Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-11, 19:38
Medlem
Beslagtaget

Vet inte om detta är rätt tråd men jag tycker det..

Ska bli spännande att se hur tullen gör med den beslagtagna spriten, som det verkar så blir man tvungen att betala skatt om man vill ha sina grejer..

Men det jag funderar på är vad som händer i de fall som beslaget kommit innan beslutet om skatten, exempelvis mitt fall.

De tog varorna 17/10 , bestämmelser om skatten klubbas igenom i EU domstolen 23/11

Alltså var inget bestämt då jag beställde så jag borde ju komma undan utan skatt.

Någon som är i liknande sits och har något att bidra med? Jag känner mig väldigt fundersam.

En sak som är lustig är att det ryktas om att tullen kört allt beslagtagen sprit till Falkenberg där det är tänkt att det ska bli bussbränsle och tullen inte längre har spriten i sin "ägo"
Detta innebär ju att dom kommer ha problem (vilket dom iofs redan har med tanke på dom ca 7000 törstiga ute i landet)
2007-06-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elorso
Nu är http://www.vinosprtbolaget.com igång igen, häärligt. En av de bättre butikerna enligt mig har ett brett utbud och rimliga priser. Får bli de och http://www.vinsajten.com för mig i framtiden. Speciellt när locadi kommer igång igen senare i veckan.

vad är vinsajten för nåt lurendrejeri? om man beställt därifrån så får man ju hämta varorna på deras lager i tyskland eller ordna frakt med nåt annat fraktbolag. det låter som att det kommer bli sjukt dyrt och osmidigt. elelr missar jag nåt?
2007-06-11, 20:05
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
De säljer inte till minderåriga och du får snällt visa upp ditt leg när det är dags för uthämtning.

Kan moderatorerna ta upp och städa bort dessa "jag är 15 år och vill köpa nätsprit" inlägg...

Jag är inte 15 utan 19, de du...
2007-06-11, 20:19
Medlem
Nu vet jag inte om det kommit upp tidigare i tråden eller inte men jag undrar om det finns ställen som säljer till 19-åringar, eller kräver alla att man måste vara 20?
2007-06-11, 20:28
Medlem
NES_Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoeern
Vet inte om detta är rätt tråd men jag tycker det..

Ska bli spännande att se hur tullen gör med den beslagtagna spriten, som det verkar så blir man tvungen att betala skatt om man vill ha sina grejer..

Men det jag funderar på är vad som händer i de fall som beslaget kommit innan beslutet om skatten, exempelvis mitt fall.

De tog varorna 17/10 , bestämmelser om skatten klubbas igenom i EU domstolen 23/11

Alltså var inget bestämt då jag beställde så jag borde ju komma undan utan skatt.

Någon som är i liknande sits och har något att bidra med? Jag känner mig väldigt fundersam.

En sak som är lustig är att det ryktas om att tullen kört allt beslagtagen sprit till Falkenberg där det är tänkt att det ska bli bussbränsle och tullen inte längre har spriten i sin "ägo"
Detta innebär ju att dom kommer ha problem (vilket dom iofs redan har med tanke på dom ca 7000 törstiga ute i landet)

Om man tänker som du skulle ju staten ha rätt till din sprit eftersom att "beslutet inte var klubbat" när dom gjorde beslaget.
Nä, det du kan hoppas på är att hela den här ideén med skatt försvinner, vilket du har anledning att tro eftersom att för det första så handlar det prejudicerande fallet om OSKATTAD alkohol som köpt direkt ifrån en leverantör och att domen även säger att spriten inte ska beskattas om frakten ombesörjs av ett fraktbolag med säte i annat land än det där spriten konsumeras, och för det andra ska samma person som drev målet om internetspriten från början driva ett mål om skatten.

Så om jag var du skulle jag känna mig ganska lugn kring det där med skatten faktiskt, men inte av den anledning du själv nämner.
2007-06-11, 22:46
Medlem
www.vinboden.com

någon som beställt därifrån nyligt och kan dela med sig av erfarenheter?
2007-06-11, 23:49
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Hans
Jag beställde ett paket vägandes 20 kg från www.vingrossen.se. Sedan valde jag att låta Decargo frakta hem mitt paket vilket skulle ta 10 dagar. 21 maj hämtade Decargo mitt paket och än idag har jag inte fått det levererat.

Jag har varit i kontakt med Vingrossen. De svarade med att det skulle ta ett par dagar till innan jag fick det levererat. Detta svaret fick jag 30 maj. I morse skrev jag ett mail till Decargo och frågade vart mitt paket befann sig och hur lång tid det skulle ta att få det. Jag har än inte fått något svar. Jag försökte nyligen ringa decargo men de klickade mig efter ca 2 toner.

Hur har ni endra upplevt era beställningar från Vingrossen?

Har hört liknande historier från Vingrossen och ser nu dessa som ett rent bluff-företag alternativt ett jävligt oseriöst företag som man bör hålla sej borta ifrån om man är rädd om sina pengar.
2007-06-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har hört liknande historier från Vingrossen och ser nu dessa som ett rent bluff-företag alternativt ett jävligt oseriöst företag som man bör hålla sej borta ifrån om man är rädd om sina pengar.

Hur fungerar det att ta "Fakturera mig", dvs man betala när man har spriten i kylen istället för med Visa?
2007-06-12, 00:54
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Hur körigt är det för vin vingrossen nu för tiden? Har väntat flera dagar bara på att kunna beställa frakten...

Hur går det? Har du fått något mail från Decargo ännu? Vill veta för att själv förbereda mig för att vänta X antal dagar - eller för att försöka avbeställa.
2007-06-12, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hur fungerar det att ta "Fakturera mig", dvs man betala när man har spriten i kylen istället för med Visa?

Det fungerar inte mkt battre an med kort. Eftersom du har ett forfallo datum pa fakturan. Jag tog "fakturera mig" och fick hem fakturan ungefar en vecka efter bestallningen. Forfallodatum var 30e maj. Ifall jag inte skulle betalat det skulle jag ju fatt inkasso/kronofogden pa mig. Faktura mig ar ett bolag som heter kreditor AB och har ingenting med vingrossen att gora sa du maste betala vare sig du fatt spriten eller inte.
Jag har dock inte sett heller hort nagot av min sprit jag bestallde for snart en manad sen (13:e maj). Borjar ge upp tron att jag kommer fa hem den alls. Och om jag kommmer fa en rapport ska jag val fa lagga ut flera tusen i svensk skatt for att fa paketet.
Tror nog det har ar sista gangen jag handlar fran vingrossen. Ingen support ar inne pa msn heller. Och inga svar pa meil. Inget om oss som inte har fatt hem paketen i nyhetsbreven. Pengarna ar nog veck. Finns det nagra ideer vad man kan gora?
2007-06-12, 08:08
Medlem
Dr Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax
Det fungerar inte mkt battre an med kort. Eftersom du har ett forfallo datum pa fakturan. Jag tog "fakturera mig" och fick hem fakturan ungefar en vecka efter bestallningen. Forfallodatum var 30e maj. Ifall jag inte skulle betalat det skulle jag ju fatt inkasso/kronofogden pa mig. Faktura mig ar ett bolag som heter kreditor AB och har ingenting med vingrossen att gora sa du maste betala vare sig du fatt spriten eller inte.
Jag har dock inte sett heller hort nagot av min sprit jag bestallde for snart en manad sen (13:e maj). Borjar ge upp tron att jag kommer fa hem den alls. Och om jag kommmer fa en rapport ska jag val fa lagga ut flera tusen i svensk skatt for att fa paketet.
Tror nog det har ar sista gangen jag handlar fran vingrossen. Ingen support ar inne pa msn heller. Och inga svar pa meil. Inget om oss som inte har fatt hem paketen i nyhetsbreven. Pengarna ar nog veck. Finns det nagra ideer vad man kan gora?

Jag såg precis på Vingrossens hemsida att Decargo deklarerar "currently no shipping". Jävla svin. Jag har köpt en tjänst och jag vill därav ha mina varor levererade. Vingrossen har ej heller någon koll på vad mina produkter är. Jävla bluff och båg!

21 maj hämtades mina produkter från Vingrossen. Det skulle ta max 10 dagar att leverera! Jag har inet fått det jag har betalat för, vare sig sprit eller leverans!
2007-06-12, 08:19
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Hans
Jag såg precis på Vingrossens hemsida att Decargo deklarerar "currently no shipping". Jävla svin. Jag har köpt en tjänst och jag vill därav ha mina varor levererade. Vingrossen har ej heller någon koll på vad mina produkter är. Jävla bluff och båg!

21 maj hämtades mina produkter från Vingrossen. Det skulle ta max 10 dagar att leverera! Jag har inet fått det jag har betalat för, vare sig sprit eller leverans!

Har du fått kontakt med vingrossen? Vi är ju på samma leverans med våra paket. Jag har skickat två mail till vingrossen utan att få nått svar. Ska dom bära upp skiten från Tyskland till Sverige, fan kan ju inte ta flera veckor att köra upp skiten hit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in