Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Hon är globalist, att föra in såna här ensamkommande jihadister är en del i det globalabygget för att sabotera alla nationer och gör allt till en stor grå nerdummad massa, det kommer inte bli någon mångkultur det kommer bli en stor blandkultur med en elit och en populas på nivå med dessa ensamkommande jihadister. Enfaldiga lätt kontrollerade saker.
Man skulle kunna se det som en modern tappning av en global feodalstat, eller Babels Torn 2 som jag kallar det.
Jag har aldrig hört en människa i radio/TV använda ordet "främlingsfientlig" så mycket som Sundström gör. Detta ord har oftast använts i journalistiska sammanhang gentemot vårt broderland Danmark för att beskriva deras invandringspolitik. Men då Sundström har varit över på andra sidan sundet och blivit "upplyst", använder hon flitigt detta ord mot svenskarna som yppar minsta kritik. "Främlingsfientlig" verkar vara sundströmskt nyspråk för "feltänkande". Dessutom är främlingsfientlig inget ord jag på något sätt jag kan förknippa den svenska mentaliteten med.
Jag själv är halvdansk, och jag kan hålla med om att det i Danmark politiskt sett har hållit en lite för hätsk debatt angående invandringen. Danskarna är, till skillnad från svenskarna, mycket nationalistiska och har släppt in "de fremmede" med stor skepsis. I den danska mentaliteten kan jag ana en viss främlingsfientlig/konservatism (detta är såklart stor skillnad från person till person), men rent generellt bara.
I jämförelse då med den svenska mentaliteten, även om vi är något tillbakadragna, som är väldigt öppen och accepterande. Vilket jag tycker är bra egenskaper. Att därför som Sundström använde ordet främlingsfientlighet mot oss, när kritiska röster börjar höras, ser jag som ett hån mot Sverige nästan i landsförräderiska proportioner. Att invandrarkramaren dessutom är adopterad korean gör bara allting sju resor värre...