Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-07, 21:35
Medlem
Kadeks avatar
http://www.cigarettbutiken.se/

verkar sälja örtlikör/sprit. tyvärr inte de sorter jag är ute efter
2008-11-07, 21:45
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
De två dryckerna heter Pirita och Herbert. Örtlikörsmak på Pirita och kolaörtspritsmak på Herbert.

Gjorde en sökning och fann ej någon av de två likörerna då nämnde, ser ut som att enda inköpssättet är en resa över Baltiska havet.
2008-11-08, 10:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag tryckte in en beställning till idag hos Bodegashop. Lika bra att smida medan järnet är varmt. Efter nyår har Socialministern Göran Hägglund troligen satt stopp för den här verksamheten.
2008-11-08, 11:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
De två dryckerna heter Pirita och Herbert. Örtlikörsmak på Pirita och kolaörtspritsmak på Herbert.
Hittade Piriata här: http://www.winestore.ee/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/WineStore-Online-Site/sv_SE/-/SEK/ViewProductDetail-Start;pgid=nP1Oe92LlvI000HG_wv9JWP10000i0azTB6F?Pr oductUUID=mEnZTiGBXnwAAAEFHdxyTy Oc

Men Herbert verkar svårare att hitta, har nog sett likörer med kolasmak dock.

EDIT: Såg nu att man måste åka och hämta det i butiken, sorry.
Senast redigerad av frank_pe 2008-11-08 kl. 11:16. Anledning: .
2008-11-08, 13:35
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hittade Piriata här: http://www.winestore.ee/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/WineStore-Online-Site/sv_SE/-/SEK/ViewProductDetail-Start;pgid=nP1Oe92LlvI000HG_wv9JWP10000i0azTB6F?Pr oductUUID=mEnZTiGBXnwAAAEFHdxyTy Oc

Men Herbert verkar svårare att hitta, har nog sett likörer med kolasmak dock.

EDIT: Såg nu att man måste åka och hämta det i butiken, sorry.

Tack för länken och de tröstande orden. Mailade cigarettbutiken och får hoppas att dom tar in Pirata när ingen annan gör det. Får väl handla lite tysk örtsprit istället.
2008-11-10, 03:07
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momiZ
Vågar man beställa från Vingrossen? Tycker dom verkar ha bra sortiment till hyfsade priser.

Absolut. Funkade skitbra för mig! Beställde 79kg mumsmums och efter 15 dagar var det bara att hämta ut.

Det enda "problemet" var att något blev fel hos min bank med reservationen av pengarna till köpet. Jag hade betalat till vingrossen men hade ändå en reservation kvar hos banken. Det ledde till att jag hamnade -5000 kr på kontot.

Jag trodde första att vingrossen fuckat till något/scammat mig så jag ringde dem. De svarade direkt och jag snackade ett tag med en grymt chill kille.

Inga problem där inte. Snarare mer problem med min bank. När jag ringde dit fick jag snacka med någon dryg brud som kläckte den underbara kommentaren: "Jag ser här att ditt konto e lite övertrasserat" när jag i en halvtimme försökt att få henne att fatta att det just är det som är problemet.

Iaf, Vingrossen:
10/10 hemsida och utbud
10/10 service
10/10 leverans

2008-11-10, 20:59
Medlem
Funderar på att beställa ifrån cigarretbutiken. Men hur är leverans tiden? står 5-7 dagar eller nått sånt på sidan, men låter smått otroligt.
2008-11-10, 21:59
Medlem
Cigarettbutiken tar ca 2 veckor
2008-11-11, 08:51
Medlem
momiZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
Absolut. Funkade skitbra för mig! Beställde 79kg mumsmums och efter 15 dagar var det bara att hämta ut.

Det enda "problemet" var att något blev fel hos min bank med reservationen av pengarna till köpet. Jag hade betalat till vingrossen men hade ändå en reservation kvar hos banken. Det ledde till att jag hamnade -5000 kr på kontot.

Jag trodde första att vingrossen fuckat till något/scammat mig så jag ringde dem. De svarade direkt och jag snackade ett tag med en grymt chill kille.

Inga problem där inte. Snarare mer problem med min bank. När jag ringde dit fick jag snacka med någon dryg brud som kläckte den underbara kommentaren: "Jag ser här att ditt konto e lite övertrasserat" när jag i en halvtimme försökt att få henne att fatta att det just är det som är problemet.

Iaf, Vingrossen:
10/10 hemsida och utbud
10/10 service
10/10 leverans

Det låter onekligen mycket bra. Ett par tre veckor kan man ju vänta så nu gäller det bara att komma till skott.
2008-11-12, 14:53
Medlem
Denoms avatar
Faan då! Nu när jag var på väg att placera en order hos spritovin så ser jag att dom alldeles nyss bytt till Locadi. Dom jävlarna.
2008-11-12, 15:17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Faan då! Nu när jag var på väg att placera en order hos spritovin så ser jag att dom alldeles nyss bytt till Locadi. Dom jävlarna.
Men i deras fraktinformation skriver dom att man också kan anlita DHL och UPS ...är det öl du vill ha så har Netbar börjat med det som också struntar i att kolla åldern.
2008-11-13, 11:52
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Men i deras fraktinformation skriver dom att man också kan anlita DHL och UPS ...är det öl du vill ha så har Netbar börjat med det som också struntar i att kolla åldern.

Ok, går nog att lösa antar jag.

Men hur betalar man hos netbar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in