2009-09-14, 22:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Här talar hon och Daniel Poohl om främlingsfientligheten i Norge och Sverige.

http://www.dn.se/webbtv/nyheter/framlingsfientliga-framat-i-norge-1.951974?autostart

Lena tycker att man inte ska prata med Sverigedemokraterna, hennes strategi går ut på att prata till SDs väljare. Hon nämner ingenting om eventuella problem... Strutsmentalitet. Hon verkar tro att problemen inte existerar...

Journalistkräket till pederasten Daniel Poohl - "Daniel, det här är en tydlig utveckling i båda av våra närmaste grannländer, vad ser du för risker med att vi ser samma utveckling i Sverige?"

Snacka om ledande frågor och partisk journalist… kan han se sig själv i spegeln på morgonen.. kan man inte anmäla detta till någon granskningsnämnd?
Citera
2009-09-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Journalistkräket till pederasten Daniel Poohl - "Daniel, det här är en tydlig utveckling i båda av våra närmaste grannländer, vad ser du för risker med att vi ser samma utveckling i Sverige?"

Snacka om ledande frågor och partisk journalist… kan han se sig själv i spegeln på morgonen.. kan man inte anmäla detta till någon granskningsnämnd?

Fan också, jag skulle ju precis skriva det
Vad är det för jävla risker han snackar om? Det är väl för fan inte han som bestämmer vad som är en risk för detta landet?

Förresten så var "A Conversation About Race" jävligt bra som sagt. Rekommenderas!
Senast redigerad av Lillje. 2009-09-14 kl. 22:43.
Citera
2009-09-14, 22:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

http://www.dn.se/webbtv/nyheter/framlingsfientliga-framat-i-norge-1.951974?autostart

Lena tycker att man inte ska prata med Sverigedemokraterna, hennes strategi går ut på att prata till SDs väljare. Hon nämner ingenting om eventuella problem... Strutsmentalitet. Hon verkar tro att problemen inte existerar...

Lenas slutkläm tyckte jag var fantastisk…

Lena-""Dels att det måste finnas ett samtal mellan att frysa ute och hoppa i säng, också tycker jag det är viktigt att prata med Sverigedemokraternas väljare i större utsträckning, men inte med Sverigedemokraterna. Det är viktigt att också påminna sig om att det finns en hel retorik om att det är fel att vara politiskt korrekt och om man lägger på locket så gror fördomarna under ytan. Tittar man faktiskt på Danmark så är det väldigt tydligt att ju mer Danmark har luftat den här typen av retorik och fördomar ju mer stöd har Daske folkparti fått"

Den jävla fi**an. Det är uppenbart att Danske FP har tjänat på att folk får reda på hur det ligger till, därför vill sneögat lägga locket på.. och då speciellt inrikta sig på eventuella väljare…
Senast redigerad av trickydick 2009-09-14 kl. 22:58.
Citera
2009-09-14, 22:54
Medlem
betongbatongs avatar
Det satans importerade ludret och landsförrädaren!
Citera
2009-09-14, 22:56
Medlem
Doncos avatar
Citat:

Lena-""Dels att det måste finnas ett samtal mellan att frysa ute och hoppa i säng, också tycker jag det är viktigt att prata med Sverigedemokraternas väljare i större utsträckning, men inte med Sverigedemokraterna. Det är viktigt att också påminna sig om att det finns en hel retorik om att det är fel att vara politiskt korrekt och om man lägger på locket så gror fördomarna under ytan. Tittar man faktiskt på Danmark så är det väldigt tydligt att ju mer Danmark har luftat den här typen av retorik och fördomar ju mer stöd har Daske folkparti fått"

Den jävla fi**an

Det var en aura av självgodhet och rättfärdighet kring henne under hela intervjun. Det hennes 'retorik' gick ut på var att 1) hata SD 2) höra sin egna röst 3) få beröm av sig själv för sin vältalighet.

Sådana författare som henne är livsfarliga för svenska folket. Jag kan bara hoppas att folket ser igenom den här fasaden snart.

Nog för att sådana som du och jag ser en sådan här intervju med kritiska ögon men nog fan måste väl Svensson också tycka att hennes budskap är knasigt och konstigt?
Citera
2009-09-14, 22:57
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:

Den jävla fi**an

Haha, det är ju egentligen helt jävla sjukt vad människan står och säger i statlig tv (som inkallad expert). Hon förespråkar öppet någon form av demokratibegränsning, till att; du får göra dig hörd sålänge du har de rätta åsikterna.

Fattar de inte att de skjuter sig själva i foten varje gång sådana här åsiktsformande skitprogram sänds? Trovärdigheten bara sjunker och sjunker.
Citera
2009-09-14, 23:02
Medlem
trickydicks avatar
Vill förtydliga att jag lade till

Den jävla fi**an. Det är uppenbart att Danske FP har tjänat på att folk får reda på hur det ligger till, därför vill sneögat lägga locket på.. och då speciellt inrikta sig på eventuella väljare…

Efter det att jag blev citerad två gånger…
Citera
2009-09-14, 23:30
Medlem
Citat:

Jag hatar denna förbannade människofientliga lögnare! Värre kan knappt inte finnas. Hon är lika snedvriden som sina ondskefulla ögon. Hur kan man förneka verkligheten så fullständigt?!!
Måtte SD komma in och bli vågmästare 2010!!!
Citera
2009-09-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongbatong
Det satans importerade ludret och landsförrädaren!

Kom igen nu, nu tycker jag att vi höjer nivån! Visst hon ser ut som att någon slagit en planka i huvudet på henne upprepade gånger under uppväxten. Men jag måste erkänna att jag tycker hon är ganska söt ändå... Det är ju bara hennes åsikter det är fel på…
Citera
2009-09-15, 00:23
Avslutad
en svensk kvinna flyttar till danmark för att uppleva främlingsfientlighet? skakar bara på huvudet i uppgivenhet.

jaha hon är från asien...
ja för man har ju samma fördomar mot en kvinna i burka som en asiat som visar urringning
Senast redigerad av goderian2 2009-09-15 kl. 00:26.
Citera
2009-09-15, 00:30
Medlem
Dilsa Demirbag är inte heller så imponerad av boken...

Citat:
Journalisten Lena Sundström har tagit på sig uppgiften att utforska Danmark. I ett femtiotal kapitel dokumenterar hon sin vistelse: det blir mycket öl och pølser och vandringar i invandrarspåret med den svenska safarihatten väl placerad på huvudet. Vi får följa författaren på språkkurs, när hon försöker bli medlem i Dansk folkeparti och när hon sitter på en bänk och filosoferar med dansken i gemen. Hon tecknar tydligt och målmedvetet upp bilden av ett land bortom all anständighet och värdighet.
Sundström använder sig av ett slags grävande journalistik light för att stärka sin tes om att Danmark är indoktrinerat och att Sverige nu är på väg i samma utförsbacke under ledning av Folkpartiet. Genom käcka kvasifilosofiska broderier om rasism, muslimer och islam försöker hon få ihop en egen utgångspunkt.
Jag hade hoppats på en uppriktig vilja att analysera fenomen som Dansk folkeparti och den omvandling som otvetydigt har skett i Danmark. För något har onekligen hänt med världens lyckligaste folk.
Ett av västvärldens tidigare mest liberala länder har infört särlagstiftning, och flera attitydundersökningar som Sundström redovisar bekräftar bilden.
Dock slarvar hon bort det radikala muslimska partitet Hizb-ut-Tharirs roll i antipatin mot muslimer i Danmark, som är det enda land den islamistiska rörelsen fått fäste i. Samma politiska rörelse är förbjuden i samtliga länder i Mellanöstern, men i Danmark tillåts den verka i liberalismens namn. Hot mot judar och muslimer som inte anses rättrogna nog är en del av gruppens metoder. De vill avskaffa parlamentariska val, yttrandefrihet, förbjuda homosexuella och stena otrogna kvinnor.
Sveriges utveckling hänger på vår förmåga att skilja mellan islam och muslimer och hålla rent bland totalitära krafter, oavsett om de kommer från vit makt eller islamistiska rörelser. Det finns en del att lära av det danska exemplet.

Jag tror att Sundström litar för mycket på att en pakt med införstådda svenska läsare uppnås redan i förordet. Då och då gnistrar det fram en skarp iakttagelse, men vad som har hänt i Danmark och varför landet är så rasistiskt som hon gör gällande får jag egentligen aldrig veta.
http://www.expressen.se/kultur/1.1701223/lena-sundstrom-varldens-lyckligaste-folk

...så var har egentligen dessa kritikerrosningar ägt rum någonstans?
Citera
2009-09-15, 01:23
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Märkligt är att i hennes eget hemland Korea, är begrepp som folk, familj och blodsband extremt viktiga, hur vore det med ett repotage om främlingsfientligheten i Korea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in