2007-05-10, 10:04
Medlem
frank_pes avatar
Fick sms i går om att min beställning på 6 flaskor från Sprit & Vin kommit ...gjorde beställningen den 10/4 så tog ju ett tag. Hade en rabatt på 10% så jag ville använda den, men nästa gång kanske jag handlar från Vingrossen.
2007-05-10, 22:48
Medlem
Nån som har nåt tips på en sida där specielt ölen är billig?
2007-05-11, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Nån som har nåt tips på en sida där specielt ölen är billig?

Alla alkoholsidor har billig öl, dessvärre har samtliga också en fraktavgift som äter upp en stor del av vinsten när du köper öl.
Så ska du handla alkohol på nätet så bör du hålla dig till de lite starkare dryckena.
2007-05-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion
Alla alkoholsidor har billig öl, dessvärre har samtliga också en fraktavgift som äter upp en stor del av vinsten när du köper öl.
Så ska du handla alkohol på nätet så bör du hålla dig till de lite starkare dryckena.
Jo jag misstänkte det >_<
2007-05-12, 11:01
Medlem
Vingrossen har nu höjt diverse produkter med några kronor.
2007-05-12, 11:46
Medlem
Cineastens avatar
Finns det inga schyssta onlinebutiker som säljer öl av lite högre kvalité? Sånt där blaskigt piss i stil med Carlsberg och alla tyska fulölsvarianter lockar inte ett dugg. Det måste väl gå att komma över schysst belgisk öl eller brittisk ale, tysk alt bier osv utan att behöva slänga ut en förmögenhet?
2007-05-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Finns det inga schyssta onlinebutiker som säljer öl av lite högre kvalité? Sånt där blaskigt piss i stil med Carlsberg och alla tyska fulölsvarianter lockar inte ett dugg. Det måste väl gå att komma över schysst belgisk öl eller brittisk ale, tysk alt bier osv utan att behöva slänga ut en förmögenhet?

Belgiskt öl och lite holländskt, har även glas.
http://shop.belgianshop.com/

Går att köpa Schlenkarla Rauchbier ifrån bryggeriet här, blir inte billagare än på bolaget men de har veteölen här.
http://www.schlenkerla.de/indexe.html
2007-05-12, 16:15
Medlem
cptbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vingrossen
Åldersgräns. Du måste ha fyllt 20 år.
Godset utlämnas endast mot uppvisande av giltlig legitimation.

1. när jag skapade min kundprofil så skrev jag in 89.....-.... (är 18) går det fortfarande att beställa?

2. vid legitimationskontrollen kollar de ålder då? vart kommer paketet någonstans, det lokala postombudet?

båda frågorna har mer eller mindre avhandlats någorlunda tidigare, men alltid är det någon som kommer inlägget efter och säger att det den tidigare har skrivit stämmer inte
så..?
2007-05-14, 10:32
Medlem
NES_Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
1. när jag skapade min kundprofil så skrev jag in 89.....-.... (är 18) går det fortfarande att beställa?

2. vid legitimationskontrollen kollar de ålder då? vart kommer paketet någonstans, det lokala postombudet?

båda frågorna har mer eller mindre avhandlats någorlunda tidigare, men alltid är det någon som kommer inlägget efter och säger att det den tidigare har skrivit stämmer inte
så..?

1. Har ingen aning, men när man beställer mot faktura måste man ju använda riktiga uppgifter i alla fall, och då fungerade 890215 för mig (är 18).

2. När jag beställde kollade dom inte ålder, hur skulle det se ut i tullen om det stod på att paket att det bara fick lämnas ut till folk över 20?
Och ja, det kom till lokala postombudet.

Till sist ett litet tips till er som tänkte beställa: Köp inte mer än 20kg eftersom att det är gränsen för expressfrakten, den tar bara ett par dagar från det att det skickas tills du har det (mitt kom på 5 dar) men om man beställer över 20kg tar det ett par veckor, många har sagt upp till 4-5 veckor.
Så gör flera småbeställningar istället! Frakten är ju ändå inte så dyr.

EDIT: Jag väntar på 2st paket nu, så jag kan ju rapportera om hur det går den här gången oxo om du inte vågar chansa
2007-05-14, 20:52
Medlem
cptbs avatar
hehe,
drog en beställning på ett par flaskor(vingrossen), betalningen gick mycket enkelt, och snabbt.

frakten verkar dock inte vara det enklaste jag gett mig på, men det ska nog inte bli allt för svårt, när man nu får mailet med frakt-etc-sakerna...
2007-05-14, 22:08
Medlem
lindberg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NES_Boy
1. Har ingen aning, men när man beställer mot faktura måste man ju använda riktiga uppgifter i alla fall, och då fungerade 890215 för mig (är 18).

2. När jag beställde kollade dom inte ålder, hur skulle det se ut i tullen om det stod på att paket att det bara fick lämnas ut till folk över 20?
Och ja, det kom till lokala postombudet.

Till sist ett litet tips till er som tänkte beställa: Köp inte mer än 20kg eftersom att det är gränsen för expressfrakten, den tar bara ett par dagar från det att det skickas tills du har det (mitt kom på 5 dar) men om man beställer över 20kg tar det ett par veckor, många har sagt upp till 4-5 veckor.
Så gör flera småbeställningar istället! Frakten är ju ändå inte så dyr.

EDIT: Jag väntar på 2st paket nu, så jag kan ju rapportera om hur det går den här gången oxo om du inte vågar chansa

Kan man betala frakten med faktura eller är det kort som gäller för det?
2007-05-14, 22:25
Medlem
Dr Hanss avatar
Tänkte slänga iväg en beställningen på vingrossisten. Av er som beställt flertalet gånger, har ni någonsin förlorat något till tullen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in