Citat:
Ursprungligen postat av cptb
1. när jag skapade min kundprofil så skrev jag in 89.....-.... (är 18) går det fortfarande att beställa?
2. vid legitimationskontrollen kollar de ålder då? vart kommer paketet någonstans, det lokala postombudet?
båda frågorna har mer eller mindre avhandlats någorlunda tidigare, men alltid är det någon som kommer inlägget efter och säger att det den tidigare har skrivit stämmer inte
så..?
1. Har ingen aning, men när man beställer mot faktura måste man ju använda riktiga uppgifter i alla fall, och då fungerade 890215 för mig (är 18).
2. När jag beställde kollade dom inte ålder, hur skulle det se ut i tullen om det stod på att paket att det bara fick lämnas ut till folk över 20?
Och ja, det kom till lokala postombudet.
Till sist ett litet tips till er som tänkte beställa: Köp inte mer än 20kg eftersom att det är gränsen för expressfrakten, den tar bara ett par dagar från det att det skickas tills du har det (mitt kom på 5 dar) men om man beställer över 20kg tar det ett par veckor, många har sagt upp till 4-5 veckor.
Så gör flera småbeställningar istället! Frakten är ju ändå inte så dyr.
EDIT: Jag väntar på 2st paket nu, så jag kan ju rapportera om hur det går den här gången oxo om du inte vågar chansa