2009-09-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dregen55
Nä, hennes idoga försök att måla upp invandrarnas eländiga situation i Danmark lyckades inte där. Eller hur?
Sant. Hon hade ju hoppats på ett svar från mannen att det var jobbigt att bo så nära motorvägen, men han sa att det var byggt med så mycket betong så att man inte hörde nåt. Då kontrade hon med att man inte hörde någon fågelsång, som om det vore så förfälligt.
Citera
2009-09-03, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Blir man inte för övrigt i viss mån fientligt bemött i Danmark om man pratar svenska och har svårt att förstå danska?
Absolut inte, dom är hur trevliga som helst. Nu har jag visserligen lärt mig danska under dom åren jag har jobbat där, men i början förstod jag ju inte så mycket

Sen ser dom nog också lite annorlunda på mig som är en trevlig, snäll, ärlig människa, än vad dom gör på en primitiv, uppkäftig, smutsig, inavlad, utvecklingsstörd, lögnaktig, aggressiv arabjävel
Citera
2009-09-03, 01:07
Medlem
L0darens avatar
Nan som har lust att ge en sammanfattning av elandet?
Blev irriterad bara jag horde hennne intervjuas innan skiten sandes, det var sa tydligt precis vad hon var ute efter. Att reportaget skulle vara extremt vinklat var ju vantat? Men exakt hur?

Om det ar sa javla daligt som det sags sa slar jag vad om att Croneman pa DN kommer skriva om det, for ovrigt den enda kronikan som gar att lasa..
Citera
2009-09-03, 01:11
Medlem
Lena Sundström skall skriva om danskarnas invandringspolitik, hmm... låt se. Vem kan uppfylla våra hårt ställda krav på en oberoende och saklig reporter?
  • Sundström är vänster, hon har kritiserat sossarnas högervridning.
  • Hon är djupt bekymrad över Sd:s framgång i opinionsmätningarna.
  • Bor i bostadsrätt i Stockholms innerstad, Södermalm.

Perfekt! Hon kommer att ge ett väntat och bra resultat. Svensk journalistik när den är som bäst.
Citera
2009-09-03, 01:14
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Lena Sundström skall skriva om danskarnas invandringspolitik, hmm... låt se. Vem kan uppfylla våra hårt ställda krav på en oberoende och saklig reporter?
  • Sundström är vänster, hon har kritiserat sossarnas högervridning.
  • Hon är djupt bekymrad över Sd:s framgång i opinionsmätningarna.
  • Bor i bostadsrätt i Stockholms innerstad, Södermalm.

Perfekt! Hon kommer att ge ett väntat och bra resultat. Svensk journalistik när den är som bäst.
Varför blir du inte journalist själv då så att det vägs upp lite eller är du en sån där "mycket snack lite verkstad"-typ?
Citera
2009-09-03, 01:15
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Nan som har lust att ge en sammanfattning av elandet?
Blev irriterad bara jag horde hennne intervjuas innan skiten sandes, det var sa tydligt precis vad hon var ute efter. Att reportaget skulle vara extremt vinklat var ju vantat? Men exakt hur?

Om det ar sa javla daligt som det sags sa slar jag vad om att Croneman pa DN kommer skriva om det, for ovrigt den enda kronikan som gar att lasa..

Det var en orgie i PK-dravel. Lite fakta och mycket populism och en högst motbjudande "journalist", som inte missade minsta tillstymmelse till chans att svartmåla och förminska de "främlingsfientliga". Samtidigt gjorde hon även sitt yttersta för att offer- och helgonförklara de hårt arbetande, hederliga, toleranta, fromma, tacksamma och harmlösa musslorna. Dansk folkeparti är Den Ledes lakejer och om SD kommer in i riksdagen så är tveklöst der Untergang nära förestående.
Senast redigerad av Torshamn 2009-09-03 kl. 02:08.
Citera
2009-09-03, 01:40
Medlem
Duct-tapes avatar
Såg det här förut tyvärr. Glädjande att hon inte lyckades vidare bra med vinklingen. Tror många som såg programmet genomskådade spektaklet.

Varför visar inte TV4 den Norska TV 2 dokumentären med en journalist som flyttar in i ett av norges mest invandrartäta områden för att visa hur bra mångkulturen är. Men som får fly därifrån efter att han nästan knivmördas av sin pakistanska granne och ändrar helt uppfattning om mångkulturen och varnar i filmen om vilka konsekvenser denna katastrof kommer få för västerlandet.

Varför har den aldrig visats på svensk tv?
Citera
2009-09-03, 02:05
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Det var en orgie PK-dravel. Lite fakta och mycket populism och en högst motbjudande "journalist", som inte missade minsta tillstymmelse till chans att svartmåla och förminska de "främlingsfientliga". Samtidigt gjorde hon även sitt yttersta för att offer- och helgonförklara de hårt arbetande, hederliga, toleranta, fromma, tacksamma och harmlösa musslorna. Dansk folkeparti är Den Ledes lakejer och om SD kommer in i riksdagen så är tveklöst der Untergang nära förestående.

Sa sott av henne. Kommer sakert vinna stora journalistpriset....markligt hur dessa flyktingkramare alltid tycks ha vaxt upp i trygga medelklassomraden och oftast lever i valdigt homogena omraden...eller nae forresten det ar inte konstigt alls

Duct-tape: later mycket intressant. Finns det en trad om denna dokumentar? Om du har namn eller youtubelank far du garna skriva har eller skicka pm!
tack pa forhand
Citera
2009-09-03, 02:11
Medlem
Duct-tapes avatar
L0daren

Den heter Naive Norge och jag drog ner den från Pirate Bay för några år sedan. Vad jag kan se nu finns inga seeders kvar. Den har några år på nacken nu, men är nog så aktuell. Den är lite svår att få tag på eftersom det finns krafter som försökt stoppa den. Exempelvis så stoppades reprisen av den i Norge.

http://no.wikipedia.org/wiki/Naive_Norge
Citera
2009-09-03, 02:18
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
L0daren

Den heter Naive Norge och jag drog ner den från Pirate Bay för några år sedan. Vad jag kan se nu finns inga seeders kvar. Den har några år på nacken nu, men är nog så aktuell. Den är lite svår att få tag på eftersom det finns krafter som försökt stoppa den. Exempelvis så stoppades reprisen av den i Norge.

finns på Pirate Bay
http://thepiratebay.org/torrent/3572190/Naive_Norge_-_Reflektor_TV_2_%28fixed%29

Tyvärr ingen som seedar för tillfället dock.
Citera
2009-09-03, 02:25
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
L0daren

tack ska forsoka leka detektiv och fa fram den pa nat satt.
Citera
2009-09-03, 02:30
Medlem
Hypokondrias avatar
Vill också se Naive Norge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in