-11-13, 00:52
Medlem
Tror ni inte Danmarksexperten #1 var med även i lokaltidningen...
Citera
2009-11-19, 22:03
Medlem
Keruacs avatar
Nu så är det snart dags.
Augustpriset 2009!
Måtte Lena bli belönad för sina hemska tre månader på Nörrebro i Köpenhamn.

Allt annat vore ju tecken på strukturell rasism! Nästa steg är då ragnarök och gaskammare.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5981997.ab

Ta inte debatten - Ta inte debatten.
Citera
2009-11-19, 22:07
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Nu så är det snart dags.
Augustpriset 2009!
Måtte Lena bli belönad för sina hemska tre månader på Nörrebro i Köpenhamn.

Allt annat vore ju tecken på strukturell rasism! Nästa steg är då ragnarök och gaskammare.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5981997.ab

Ta inte debatten - Ta inte debatten.

Jag hoppas att hon vinner, hon har verkligen gjort sig förtjänt av att vinna... Hennes expertis och empiriska erfarenheter slår världen med häpnad. Varför inte Nobels litteratur- OCH fredspris direkt?
Citera
2009-11-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Jag hoppas att hon vinner, hon har verkligen gjort sig förtjänt av att vinna... Hennes expertis och empiriska erfarenheter slår världen med häpnad. Varför inte Nobels litteratur- OCH fredspris direkt?

Det är väl det minsta man kan begära?
Citera
2009-11-19, 23:16
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco

Jag håller givetvis alla tummarna för Lena.

Tre månader på Nörrebro i Köpenhamn!
Det är helt ofattbart..I denna rasismens högborg.

Ta inte debatten, Ta inte debatten.

Men i dessa bistra tider med SD och när somliga försöker göra främlingsfientligheten rumsren igen - Då är det dags att en "Förintelseroman vinner Augustpriset"..
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_3675299.svd

Men jag hoppas att Lena får sitt pris!
Glöm inte Lena!
Senast redigerad av Keruac 2009-11-19 kl. 23:30.
Citera
2009-11-20, 15:26
Medlem
Frågar mig bara varför i helvete man väljer att bosätta sig på Indre Nörrebro om man vill känna av stämningarna i Danmark? Det är ungefär som att bosätta sig på Möllan för att få koll på vad malmöbor i allmänhet tycker...

- Malmöbon vill ha fri invandring och ett förstatligande av alla företag. Dessutom brinner malmöbon för HBT-frågor, veganism samt ett förbud mot all biltrafik. Noterbart är att malmöbon talar stockholmska.
Citera
2009-11-20, 21:25
Medlem
Citat:
Frågar mig bara varför i helvete man väljer att bosätta sig på Indre Nörrebro om man vill känna av stämningarna i Danmark? Det är ungefär som att bosätta sig på Möllan för att få koll på vad malmöbor i allmänhet tycker...

Eller som om alla journalister bodde på Södermalm i Stockholm och gjorde samtliga sina betraktelser från den horisonten...
Citera
2009-11-20, 21:59
Medlem
Ett sidospår, men hennes man Bo Sundström och hans menlösa band Bo Kaspers Orkester har officiellt tagit ställning för (s) och kommer att arbeta för dem i valrörelsen.

http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Partidistrikt/uppsalalan/Vart-parti/Rodgron-fest-ett-ar-kvar-till-valet/

Ändå fortsätter SR i vanlig ordning att spela deras värdelösa musik. Det går väl inte för sig eller? Artister som tagit ställning för alliansen är ju portade nu.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.230236-jasenko-selimovic-23-10

Citat:
Kan du som folkpartist fortsätta att vara chef för radioteatern?

- Nja, det formella ansvaret ligger inte hos mig. Det finns hos en tillförordnad chef, Henrietta Hulthén, medan jag är i frysboxen under provvalsperioden. Nu är jag en renodlad byråkrat, som arbetar med allt från budgetar till handlingsplaner.
Citera
2009-11-20, 23:56
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En debattör
Ett sidospår, men hennes man Bo Sundström och hans menlösa band Bo Kaspers Orkester har officiellt tagit ställning för (s) och kommer att arbeta för dem i valrörelsen.

http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Partidistrikt/uppsalalan/Vart-parti/Rodgron-fest-ett-ar-kvar-till-valet/

Ändå fortsätter SR i vanlig ordning att spela deras värdelösa musik. Det går väl inte för sig eller? Artister som tagit ställning för alliansen är ju portade nu.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.230236-jasenko-selimovic-23-10

Att hennes man och hans band har tagit ställning för sossarna är inte ett dugg överraskande.
Är man så sagolikt dum att man vill gifta sig med Lena Sundström - Då måste man vara sosse!
Egentligen så borde detta med Lena Sundström och hennes osmakliga bok och "film" bara hånas och åter hånas.

Men man blir jäkligt fort medveten om att man lever i ett sjukt samhälle när denna idioten helt plötsligt är en sk "expert" på Danmark, SD, främlingsfientlighet och rasism osv i svensk media.
Givetvis så får detta kräkmedlet helt oemotsagd stå och vräka av sig sina sjuka lögner i svensk media.
Då fastnar skrattet i halsen..

När man sen betänker att denna dumheten ständigt skall belönas med en massa PK priser. Där den som mest kan spy ut sitt hat mot oss vita skall belönas (allt i regi av det "utvalda folket") då vill man bara spy.
Det är en bedrövlig utveckling.

Denna förvirrade koreanskan som blev adopterad av svenskar tackar oss med att spotta på oss och svensk media omfamnar givetvis henne.
Det är helt fantastiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in