2021-02-18, 02:43
Medlem
Googlas avatar
Fan har de slutat med de rosa tabletterna i burken för? Bara droppar som smakar tandkräm och 20mg kapslar kvar nu. Kommer de att sluta med medicinen snart eller? USA verkar det vara bannlyst för människor
Citera
2021-04-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Fan har de slutat med de rosa tabletterna i burken för? Bara droppar som smakar tandkräm och 20mg kapslar kvar nu. Kommer de att sluta med medicinen snart eller? USA verkar det vara bannlyst för människor
Har mycket svårt att tro att de kommer sluta sälja Theralen i Sverige. Det lär ju säljas ohyggliga mängder här med tanke på hur restriktiva läkarna börjar bli med Z analogerna.

Att tabletterna försvann tror jag mest beror på att de flesta vill ha sitt Theralen flytande och att tabletterna inte sålde så bra.

Det som inte säljer försvinner från marknaden, tyvärr.
Citera
2021-05-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Har mycket svårt att tro att de kommer sluta sälja Theralen i Sverige. Det lär ju säljas ohyggliga mängder här med tanke på hur restriktiva läkarna börjar bli med Z analogerna.

Att tabletterna försvann tror jag mest beror på att de flesta vill ha sitt Theralen flytande och att tabletterna inte sålde så bra.

Det som inte säljer försvinner från marknaden, tyvärr.

Nu är dropparna borta med.
https://www.fass.se/m/produkt/196302...lic/tabproduct
Citera
2021-05-17, 12:54
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Nu är dropparna borta med.
https://www.fass.se/m/produkt/196302...lic/tabproduct
Finns fortfarande Alimemazin Evolan o Alimemazin Orifarm.
Citera
2021-05-17, 13:48
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Finns fortfarande Alimemazin Evolan o Alimemazin Orifarm.

Korrekt, läkemedlet Alimemazin finns fortfarande kvar. Det är märket Theralen som är borta.
Citera
2021-05-17, 14:29
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Korrekt, läkemedlet Alimemazin finns fortfarande kvar. Det är märket Theralen som är borta.
Fast det ser ju mörkt ut, när de börjar ta bort märken...

Jag är beroende av Theralen, fick cold turkey-symptom efter 3-4 dagar utan. Den ska ju inte vara beroendeframkallande, men jag har tagit den dagligen (eller egentligen nattligen) så länge jag kan minnas. Men så började sömnen funka ändå, utan den, men så kom hemska utsättningssymptom. Nästan som opioid-abstinens...
Citera
2021-05-17, 17:45
Medlem
Frågan är bara varför den försvinner. Det lär ju sälja hur mycket Alimemazin som helst med tanke på hur restriktiva de är med allt narkotikaklassat.

Undrar om Evolan och Orifarm tar efter och upphör med sin produktion också ?

Jag får fortfarande ångest när jag tänker på att samtliga fabrikanter av Nitrazepam lade ner försäljningen i Sverige bara så där.

Det känns som att alla läkemedel som på något sätt främjar sömnen skall bort från Sverige nu 😢
Citera
2021-05-24, 21:11
Medlem
Citat:
Frågan är bara varför den försvinner. Det lär ju sälja hur mycket Alimemazin som helst med tanke på hur restriktiva de är med allt narkotikaklassat.

Undrar om Evolan och Orifarm tar efter och upphör med sin produktion också ?

Jag får fortfarande ångest när jag tänker på att samtliga fabrikanter av Nitrazepam lade ner försäljningen i Sverige bara så där.

Det känns som att alla läkemedel som på något sätt främjar sömnen skall bort från Sverige nu 😢

Det var väl läkemedelsverket som fasade ut nitrazepam?

I vilket fall, fick Alimemazin 20mg (igen, även fast jag haft Theralen förut och inte fungerat) nu istället för Stesolid 5mg pga att Stesolid är vanebildande.
Fick även Melatonin (som jag också haft förut) utskrivet istället för Nitrazepam.
Melatonin togs tydligen bort från högkostnadsskyddet nu i Maj också, så plockade inte ut skiten. 550kr för en burk.
Citera
2021-05-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.MacG
Det var väl läkemedelsverket som fasade ut nitrazepam?

I vilket fall, fick Alimemazin 20mg (igen, även fast jag haft Theralen förut och inte fungerat) nu istället för Stesolid 5mg pga att Stesolid är vanebildande.
Fick även Melatonin (som jag också haft förut) utskrivet istället för Nitrazepam.
Melatonin togs tydligen bort från högkostnadsskyddet nu i Maj också, så plockade inte ut skiten. 550kr för en burk.
Ja det är inte kul för oss med sömnproblem. Tack vare att Nitrazepamen försvann får jag nu sova på 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Alimemazin, 6 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b.

Att Melatoninet försvann ur högkostnadsskyddet gör ju inte saken bättre. Hoppas fan inte nu att Orifarm och Evolan upphör med sin Alimemazintillverkning, det skulle göra en jobbig situation ännu värre.

På tal om Nitrazepamen så ringde jag personligen upp samtliga tillverkare och frågade varför de lade ner sin produktion och vad de uppgav till mig så var det pga produktionstekniska skäl samt minskad lönsamhet. Imovane och Stilnoct har tyvärr helt tagit över den marknaden, vilket är mindre kul för oss som inte tål skitpreparaten i fråga
Citera
2021-05-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ja det är inte kul för oss med sömnproblem. Tack vare att Nitrazepamen försvann får jag nu sova på 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Alimemazin, 6 mg Melatonin samt 0.25 mg Xanor v.b.

Att Melatoninet försvann ur högkostnadsskyddet gör ju inte saken bättre. Hoppas fan inte nu att Orifarm och Evolan upphör med sin Alimemazintillverkning, det skulle göra en jobbig situation ännu värre.

På tal om Nitrazepamen så ringde jag personligen upp samtliga tillverkare och frågade varför de lade ner sin produktion och vad de uppgav till mig så var det pga produktionstekniska skäl samt minskad lönsamhet. Imovane och Stilnoct har tyvärr helt tagit över den marknaden, vilket är mindre kul för oss som inte tål skitpreparaten i fråga

pheeew. fan va du gjorde mig rädd, såg nu också att theralen ska bort, det har fullkomligt räddat min sömn. Helt ärligt så struntar jag i om det inte är theralen som företag som levererar alimemazin.
Citera
2021-05-30, 23:12
Medlem
Hur mycket ska man ta för att sova gott? Har droppar.
Citera
2021-05-31, 19:16
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Hur mycket ska man ta för att sova gott? Har droppar.

1ml räcker gott och väl för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in